Okruh kolem Židlochovic nenabízí pouze rozhlednu...

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Kratší, ale neméně atraktivní výlet lze absolvovat v blízkém okolí Brna i za půl dne. Vyjedeme si vlakem do Hrušovan u Brna, odkud se vydáme po zelené turistické značce přes pole do nedalekých Židlochovic (2 km).

Dojet se dá samozřejmě - autobusem - i tam, ale takto přijdeme alespoň zezadu k Zámeckému parku, kam se snadno přelízkou přes zeď dostaneme a cestu si tak zpestříme procházkou po parkových cestičkách, kde můžeme zahlédnout dokonce i lesní zvěř, konkrétně tuším daňkySmile, ale taky třeba pomníček M. Tyrše či T. G. Masaryka...

Krásný židlochovický zámek slouží - pro turisty bohužel - "pouze" jako jakýsi velmi honosný hotel, ale při troše štěstí se podaří nahlédnout aspoň do lovecky zařízeného vestibulu, dokud vás nevyžene rázný recepčníSmile

Foto: Isolda11

Park i zahradní fasáda zámku nabízejí také krásnou barokní sochařskou výzdobu, přičemž další úžasné skulptury pak nalezneme u farního kostela, škoda, že se nedá běžně nahlédnout dovnitřsad

Ze Židlochovic nás vede zelená značka do přírodního parku Výhon, v lesíku potkáme ještě poněkud zarostlou sochu sv. Jana Nepomuckého a zanedlouho už z něj vystoupíme pod známou akátovou rozhlednou (2,5 km), z níž je opravdu daleký výhled od Pálavy až do Brna - a pro odpočinek turistů se nabízí i malý přístřešek s lavičkamiwink

Zelená značka dále klesá na rozcestí Skalky (1,5 km), kde se pak nabízí ještě malá zacházka do obce Blučina, schované hezky nenápadně pod kopcem (1 km).

Odbočka se určitě vyplatí, protože zde nalezneme také velmi zajímavé památky - kostel, radnici či mariánský sloup na pěkně upraveném náměstíčku.

Foto: Isolda11

I odtud lze samozřejmě odjet autobusem, ale my se vrátíme na výše uvedené rozcestí a pokračujeme po žluté značce zpět do Židlochovic (3 km), přičemž cestou potkáme ještě třeba pěknou studánku, která se v letním horku opravdu hodí! Smile

V Židlochovicích můžeme zakončit výlet třeba v cukrárně na náměstí, i když upřímně řečeno náročnějším labužníkům se příliš nezavděčíwink

Poslední aktualizace: 21.8.2011
Okruh kolem Židlochovic nenabízí pouze rozhlednu... na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Okruh kolem Židlochovic nenabízí pouze rozhlednu...

Na rozhlednu Akátová věž
Vede od nádraží v Hrušovanech u Brna po zeleně značené turistické…
Krátká vycházka vedoucí z nádraží v Hrušovanech vede nejprve ulic…
Na tomto místě vyvěrají  s pískových vrstev silné prameny, u nich…
Nachází se přímo před vlakovým nádražím. Začíná zde zeleně značená turistická cesta, která vede nejprve ulicemi Hrušovan, pak…
Nejkratší spojnice mezi hrušovanským nádražím a náměstím v Židlochovicích vedla vždy polní cestou směřující za hrušovanským Obecním rybníkem o…
Říčka Šatava pramení na Kopaninách severně od obce Hlína a délka …
Hrušovany za celou svou historickou existenci neměly v obci…
Nejkratší spojnice mezi hrušovanským nádražím a náměstím v Židloc…
Nachází se při okraji rozlehého parku poblíž zdejšího kostela…
Židlochovice jsem navštěvoval dosti často, hlavní důvod byl asi t…
Židlochovický zámecký park o celkové rozloze 23 ha je významnou p…
Nachází se před budovou Základní školy na Tyršově ulici. V rámci …
Židlochovice - zámek
Zámek se nachází na západním okraji města. Patří k nejzachovalejš…
Jde o prostor, který leží jihovýchodně od židlochovického zámku z…
Trasa vede ze Židlochovic od autobusového nádraží přes Robertovu …
Naučná stezka začíná u autobusového nádraží v Židlochovicích, kde je úvodní panel popisující povšechně trasu naučné stezky a její zajímavosti. Odtud…
Nachází se před vstupem do zámeckého parku u autobusového nádraží a je výchozím místem zdejších pěších turistických tras. U něho je…
Nejvýznamnější památný strom na katastru jihomoravských Žabčic se nachází v bývalém zámeckém parku, kterým dnes prochází několik mezinárodních…
Nachází se na západním okraji historického centra, u zámeckého p…
Robertova vila se nachází na jižním okraji města v nově uprave…