Okoř - Praha (Noutonice, Velké Přílepy, Statenice, Únětice)

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 7 Autobusová zastávka Kamýcká 13,8 km

Délka trasy cca 18km

Poměr lesních, polních, zpěvněných cest / asfalt cca 30/70

Nepříliš dlouhá, většinou rovinatá trasa, zajímavější v její druhé polovině.

Autobus od metra Dejvická staví na Okoři přímo pod zříceninou. Většina trasy až do Únětic bude bohužel po silnicích. Z Okoře vyrazíme po modré turistické značce kolem rybníka s úžasně kvákajícími žábami, projdeme Noutonice, na jejich konci si můžeme zajít 50m k místnímu kostelu a hřbitovu a stále po silnici pokračujeme do Velkých Přílep, které jen okrajově mineme a konečně narazíme na kousek cesty mezi loukami, která je úchvatná (viz foto)a zajíci na ní tak odrzlí, že se k nim přiblížíte na pár metrů.

Následuje bohužel opět afalt přes Statenice, Černý Vůl a kolem dalšího rybníku do Únětic.

Za Úněticemi se konečně vnoříme do příjemnějšího úseku cesty, do oblasti Roztockého háje a Tichého údolí. Provázet nás bude Únětický potok, narazíme na několik mlýnů. U informační tabule za dalším romantickým rybníčkem odbočuje do stráně cestička na Alšovu vyhlídku, odbočku doporučuji, viz https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/holy-vrch-alsova-vyhlidka-tiche-udoli. Následně pokračujeme stále po modré značce na rozcestí Maxmiliánka a směrem na Roztoky, nedojdeme však až do nich a až uvidíme po pravé straně můstek napojíme se na žlutou značku, která přichází od Roztok, nemá zde ukazatel a vede přes zmiňovaný můstek.

Zde začneme stoupat lesem, na vrcholu uhneme kousek vlevo a opět vpravo a stále lesem míříme k Sedlci. Poté co projdeme po silnici první částí osady povšimneme si ukazatelů a odbočíme 100 metrů k vyhlídce na Vltavu, viz https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/praha-vyhlidka-na-vltavu-a-sedlec. Po návratu na trasu nás už čeká pouhých cca 700 metrů k autobusové zastávce Kamýcká.

Poslední aktualizace: 1.6.2010
Okoř - Praha (Noutonice, Velké Přílepy, Statenice, Únětice) na mapě
Autor: ironst

Příspěvky z okolí Okoř - Praha (Noutonice, Velké Přílepy, Statenice, Únětice)

Ukrytý poklad na hradě Okoř
Hrad Okoř otevře své brány návštěvníkům i mimo sezónu. Navštívit ho můžete…
Hrad OKOŘ je jedním z cílů návštěvníků hlavního města, vede tady i…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky. Tentokrát Vás pozvu na výle…
Působivé zříceniny Okoře již mnoho let lákají výletníky, historiky i…
Turistický rozcestník, umístěný na hlavní křižovatce u zdi domu v obci Okoř, upřesňuje směr červené a modré turistické trasy, které…
Okoř
Soutěž 2 body
Zřícenina hradu Okoř se nachází ve Středočeském kraji. Leží na skalnatém…
Délka trasy cca 18kmPoměr lesních, polních, zpěvněných cest / asfalt cca…
Tříkrálová Okoř 2014  Nový rok jsme přečkali ve zdraví a jako každoročně…
Naše společná cesta začíná na Exitu 5 rychlostní silnice R7. Odtud…
Vyjeli jsme od Litoměřic směrem na Budyni nad Ohří a dále na Velvary a…