okružní trasa v NP Rago

číslo 3 odbočka doleva na pěšinu 1,5 km
číslo 4 most 3,2 km
číslo 5 chata na rozcestí a vodopádu 9,0 km
  možno tábořit, potkali jsme tu rybáře a turisty. Jinak nikde nikoho.
číslo 6 most 9,1 km
číslo 7 někde zde jsme sešli ze značené cesty 11,8 km
  značení je místy velmi obtížně viditelné, zvláště na úsecích kde se jde po skalních plotnách.
číslo 8 most nad vodopádem 17,4 km
číslo 9 zpět 24,4 km

Z kempu jsme popojeli kousek proti proudu řeky a tam zaparkovali na malém parkovišti. Odtud se jde pěšky proti proudu až ke statku Lakshol potom prudce nahoru vozovou cestou a z ní asi po 300 metrech na pěšinu doleva, která se následně připojí k řece. Řeka je úžasně čistá a malebná a zelená. Jdete dále kolem řeky až přijdete k mostu. Potom pokračujete po levé straně řeky a po necelé kilometru stezka začíná stoupat kolem potoku prudce doleva nahoru. Vyjde se 1. náhorní plošinu. Pak se pokračuje dále nahoru až do sedla a z této plošiny jsou již nádherné vyhlídky. Pak se pokračuje kolem bažin, potůčků a stezka se dále vine po levém úbočí, aby následně sestoupala opět k řece. Zde je malá chatička. Kousek odtud je krásný vodopád. Dále se pokračuje přes most u velkého jezera a stoupá se nahoru až k rozcestí (cca 1 až 2 km), kde se odbočí Doprava k velkému jezeru s vodopádem. Tento úsek cesty je nejhůře značený a také nejméně frekventovaný. Pozor na zabloudění. Nám se povedlo bez problémů sejít z cesty a naštěstí bylo krásně vidět tak dle odhadu pokračujeme divočinou a asi po 4 km jsme náhodou opět našli naši stezku. Velké malebné jezero, ze kterého vytéká říčka padající obrovským vodopádem do údolí je opravdu nezapomenutelná scenérie. Pak musíme vystoupat nad skalní stěnu a ještě dost dlouhou stezkou dojít dolů zpět k autu.

Odkaz na celou cestu: Z Nordkappu do Osla.

Poslední aktualizace: 29.2.2012
okružní trasa v NP Rago na mapě
Autor: milousz

Příspěvky z okolí okružní trasa v NP Rago

VÝPRAVY ZA POLÁRNÍ KRUH – NORSKÝ NÁRODNÍ PARK RAGO
Když naše prostějovská fotograficko-turistická výprava vyrazi…
Nordfjord camp
Kemp v Nordfjordu je u ústí řeky, kolem které je národní park Rago. Je to…
Národní park RAGO
Národní park Rago leží za polárním kruhem. Najdeme ho asi 30 km od…