Okruh Kvačianskou a Prosieckou dolinou.

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Parkoviště u Kvačanské doliny 0,0 km
číslo 2 Ústí Prosiecké doliny 6,1 km
číslo 3 Svorad 10,7 km
číslo 4 Velké Borové Asfalt 14,4 km
číslo 5 Oblazy, rozcestí Asfalt 16,1 km
číslo 6 Parkoviště u Kvačanské doliny 19,2 km

Turistická trasa krásnými soutěskami v Chočském pohoří. Každá z těchto dolin se dá projít samostatně. My jsme zvolili okruh ze začátkem na parkovišti u ústí do Kvačanské doliny. odkud vede žlutá značka k počátku Prosiecké doliny. Této značky jsme využili až od vesnice Dlhá Lúka, kam jsme došli vedlejší cestou a odtud vystoupali pastvinami kolem kapličky pod pás Chočských vrchů. Můžeme spatřit na východ vrcholy Západních Tater, na jih Liptovskou Maru a Nízké Tatry, na jihozápad Velkou Fatru. Podél lesa pod vrcholem Prosečným jsme došli na začátek Prosiecké doliny zvané Vráta. Opravdu tak působí, údolí sevřené vysokými vápencovými skalisky do úzké průrvy. Tady začíná modrá turistická značka a také romantický průchod Prosieckou dolinou, ve svém závěru jištěn několika žebříky a řetězem. Ještě předtím si odskočíme k vodopádu. Po překonání posledního skaliska se ocitneme na loukách na Svoradi, odkud dojdeme do obce Velké Borové s možností občerstvení. Modrá nás pak zavede pod Oblazy s vodními mlýny (jeden opravený), kde začíná samotná Kvačianská dolina, kterou nás provází červená značka. Touto dolinou neprocházíme po jejím dně, ale cestou po jejím úbočí, odkud shlížíme ke korytu potoka Kvačanky. Nejhezčí výhled je z místa zvané Roháč, stěny pod námi jsou kolmé a dole v hlubinách na kamenech řádí Kvačanka. Po pohodlné cestě dorazíme na parkoviště a cca 16 km plných zážitků je za námi.

Poslední aktualizace: 8.12.2009
Okruh Kvačianskou a Prosieckou dolinou. na mapě
Autor: maska

Příspěvky z okolí Okruh Kvačianskou a Prosieckou dolinou.

Dotyk přírody mezi Liptovem a Oravou
Oblast Slovenska, doslova na dohled Žiliny, je skutečným rájem pro…
Obec se nachází v překrásném údolí v místě spojení Chočských vrchů a…
V horní části Kvačianské doliny v Chočských vrších se kousek od modře zna…
Prosečné je jeden z vrcholů Chočských vrchů ohraničený Prosieckou a…
Je to poměrně známá národní přírodní rezervace, která má charakter skalní…
Ráztocký vodopád najdete přibližně 60 metrů od ústí Ráztocké doliny do…
Hrad nacházející se Na Vrchu Sestrč v Chočských vrších. V současné době…
Krasové údolí dlouhé 4 km v Chočských vrších, které je suché, bez vody. T…
Tato naučná stezka spojuje dvě doliny v oblasti Chočských vrchů. Celá…
Při pozvolném stoupání Prosieckou dolinou po modré značce můžete na…