Okolo Landeku

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Hlavní nádraží- Wattova Asfalt 0,0 km

Z nádraží se pusťte odvážně kolem budovy pošty a celnice dále.

číslo 2 Wattova Asfalt 0,3 km

Jen pár kroků a odbočujeme doleva

číslo 3 Skladištní Asfalt 0,3 km

Kolem hasičské stanice a pekárny dojdeme na Zákrejsovu.

číslo 4 Zákrejsova Asfalt 0,5 km

Pokud se dáme na jejím začátku vpravo, dorazíme k Hasičskému muzeu.

My však jdeme vlevo (pěkný pohled na seřazovací nádraží) a před kolejemi vpravo až k podjezdu na hlavní silnici. Tento úsek je potenciálně nebezpečný, s poněkud větší koncentrací kriminálních živlů a současně opuštěný.

číslo 5 Podjezd - Důl Odra 0,7 km

Silniční podjezd pod železniční tratí (myší díra) V jeho levé části je instalováno čerpadlo k čerpání vody za velkých dešťů. Hladina vody za povodně r. 1997 byla na úrovni stropu podjezdu. Kolem vchodu Dolu Odra a Koksovnny svoboda dojdeme až k přechodu a přejdeme na druhou stranu (k šachtě)

číslo 6 Pokrač. Asfalt 1,0 km

Pokračujeme podél hlavní cesty až k několika garážím

číslo 7 Na Náhonu Asfalt 1,3 km

Pod stromořadím vedle cesty je skryt bývalý mlýnský náhon.Cestou míjíme sklady a garáže České televize. Na konci se ocitáme v téměř venkovské idyle u statku.

číslo 8 Začátek tipu na výlet Okolo Landeku Asfalt 1,7 km

Zde začíná na konečné tramvají Hlučínská můj tip na výlet Okolo Landeku. Projdeme pod dálnicí, přejdeme přes Černý potok a přicházíme k loděnici. Celou tuto trasu až sem kdysi vedla zelená značka do Petřkovic, nevím, zdali tudy vede dosud.

číslo 9 K jezu Asfalt 1,9 km

Dáme se vpravo podél loděnice k jezu.

číslo 10 Přes Jez 2,2 km
číslo 11 Po červené Šotolina 2,3 km

Po překonání schůdků se dáme vlevo po červené . Na první výrazné odbočce zahneme vpravo kolem haldy. Vedou sem snad i tabulky k hornickému muzeu.

Pokud si chceme cestu zkrátit, můžeme jít rovnou po červené vlevo, ale mineme tak slepá ramena a výchozy uhlí.

číslo 12 Ke slepému rameni Šotolina 2,6 km
číslo 13 K zadní bráně hornického muzea Šotolina 2,8 km

Buď můžeme vejít jedněmi vraty a hned vpravo vyjít druhými vraty, nebo také pěšinkou v křídlatkové buši mezi plotem a slepým ramenem. Vyjdeme u označení štoly Nový.

číslo 14 Štola Nový a výchozy uhlí Šotolina 2,9 km
číslo 15 Zpět na červenou Šotolina 3,0 km

Odtud pokračujeme po staré hornické stezce, až narazíme na březích Odry na červenou značku.

číslo 16 K soutoku Šotolina 3,4 km

Pokračujeme podél řeky k soutoku Odry s Ostravicí.

číslo 17 Do Koblova 3,9 km

Do Koblova jdeme dále podél řeky

číslo 18 Koblov Šotolina 4,4 km

A na rozcestí za trolejbusovou zastávkou opět prudce vlevo na zelenou značku

číslo 19 Štola Hubert Šotolina 4,5 km

Míjíme štolu Hubert a pokračujeme do táhlého kopce.

číslo 20 Vojenská pozorovatelna Šotolina 5,1 km

Po levé straně potkáme betonový, studni podobný objekt, bývalou vojenskou pozorovatelnu.

číslo 21 U Hradiska Šotolina 5,3 km

Odpočívadlo a rozcestí. My pokračujeme po významové značce přes dva příkopy na landecké hradisko k rozhledně.

číslo 22 Landecké Hradisko. Šotolina 5,5 km

Stejnou cestou se vracíme k rozcestí U Hradiska (nebo můžeme jít i opačným směrem po naučné stezce, obě trasy se sejdou.(

číslo 23 U Hradiska Asfalt 5,6 km

Odtud jdeme dále po zelené

číslo 24 Lesní porosty 5,9 km

Přes rozcestí s naučnou stezkou

číslo 25 U Potrubí Šotolina 6,2 km

K rozcestí U Potrubí, kde odbočíme vlevo po trase naučné stezky. (Kdo chce, může seběhnout kopec k restauraci U Sněhoty). V okolním terénu míjíme zbytky zaniklých dolů,ale také okopy z R. 1968, kdy zde okupační sovětská vojska měla velký tábor.

