Pavlino údolí

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Turistické informační centrum 0,0 km
  Provozní doba: duben pátek, sobota, neděle, svátky 9:00 - 12:00; 12:30 - 17:00 květen - červen denně 9:00 - 12:00; 12:30 - 17:00 červenec - srpen denně 9:00 - 12:00; 12:30 - 18:00 září denně 9:00 - 12:00; 12:30 - 17:00 říjen pátek, sobota, neděle, svátky 9:00 - 12:00; 12:30 - 17:00 listopad - březen zavřeno
číslo 2 Pavlino údolí Šotolina 1,0 km
  Pavlino údolí bylo v roce 1993 vyhlášeno přírodní rezervací. Jeho rozloha je 183 ha. Předmětem ochrany je kaňonovité údolí řeky Chřibská Kamenice a některé druhy flory a fauny. Jeho délka činí asi 3,5 km.
číslo 3 Griselův mlýn Šotolina 1,2 km
  Mlýn existoval již v 17. století a v 19. století byl přeměněn na přádelnu nití. Ta byla v provozu ještě v roce 1905. Dnes je zde škola v přírodě.
číslo 4 Grieselův rybník Šotolina 1,2 km
  někdy také Pavlino jezírko
číslo 5 Rusalčina jeskyně Šotolina 1,3 km
  Nevelký skalní výklenek
číslo 6 Rozcestí Pavlino údolí 4,1 km
  Rozcestí dvou turistických tras červená č.0331 Hřensko-Jedlová a modrá č.1631 Pavlino údolí-Brtníky
číslo 7 Rynartice Asfalt 4,9 km
  Vesnička nacházející se asi 3 km na jihovýchod od Jetřichovic. Trvale zde žije asi 30 obyvatel a první písemná zmínka o obci pochází z roku 1457.
číslo 8 Trpasličí jeskyně Asfalt 5,1 km
  Hned u silnice začínají schody, které vedou k Trpasličí jeskyni. Stezku ve skalách a reliéfy Sněhurky a trpaslíků vytesal místní lidový umělec a rynartický hospodář Eduard Vater kolem roku 1870. Dílo dokončil jeho syn Ernst.
číslo 9 Pension U Havrana Asfalt 6,7 km
  Podávají zde výborný guláš a skvělé pivo.

Naši škodovku jsme zaparkovali v Jetřichovicích u informačního střediska. Z tohoto výchozího bodu jsme se vydali na jih po červené TZ. Minuli jsme zdejší koupaliště a po 1000 metrů jsme došli k lávce přes Chřibskou Kamenici. Po pár metrech jsme prošli kolem Griselova mlýna. U mlýna je též Grieselův rybník, kterému se kdysi říkalo také Pavlino jezero, a v údolí kousek za ním je nevelký skalní výklenek Rusalčina jeskyně. Krátce na to jsme překročili dvakrát říčku. Po osmistech metrech jsme přešli třetí lávku. Po celou cestu jsme se kochali krásnými zákoutími údolí. Další můstek se objevil po 1100 metrech. Krátce na to jsme došli k rozcestí Pavlino údolí. Zde jsme odbočili vlevo, přešli poslední lávku a po zdolání kopce jsme se ocitli v Rynarticích. Zde jsme odbočili opět vlevo a opustili tak modrou značku. Prohlédli jsme si Trpasličí jeskyni a po asfaltce zvolna došli do Jetřichovic. V penzionu U Havrana jsme se napojili a nakrmili. Osedlali si škodovku a jeli domu.

Poslední aktualizace: 28.12.2013
Pavlino údolí na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Pavlino údolí

Jetřichovice
Obec a rekreační místo v krásné pískovcové krajině, severozápadně…
Leporelo Zadní země je název stálé výstavy, která je umístěna v i. patře restaurace Praha v Jetřichovicích. Originálně pojatá expozice přibližuje historii i současnost obce…
Středně náročná trasa začíná v Jetřichovicích na návsi a vede vás po zelené turistické značce pryč mimo nejznámější trasu vedoucí na…
Cesta vede Českým Švýcarskem a je dlouhá zhruba 17 km.…
Další s úžasných tras vedoucích Českým Švýcarskem. Vyrazíme  od rozcestníku uprostřed Jetřichovic a vydáme se po červené turistické…
Zahájení cesty začíná v Jetřichovicích a pokračuje se po červené…
Tentokrát vás zvu na víkendový výlet na sever Čech projít se Českým…
Nad Pavlíniným údolím v místech nazývaných Na Skalinách vede stará lesní cesta z Rynaltic do Jetřichovic a Všemil. Říká se jí Tesaná cesta, protože v její části je tesaný…
Vyhlídkový altán u Jetřichovic byl postaven na skále s nápaditými…
Přechod po páteřní trase Jetřichovických skal. Mezná -Vysoká Lípa -Jetřic…
Kostel svatého Jana Nepomuckého se nachází v centrální části obce, na jejím severním okraji. Kostel vznikl přestavbou kaple z roku…
Trasa má tam i zpět 4-7 km, podle toho, odkud vyrazíme. Doprava autem,…
Jedeme autem do Jetřichovic asi 20 km od Děčína. Jeli jsme z Kladna přes…
Po značených i neznačených cestách z Jetřichovic do Rynaltic a Pavlínina údolí. Vycházím od informačního centra v Jetřichovicích. Obcházím restauraci Praha, kousek po silnici a…
Trpasličí skála se nachází u silnice mezi obcemi Jetřichovice a Rynartice…
Dolský mlýn u Jetřichovic,je dnes již ruina mlýna,v němž se natáčela Pyšná…
Tento tip na výlet nás zavede do jedné z nejoblíbenějších a…
Na své výlety po Českém Švýcarsku jsme zvolili Jetřichovice, pro jejich…
Pátek 23. 6. 2023 dopoledne Po té noční bouřce se nakonec i mně sp…
za Trpasličí skálou se vydáme do krásné krajiny Severních Čech, k…