Pavlíčky - Martinská stěna - Krápník - Pavlíčky

číslo 1 Pavlíčky 0,0 km
číslo 2 Krápník 6,3 km
  Krápník byl přírodní památkou v sousedství přírodní památky Martinské stěny. Velký skalní převis, nazývaný Krápník je otevřený k severovýchodu, dlouhý 47 metrů, hluboký 10 a při okraji vysoký 12 metrů. Na dně je řada velkých kamenů, které se zhruba přes 3000 roky odlomily ze stropu, v němž se časem vytvořily voštiny. Prováděný průzkum znamenal objevení keramických střepů pocházejících z nádob lužické kultury v době bronzové. V převisu byl objeven vyrytý nápis s letopočtem 1702. Je pravděpodobné, že se zde v době protireformace schovávali uprchlíci. Název převis získal díky rychle skapávající vodě ze stropu do prohlubně pod skalou. Důvodem ochrany byl pískovcový převis s typickou voštinovou výzdobou. Ze seznamu přírodních památek byl útvar vyňat v roce 2001. zdroj wikipedie.
číslo 3 Tisícový kámen 6,4 km
  Tisícový kámen je velká polojeskyně, skalní převis v Polomených horách. Je tak označován i nevelký skalní masiv nad polojeskyní. V pískovcovém skalnatém hřbetu je několik různě velkých skalních převisů.
číslo 4 rozcestí Kostelíček 6,4 km
číslo 5 Rozcestí Obrocká cesta 10,1 km
číslo 6 Rozcestí U kamenných schodů 10,5 km
číslo 7 Rozcestí Čap 10,7 km
číslo 8 Čap 10,9 km
  Čap je skalnatý kopec (386 m n. m.) se zbytky stejnojmenného skalního hradu. Vrchol kopce tvoří 6 metrů vysoký skalní kyj ze železitého pískovce, zvaný Čapská palice. Nezalesněná skála na vrcholu poskytuje dobrý výhled na České středohoří. Jsou zde zachovány nepatrné zbytky skalního hrádku, založeného kolem roku 1400 Berky z Dubé.
číslo 9 Rozcestí Čapský důl 11,7 km
  Po žluté se dostanete Čapským dolem ke skalnatému vrchu Čáp. Po modré se dostanete do Holan.
číslo 10 Studánka Pod Čapem 11,9 km
  Udržovaná studánka s dobrou vodou.
číslo 11 Pavlíčky 12,9 km
  Pavličky - malá vesnice, část obce Tuhaň v okrese Česká Lípa. Nachází se asi 2,5 km na východ od Tuhaně a trvale zde žije 36 obyvatel.

V Pavličkách jsme zaparkovali auto a vykročili jsme po modré k rozcestí Čapský důl. Cestou jsme se zastavili u Studánky Pod Čapem. Očistili ji od spadaného listí a jehličí a okoštovali pramenitou vodu. Na rozcestí jsme se dali vpravo po žluté, která nás dovedla až k Čapu. Zde jsme se pokochali krásnými výhledy České středohoří a po zelené vyšli na další pouť. Na rozcestí Čap jsme odbočili vlevo a po 200 metrech opět vlevo. Na rozcestí U kamenných schodů jsme odbočili vpravo a po zelené pokračovali k rozcestí Obrocká cesta. Po zelené jsme pokračovali mezi krásnými kulisami skal Kosteleckých borů až k rozcestí Kostelíček.Zde jsme odbočili vlevo ke krápníku a Tisícovému kameni.

Poslední aktualizace: 31.3.2014
Pavlíčky - Martinská stěna - Krápník - Pavlíčky na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Pavlíčky - Martinská stěna - Krápník - Pavlíčky

Čap, Martinská stěna
Krásné skalní útvary v severní části Kokořínska. Vydáme se k nim z obce…
Příjezdové místo  obec Pavličky. Parkoviště se nachází u vstupu do…
Naše trasa začíná u TO ve vesničce Pavličky.Od odpočívadla(možnost…
Vhodným výchozím místem pro návštěvu této lokality Kokořínska je obec Pavličky. Na okraji obce je parkoviště pro cca 5-6 automobilů,…
Určitě jste v posledních době zaznamenali články v novinách, kde…
Čápská palice se nachází v okouzlující přírodě Kokořínska. Tento útvar ve…
Kdy se tento genius narodil, není zcela jasné, hovoří se o letech 1850 -…
Dubá – Martinská stěna  a zpět 1.díl Dubá - Čap Vyrážíme ve středu, snad…
Obec Tuhaň v okrese Česká Lípa leží zhruba 5 km západně od Dubé a žije zde přibližně 300 obyvatel. První zmínka o obci Tuhaň pochází…
Tuhaň je vesnice na západním okraji CHKO Kokořínsko, asi 5 km záp…