Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 1 pevnost Hanička 0,0 km
číslo 2 Zemská brána 11,4 km
číslo 3 Klášterec nad Orlicí 14,3 km

Pokud si chcete v Orlických horách pořádně protáhnout tělo a nevadí vám ujít asi 28 kilometrů, zkuste naši cestu!

Začínáme v Rokytnici v Orlických horách (článek). Dojeli jsme sem autobusem ze Žamberka.

Vydali jsme se po modré značce k pevnosti Hanička. Šli jsme stále mírně do kopce s výhledy na Rokytnici, pak na okolní kopce. Na rozcestí (5 kilometrů), kde tadé je parkoviště, se podle cestníku rozbíhají značky všemi směry.

Pokračovali jsme vzhůru k pevnosti (2 kilometry).

Prohlídka Haničky (článek) trvá asi 90 minut. V podzemí a na povrchu se nachodí 4 kilometry. Možná ne tolik, tady se délka těžko odhaduje.

Z Haničky jsme se vrátili k rozcestí a šli po červené značce k Zemské bráně (11 kilometrů). Pohodlná cesta většinou vede z kopce, občas mírně do kopce. Je lemovaná menšími a většími pevnůstkami. Protože se jde pořád lesem, výhledy chybí. Ale lesy jsou tam krásné, nikoho jsme nepotkali. Klid a pohoda.

U Zemské brány (článek) turisté jsou, No, jak kteří. Když se k bráně může dojet autem, někteří si prohlédou jen okolí a frčí zpět.

Kochali jsme se nádhernou divočinou a pokračovali po naučné stezce Zemská brána (článek) a souběžně po modré značce. Ze stezky jsme odbočovali k různým skalám. Podél Divoké Orlice po proudu se jde dobře, kromě počátečních skalních výšlapů a slezů. Nejromantičtější je úsek k Pašerácké lávce (článek).

Od lávky vede stezka dál podél Divoké Orlice kolem všelijakých skal, také jsme viděli několik pevnůstek (řopíků). Před Kláštercem nad Orlicí naučná stezka končí, modrá značka jde dál. Tady už je cesta stále do kopce, Klášterec s Orlicí byly hluboko pod námi. Přeskakovali jsme kořeny a šli nahoru dolů několikrát. Konec se zdál v nedohlednu.

Došli jsme šťastně do centra Klášterce (článek), to je od Zemské brány 6 kilometrů. Odtud jsme jeli autobusem do Žamberka.

Únava veliká, ale za jeden den jsme viděli opravdu hodně!

Poslední aktualizace: 12.6.2015
Orlické hory: Rokytnice - pevnost Hanička - Zemská brána - Klášterec nad Orlicí, 28 kilometrů na mapě

Příspěvky z okolí Orlické hory: Rokytnice - pevnost Hanička - Zemská brána - Klášterec nad Orlicí, 28 kilometrů

Hanička, prvorepubliková pevnost
Prvorepubliková pevnost Hanička nám připomíná skvělé opevnění našeho…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, pozvu Vás tentokrát na cyklotúru po církevních památkách v okolí Bartošovic v Orlických horách…
Bartošovice v Orlických horách – kostel sv. Máří Magdalény
Ačkoliv se Bartošovice považují za jednu z nejstarších vsí na horním toku Divoké Orlice, tedy nad Zemskou bránou (němečtí osadníci údolí nazývali…
Židovský hřbitov leží na jihovýchodním okraji Rokytnice ve stráni…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na zajímavou túru Orlickými horami. Začínáme v Neratově, kam dojedeme…
Ten kdo se zajímá o vojenské opevnění z 2. světové války u nás, t…
bunkr Na Holém
Bunkr Na Holém, resp. pěchotní srub R-S-74 je součástí prvorepublikového…
Pro milovníky vojenské historie je nedaleko Rokytnice v Orlických horách…
Zajímavou atrakcí Rokytnice v Orl. Horách je…
Rokytnice v Orlických horách byla založená roku 1260. Městem se stala roku…
Rokytnice v Orlických horách leží ve Východních Čechách, východním směrem…
Hned další den jsme si naložili pro změnu nejdelší výšlap celého týdne, na…
Říká se, že muži nestárnou (jen jim léta nestojí). Nicméně i u…
Z naší, tedy české strany známe Orlické hory docela dobře, a tak –…
                                        Tvrz Hanička  Dělostřelec…
Jedeme do Orlických hor, ne však na samotný hřeben hor, ale na jeho úpatí, do města, které je někdy nazýváno „hlavní město Orlických…
Dominantou náměstí T.G.Masaryka v Rokytnici je Kostel Všech svatých, který byl postaven v místě původního dřevěného kostela, který s…
Přirozeným centrem Rokytnice je náměstí T.G.Masaryka. Jeho dominanntou je…
Údolí horního toku Divoké Orlice, schované od vnitrozemí za hlavn…
Pozoruhodné místo, které může být na Turistice uvedeno jako cyklo-bar,…
Na výlet jehož cílem jsou Orlické hory a Tvrz Hanička jsme se z Vysočiny…
Dělostřelecká tvrz Hanička
Pevnost Hanička je nejznámější hraniční opevnění v Orlických horá…
Děl. tvrz Hanička
Hanička je jednou z největších českých pevností postavených před druhou s…
Vrchní Orlice  -  kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice - kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice od roku1603 samostatná obec, dnes osada nacházející se mezi…
  Čtvrtý den naší dovolené v Králíkách se budíme do nevlídného zataženého…
Pašerácká lávka se nachází v údolí Divoké Orlice, v přírodní rezervaci Ze…
 Průnik Divoké Orlice z Polska na naše území patří k těm…
Zemská brána je část řeky Divoké Orlice, kolem něhož se nachází přírodní rezervace taktéž pojmenované Zemská brána. Rozloha chráněného území je 88.22…
Zemská brána – perla Orlických hor se nachází nedaleko přehrady pastviny, na toku řeky Divoké Orlice. Romantické údolí ve skalách místy až 25 m…