číslo 26 Po naučné stezce 6,4 km

Pokračujeme po naučné stezce( v zatáčce odbočka vlevo dolů)

číslo 27 Po naučné stezce Šotolina 6,6 km

Až se opět setká se zelenou značkou. Procházíme veskrze umělou krajinou, kde nejsou stopy dolů, tam jsou haldy, dnes vše krásně porostlé lesem

číslo 28 Staré hornické cesty Šotolina 6,8 km

Na křižovatce hornických cest, můžeme se dát vlevo k harendě U Barborky v areálu Hornického muzea.

číslo 29 Hornické muzeum 7,1 km

Můžeme se zde porozhlédnout i občerstvit, prohlédnout si vystavené exponáty. Pro vstup do krytých expozic a podzemí je nutno zakoupit vstupenky v pokladně u hlavního vchodu. A pak se můžeme vrátit na naši trasu, (nebo vyjít hlavním vchodem a kolem starých hornických domů dojít na aut. zastávku)

číslo 30 Staré hornické cesty Šotolina 7,3 km

Naše trasa pokračuje dále po zelené

číslo 31 Tábořiště lovců mamutů Šotolina 7,5 km

Těsně před další křižovatkou bylo vlevo nalezeno tábořiště lovců mamutů, kteří jako první lidé na světě užívali uhlí k topení. Na místě byla tabule naučné stezky, v současnosti je však zničená.

číslo 32 Autobusová zastávka 8,1 km

Až k autobusové zastávce, poslednímu bodu naší cesty.

Tato trasa má umožnit rychlou orientaci čtenářům tipu na výlet Okolo Landeku (viz odkaz). Podrobnosti proto hledejte tam. První část trasy z Hlavního nádraží na Hlučínskou je pouze dobrovolná, na stejné místo se dá dojet i MHD.

Poslední aktualizace: 24.7.2009
Okolo Landeku na mapě
Autor: dedeon

Příspěvky z okolí Okolo Landeku

Ostrava – Pocta hornictví
Do roku 2016 jsme mohli svérázné dílo vidět na kruhovém objezdu na…
Půjčovna kol Českých drah - Ostrava hl.n.
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Informace o Ostravě zdarmaInformační centrum Vám poskytne informa…
Hasičské muzeum mesta Ostrava sa nachádza v Ostrave - Přívoze na…
Ostrava - hlavní nádraží se nachází v městké části Moravská Ostrava a…
Novogotický rímskokatolícky kostol Nepoškvrneného počatia Panny Marie je…
Kostel Neposkvrněného početí Panny Marie projektoval Camillo Sitte. Kostel byl posvěcen na svátek Nanebevzetí Panny Marie 15. srpna…
Radnice Ostravy Přívoz byla vybudována v 19. století podle plánu…
Vánoční trhy a kluziště na Masarykově náměstí v Ostravě 11.12.2011  Nasát v prosluněném dni sváteční adventní nálady. Vzhledem k…
Ostrava dostala jméno podle řeky Ostravice, která město rozděluje na…
Jednoho krásného dne jsem jela autobusem z Orlové na výlet do Šilheřovic. Jelikož musím spoléhat na hromadné dopravní prostředky, jela jsem z…
OSTRAVA - LANDEK - místo kde se již v pravěku topilo uhlím Nad soutokem…
I v Ostravě můžete zažít něco pěkného. Jsou zde dvě "rozhledny". Jednou z nich je radniční věž v budově nové radnice…
Budova nádraží v Ostravě-Svinově patří mezi památky, ale. A…
Za kostelem sv. Václava na Kostelním náměstí v Moravské Ostravě se spolu s pozůstatky hradeb ukrývá také barokní Socha sv. Jana…
Líbí se vám americké bouráky a cadillaky? Chcete vidět na…
Jedeme-li vlakem, vystoupime na hl. nádraží a odtud nás doveze trolejbus přímo k Zoo.... …
V rámci vánočních trhů v Ostravě mají každoročně na Slezskoostravském hradu výstavu betlémů. Jezdím tam již několik let…
V Ostravě na výstavišti Černá louka se ve dnech 1.…
Největší Hornické muzeum v ČR se rozprostírá na jihovýchodním úpatí vrchu Landek, který leží nad soutokem řek Odry a Ostravice.…