Olešnice - Deštné aneb pod hřebenem Orlických hor

číslo 1 Olešnice v Orl. horách (foto 1 a 2) Asfalt 0,0 km
  Po značce naučné stezky. Prvních 100 metrů společně s červenou a modrou značkou, pak odbočíme vpravo. Přes potok (Olešenka - foto 3) a kolem školy (foto 4) za obec.
číslo 2 Za Olešnicí 0,3 km
  Výstup do kopce po kraji luk nám zpříjemní výhledy na obec (foto 6 - 9).
číslo 3 Stěnka 1,6 km
  Na vrcholu kopce Stěnka je bunkr a lavička s krásným výhledem na hřeben Orlických hor a Polom (foto 10 - 13). Dále sestoupíme k silnici do Sedloňova.
číslo 4 Odbočka Sněžné Asfalt 3,2 km
  U silnice potkáme kapličku (foto 14). Na křižovatce volíme silnici směr Sněžné. Po pár stech metrech uvidíme řadu vojenských zátarasů podél cesty se zelenou značkou (foto 15), o chvíli později pak kapličku (foto 17), od níž je výhled na hřeben hor (foto 16). Po dalších asi 500 metrech narazíme na modrou značku.
číslo 5 Burgtov (foto 18) 4,1 km
  Odbočíme ze silnice vlevo do luk (foto 19)po modré značce.
číslo 6 Dědina 5,4 km
  Kolem několika rekreačních chat a chalup (foto 20) dojdeme k potoku Dědina, po jehož břehu (foto 21) jdeme nejdříve k okraji Sedloňova. Odtud je to kousek do centra (foto 22).
číslo 7 Sedloňov, rozcestí 6,4 km
  Změna barvy turistického značení na žlutou. Značka nás vyvede nad obec (foto 23) a pak lesem a pastvinami nad osadu V Dolcích (foto 24 - 26). Při sestupu do Plasnice je hezky vidět Špičák (foto 27).
číslo 8 Plasnice (foto 28) Asfalt 8,6 km
  Po asfaltu do kopce k chatě Radost (foto 29).
číslo 9 Chata Radost 9,3 km
  A teď už lesní cestou přímo za nosem a do kopce.
číslo 10 Rozcestí Pod Špičákem 10,1 km
  Křižujeme zelenou značku, jdeme stále po žluté.
číslo 11 Rozcestí Kout Šotolina 11,0 km
  Zprava se k nám přidává červená značka a pomalu se otevírají výhledy (foto 30 a 31).
číslo 12 Nad Koutem Šotolina 11,6 km
  Zprava se přidává další červená značka, které si nevšímáme.
číslo 13 Chata Kukačka 12,4 km
  Kousek za chatou nás čeká prudký sešup lesem k Panorámě.
číslo 14 Panoráma (foto 32 - 34) Asfalt 12,7 km
  Od chaty a kaple už jdeme pohodlnou cestou s výhledem na Deštné (foto 35) dolů do horského střediska (foto 36).
číslo 15 Deštné, Národní dům Asfalt 13,8 km
  Konec trasy

Orlické hory zdaleka nejsou jen hlavní hřeben od Vrchmezí po Zemskou bránu, jak bývají občas prezentovány. Krásná místa jsou k vidění i pod hřebenem. Jsou ale pochopitelně mnohem méně navštěvovaná a je to docela škoda. Je zde množství turisticky značených cest kouzelnou krajinou, velmi často s měnícími se výhledy právě na hřeben. O tom, že navštívit tato místa, bych vás rád tímto příspěvkem a několika fotografiemi rád přesvědčil.

Trasa, kterou vám představím, začíná v Olešnici v Orlických horách na malém náměstíčku, kam se snadno dostaneme autobusem. Na rozcestníku si vybereme směrník označující naučnou stezku Po lehkém opevnění a to vesměru společném i pro červenou a modrou značku. Povede nás pak tradiční značka naučných stezek, čili bílý čtverec se zeleným pruhem v úhlopříčce. Nejdříve nás okolo školy vyvede nad obec na kopec Stěnka s nádherným výhledem. Téměř na vrcholu je jeden ze zdejších bunkrů a u něho lavička. Ideální místo na svačinku. Poté se značka lomí v pravém úhlu Doprava a přivede nás ke křižovatce silnic (a kapli). Z hlavní silne Olešnice - Sedloňov zde odbočuje silnice na Sněžné, po té se dáme dále. Po pár stech metrech je možné odbočit vpravo a navštívit tvrz Skutina (viz https://www.turistika.cz/mista/delostrelecka-tvrz-skutina). Za další půlkilometr narazíme na modrou značku přicházející po silnici proti nám a odbočuje z ní do luk po naší levé ruce. Tudy se dáme. Modrá značka nás dovede do Sedloňova. V centru vyměníme barvu značky na žlutou a jdeme nejdříve lesem, později mezi pastvinami do Plasnice a pod Špičák. Spadneme do Koutu a odtud přes Dříš a Panoramu do Deštného.

Celá trasa měří necelých 14 km. Je to sice styl do kopce z kopce, ale vše je docela pohodlné. A kdyby se snad někdo při výstupu do kopce zadýchal, není problém se zastavit a rozhlédnout se kolem. Stojí to zato.

Poslední aktualizace: 3.2.2015
Olešnice - Deštné aneb pod hřebenem Orlických hor na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Olešnice - Deštné aneb pod hřebenem Orlických hor

Olešnice v Orlických horách
Pohraniční obec ležící v těsné blízkosti státní hranice s Polskem. První…
Muzeum a Utzův betlém v Olešnici v Orlických horách
Expozice různých historických předmětů a nábytku zdejšího kraje na Vás…
Olešnice v Orlických horách je jedním z míst, kam se pravidelně a…
Kostel sv. Máří Magdalény v Olešnici v Orl. horách
Barokní kostel sv. Máří Magdalény z roku 1705 postaven na místě původního dře…
Jestli mě něco opravdu potěšilo po otevření hranic v rámci EU, tak…
Ski areál Hartman je ideálním místem nejen pro všechny milovníky lyžování…
SKI areál HARTMAN - Olešnice v Orlických horách
SKI areál HARTMAN  se nachází v Olešnici v Orlických horách a nabízí dvě …
Nová vyhlídková věž se nachází v Orlických horách,  na  711 metrů vysokém…
Dělostřelecká tvrz Skutina
Dělostřeleckou tvrz Skutina najdeme v blízkosti obce Sněžné v okrese…
Běžecká trasa střední až těžší náročnosti v rekreační oblast…
Horská chata, skiareál a snowpark Čihalka
V roce 2003 byl u horské chaty Čihalka v Olešnici v Orl. h. rekonstruován lyžařský a…
Váižení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval do kraje bunkrů…
Malá horská obec ležící na úpatí Sedloňovského vrchu, v nadmořské výšce k…
Rozcestí se nachází na křižovatce lesních cest na pokraji lesa. J…
Nejvyšší vrchol na státní hranice s Polskem. Do 17. století byl nazýván Humeničnej. Na polské straně stávala dříve Rybářova (Rübatschova) chata. Pan…
K Vaší navštěvě mohu jen doporučit náhorní planinu vrcholu Šibeník nad…
Pojedete-li autem po silnici č. 8 z Náchoda do Kłodzka, u městečka Lewin…
Pokud budete trávit dovolenou na Náchodsku nebo pojedete na tržnici v…
Jedna z mnoha možných tras podhůřím Orlických hor. Je trochu…
Zřícenina hradu Frymburk stojí na ostrohu obtékaném Olešenkou nedaleko vs…