Okolo Máchova jezera

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Doksy - náměstí Asfalt 0,0 km
  Rozcestník naleznem na rohu jižní a východní části náměstí, vydáme se ulicí okolo kostela sv. Bartoloměje, přejdeme trať,pokračujeme okolo parku s tenisovými kurty do vilové čtvrti a dále lesem většinou s borovým porostem až k značené odbočce na Králův stolec.
číslo 2 Králův stolec 2,0 km
  Od Králova stolce se kousek vrátíme na původní turistickou cestu, která nás dovede k silnici směr Mimoň a po ní jdeme kousek až Břehyňskému rybníku.
číslo 3 Břehyňský rybník 3,3 km
  Projdeme osadou Břehyně a pokračujeme písčitou cestou až k odbočce na Borný.
číslo 4 Odbočka na Borný 5,9 km
  Kdo má chuť, může podstoupit výstup na vrch Borného, je odtud krásný výhled na jezero, jinak pokračujeme podél rekreačních zařízeních až k dalšímu rozcestníku.
číslo 5 Rozcestník u silnice 7,3 km
  Nacházíme se nedaleko silnice spojující Doksy a Staré Splavy, dále pokračujeme souběžně s modře značenou cestou.
číslo 6 Pod Šroubeným 8,2 km
  Zvláště oblibený úsek trasy s romantickými výhledy na Máchovo jezero.
číslo 7 U výpustě - dále k vlakové zastávce St. Splavy 8,5 km
  U jezera se můžeme občerstvit v některém ze stánků, nebo v nově otevřené restauraci a kolem parku se hlavní promenádou dostaneme k vlakové zastávce, kde na nás čeká další rozcestník.
číslo 8 Rozcestník u nádraží Asfalt 8,6 km
  Od rozcestníku jdeme po červeně značené cestě, která slouží i jako cyklostezka, kopírujeme západní stranu jezera, okolo hotelu Port zpět do Doks.
číslo 9 Doksy náměstí Asfalt 11,8 km
  Jsme zpátky tam, odkud jsme vyšli.

Vydáme se turisticky velice atraktivní cestou okolo Máchova jezera. Výjdeme z centra této oblasti Doks, nejprve navštívíme zajímavý skalní útvar Králův stolec, u kterého měl údajně odpočívat sám císař Karel IV. při návštěvě zdejšího kraje. Poté se pokocháme romantickým pohledem na Břehyňský rybník, u kterého začíná NPR Pecopala. Krásnými borovými lesy obejdeme další NPR Swamp, výstoupíme na vrch Borný (446m.nm.), odkud je krásný výhled na Máchovo jezero a široké okolí a okolo rekreačních zařízeních na břehu jezera posléze dojdeme až do letoviska Staré Splavy. Podél západního břehu Máchova Jezera se dostaneme příjemnou cestou s dílčími výhledy na jezero zpět do Doks.

Trasa je nenáročná s minimálním výškovým převýšením, většinou vede po cestách s pískovým povrchem, často i po asfaltových cestách. Možnost občerstvení se nám naskytne v některém rekreačním zařízení při cestě pod Borným, ve Starých Splavech a nebo v samotném cíli naši pouti, - v Doksech. V létě můžeme výlet obohatit o koupání v jezeře a nebo můžeme ve Starých Splavech nebo Doksech nastoupit na výletní parník k okružní plavbě po jezeře.

V okolí Máchova Jezera se nalézá mnoho turisticky zajímavých míst a každý návštěvník odtud odchází plný dojmů a zážitků a velice rád se do této oblasti rád vrací.

Poslední aktualizace: 16.9.2012
Okolo Máchova jezera na mapě
Autor: Karolus

Příspěvky z okolí Okolo Máchova jezera

Městečko Doksy – Březová alej vzdechů a Šibeniční vrch
Na jihovýchodním okraji městečka Doksy u Máchova jezera se nachází kopeček…
Výklenková kaple je menší sakrální stavba, typ kaple, která postrádá…
Zámek se nachází ve městě Doksy na Českolipsku v Libereckém kraji. Na tro…
  Byl postaven kolem roku 1638 na místě staršího dřevěného kostelíka.…
Kostel sv. Bartoloměje a Nanebevzetí Panny Marie v centru města Doksy…
Začátkem května byl v Doksech naproti kinu v ulici Máchova otevřen Zoopark…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Starý Bernštejn je zřícenina hradu z 15. století. Nachází se mezi Dubou a…
Památník je pobočkou Vlastivědného muzea a galerie v České Lípě…
Z Máchova jezera ( Doksy ) směrem na Mladou Boleslav. Hned v první obci…