Okruh přes Velkou Deštnou

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 1 Šerlich - sedlo 0,0 km

Vyrážíme prvně k rozcestí turistických značek - od Šerlišského sedla je to kousek. Pak nás čeká první velké převýšení (resp. přenížení) - z 981 m.n.m. na Šerlišském sedle klesáme do 691 m.n.m. v Zákoutí.

číslo 2 Rozcestí nad Zákoutím 1,4 km
číslo 3 Zákoutí 3,0 km

Zde můžeme využít možnosti občerstvení v chatě přímo u rozcestníku. Ze Zákoutí pokračujeme po modré turistické značce, čeká nás další převýšení (tentokráte opravdu směrem nahoru) - z 691 m.n.m. v Zákoutí do 877 m.n.m. v Luisině údolí.

číslo 4 Luisino údolí 4,8 km

Krásná vesnička (spíše samota, několik roztroušených roubených domů), původně obydlená německým obyvatelstvem. Dnes slouží jako rekreační oblast.

Z Luisina údolí nás čeká stoupání na Velkou Deštnou - z 877 m.n.m. do 1115 m.n.m.

číslo 5 Velká Deštná 6,5 km

Nejvyšší vrchol Orlických hor. Poskytuje nádherný výhled do krajiny, takže výstup opravdu stojí za tu námahu.

Od Velké Deštné sejdeme na rozcestí pod Velkou Deštnou (1103 m.n.m.)

číslo 6 Rozcestí pod Velkou Deštnou 6,8 km

Na rozcestí najdeme chatu Horské služby, kde je možné se občerstvit po namáhávém výstupu na Velkou Deštnou.

Od rozcestí nás čeká hřebenová trasa s minimálním převýšením na Malou Deštnou (1090 m.n.m.) a poté klesání do Šerlišského sedla.

číslo 7 Šerlišské sedlo 9,4 km

Konec cesty, hurá na občerstvení třeba na Masarykovu chatu.

Orlické hory jsou poměrně populárním cílem pěších turistů i cykloturistů. Jedním z nejnavštěvovanějších míst je celkem jistě Velká Deštná - a právě sem zamíříme.

Vycházíme od parkoviště na Šerlišském sedle po žluté turistické značce. Ta nás dovede do Zákoutí, odkud po modré značce vystoupáme do Luisina údolí (po modré nás čeká pekelné stoupání). Zelená značka nás pak dovede na Velkou Deštnou, kde máme možnost vystoupat na dřevěnou rozhledničku, ze které je překrásný výhled do kraje.

Z Velké Deštné pak pokračujeme po červené turistické značce zpět na Šerlišské sedlo.

Na cestě nás čeká několik poměrně namáhavých převýšení, proto je náročnost stanovená na velkou. Je to trasa, která je vhodná spíše pro pěší, pro cyklisty doporučuji hřebenovou trasu. Celková délka trasy je 11 km, ale díky nejrůznějším převýšením se trasa zdá podstatně delší.

Poslední aktualizace: 9.4.2009
Okruh přes Velkou Deštnou na mapě
Autor: claricia

Příspěvky z okolí Okruh přes Velkou Deštnou

Túra pro rodiny s dětmi: Šerlich - Vrchmezí - Deštné
Pokud máte rádi pohodlné cesty vedoucí převážně z kopce,…
Bývaly doby, kdy dostat se na Šerlich veřejnou Dopravou bylo…
Asi před měsícem (začátek září 2014) jsem jel z Orlického Záhoří…
Koncem podzimu nebo v zimních mě…
Šerlich
Šerlich leží na hlavním hřebenu Orlických hor a díky Masarykově chatě…
Po třech letech opět Orličky. Vlastně se dá říci že po nějakých sedmi…
Jako první výlet naší červencové žamberské dovolené jsme si naplánovali…
Nevýrazný vrch (1027 m) v hlavním hřebenu Orlických hor při cestě Al. Jir…
Tuto hřebenovou túru začínáme na parkovišti u Šelichu. Po červené turistické značce jdeme přes malou Deštnou a okolo krásné nové útulny na Velkou Deštnou. Z nově postavené …
Brzo ráno mě probudil déšť. To bylo opravdu nemilé. Hned druhý den naši…
Je to už na Beatu taková hezká tradice. Ještě než vypukne na plno zimní sezona, je potřeba dát si společně jeden turistický výšlap. Vydejte …
  Hřeben Orlických hor je jako stvořený pro nenáročnou, ale krásnou…
Po nějaké době se zase vyskytla příležitost vydat se do nejvyšší části…
Nezaujatý čtenář by si řekl, když už jedete jednu trasu potřetí během několika (přesněji 4) let, nic zvláštního už vás nepřekvapí. N…
Obec Zieleniec na polské straně Orlických hor je velké lyžařské s…
Jelení lázeň na Malé Deštné
Jelení lázeň je přírodní rezervací rozprostírající se v sedýlku mezi Malou…
Trasa má délku cca 8km, výchozím bodem je parkoviště u Šerlišského Mlýna. Odsud jdete po modré dále po cestě, kterou jste přijeli. S…
Šeršliský mlýn je rozcestí značených turistických tras. Je zde ta…
Úterý 14. 9. 2021 Ti chlapi vypadají…
Bukačka rezervace
Bukačka je přírodní rezervace, nejvýznamnější maloplošné chráněné území v…