Okružní na Vlhošť a Husu

číslo 8 Husa 8,5 km
číslo 9 Pod Husou, Cimrmanův památník 8,9 km
číslo 10 Hvězda 12,0 km

Začátek trasy si dáme ve vesničce Hvězda, kam se dá dojet autem. Po zelené vyrazíme 1 km na rozcestí Vlhošťský důl a dáme se vlevo po modré na kraj osady Vlhošť. Od začátku máme po levé ruce kopec stejného jména (foto 1). Sotva dojdeme na jeho úpatí, polní cesta se mění na skalnatou stezku (foto 2), ze které záhy odbočuje vlevo žlutá značka na kopec. Doporučuji ale raději tuto odbočku ignorovat a jít raději po modré až na žlutou odbočku číslo 2. Ta je až na kraji osady Vlhošť. Vyšplháme do kopce lesem po strmé, ale pohodlné cestě. Časem se nám otevře několik výhledů (foto 3 a 4 - Skalní vyhlídka) a postupně začneme opět sestupovat po skalách dolů k modré, po které jsme přišli. Po ní se vrátíme k rozcestí Vlhošťský důl a pokračujeme dále po kraji lesa pod Stříbrným vrchem (foto 5 a 6) do dalších skal. Na rozcestí Nad Vlhošťským dolem odbočíme po žluté ke skalnímu útvaru s jeskyní Husa (foto 7 - 9). Nepřehlédneme tu také pomník Járovi Cimrmanovi (foto 10 a 11) u křižovatky se zelenou. Odtud se můžeme vrátit po zelené kolem Cimrmanova léčivého pramenu (foto 12) zpět přes Vlhošťský důl (foto 13) do Hvězdy. V případě, že chcete absolvovat celodenní výlet, je od Husy možné ujít další okruh přes Kostelec, Čapský důl, Čap a Martinskou stěnu podle trasy na https://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/cap-martinska-stena. Základní trasa měří cca 11,5 km, s okruhem přes Čap 25 km.

Poslední aktualizace: 20.2.2010
Okružní na Vlhošť a Husu na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Okružní na Vlhošť a Husu

Okolo Hvězdy
Cíl je Litice - Hvězda.Vlak.zastávka je v Blíževedlích…
Na křižovatce místní silnice Litice - Hvězda a polní…
Nepřehlédnutelná a velmi výrazná kupa Vlhošť se nachází na Českolipsku v …
Vyrážíme na výlet na nádhernou zříceninu hradu Ronov na Českolipsku nad…
Rezervace byla vyhlášena v roce 1998. Chráněná oblast má plochu 81,81 ha, je ve výšce 380 – 614 m n. m. Hora je…
Naše putování začalo na křižovatce místní silnice Litice - Hvězda se…
Kokořínskem přes Čap na Vlhošť.Dnešní sobotní trasu Kokořínskem začínáme…
Kvalitně udržované pietní místo všech Cimrmanologů u rozcestí Pod Husou. Proč vzniklo si přečtěte na přiložené fotografii. Pár desí…
Husa je skalní pískovcový útvar připomínající svým tvarem husu.…
19.8.2022 Zatímco včera jsem víceméně tušil, co mě čeká, přeci jen o Sloupu,sklárnách, Zákupech člověk nějakou tu zmínku slyšel, kam se vydám tento…