okružní jízda

číslo 6 Rabštejn Šotolina 13,6 km
číslo 7 Chyše Asfalt 23,0 km
číslo 8 Lubenec 28,2 km

V okolí městečka kde bydlím, je množství míst které čas od času objedu na kole. Je to spestření fyzického tréninku a příjemná projížďka s pedálama pod nohama.

Vyrážím z Lubence po zelené turistické značce. Přes Bílý kříž a liščí skály jedu lesem, až do Tisu. U kapličky sv. Jiljí měním barvu na žlutou a následně červenou. Tou pokračuji přes Sklárnu a Černý rybník do Rabštejna nad Střelou. Červenou opouštím až u turistiké lávky a rozcestníku. Přejíždím na silnici, kam mě vede zelená. Dávám se vlevo a pokračuji proti proudu řeky přes Jablonou a další vesničky do Chyší. Od tud zpět do Lubence.

Po cestě je mnoho pěkného na schlédnutí. Pověstmi opředený Bílý kříž, pěkná vesnička Tis u Blatna se zajímavím kostelem, i ohradama s koňma. Černý rybník, s příjemným koupáním. Historický skvost Rabštejn nad Střelou. Či turisticky vyhledávané Chyše.

: Alternativa pro ty, co preferují asfalt. Do Tisu se dá dostat silnicí na Chyši. Za Lubencem zabočíte doleva na Vítkovice a přes Kračín do Tisu. Dál je cesta stejná.

Poslední aktualizace: 13.12.2009
okružní jízda na mapě
Autor: sv.vt

Příspěvky z okolí okružní jízda

Pomník obětem pochodu smrti v Lubenci.
Na konci II. světové války procházelo Lubencem několik pochodů smrti. Němečtí fašisté používaly tyto pochody smrti jako způsob likvidace zajatců a vězňů. Nemocní, vyčerpaní…
Nelze jednoznačně říci, že Lubenec či Chyše jsou v žatecké oblasti, ale…
Festival Skotsko v Kostelíku letos v červenci slavil 10. výročí založení.…
Vochlice je rozhledna, blízko obce Lubenec. Občanské sdružení na záchranu kostela sv. Jiljí v Libyni se pustilo do její obnovy…
Směřujeme do severní části Krušných hor, takže musíme projet přes Lubenec, i kdybychom snad nechtěli. Že je to chmelařská oblast jsm…
Několikrát jsem jel po silnici z Prahy do Karlových Varů. Vždy jsem obdivoval skály nad silnicí u obce Ležky. A tak jsem se na ně…
Městečko je usazeno mezi Doupovské a Tepelské vrchy v mírně zvlněné Jesen…
V roce 1923 byl na Ruském kopci v Lubenci postaven v ne…
První zmínka o vsi Libyně pochází z r. 1338, kdy se uvádí farářem Střeziv…
Vitrážové muzeum je umístěno v kostele sv.Jiljí v Libyni nedaleko Lubence. Je zde možné shlédnout kopie vitráží…
Vždy když někam jedeme, snažíme se cestou navštívit co nejvíce rozhleden.…
Může se přijet vlakem nebo autobusem do Lubence. Jezdí Flixbus, i zastákový autobus z Prahy nebo z Karlových Varů. Pak už po svých do Libyně cca 1,5…
Po silnici  I/6 z Prahy do Karlových Varů přijíždíme do obce Lubenec,…
Kruhová stéla antropomorfního typu představuje u nás ojedinělý typ smírčího kříže. Tyto stély se nacházejí převážně v jižní Francii. Předpokládaný vznik této stély zpodobňující…
"Vochlická rozhledna leží 4 km severně od Lubence a 50 km jihozápadně od Loun a byla vybudována v druhé polovině…
Vochlická rozhledna se nachází asi 350 m od obce Libyně u Lubence. Je to nádherná a v Čechách ojedinělá romantická rozhledna. Třetí nejstarší dodnes…
Nejstarší zmínka o obci pochází z r. 1360, kdy ji vlastnil Purkart Vnouče…
Malá vesnice, část obce Lubenec v okrese Louny a trvale zde žije 40…
       Chci vás pozvat na skály a skalky, ale hlavně na zajímavý výlet.…
Touláme se kolem Lubence a tady jsou Nádherné skalní útvary zv.Kapucínské…