Okolo Kryštofových Hamrů.

číslo 6 Jöhstadt Šotolina 16,7 km
číslo 7 Černý Potok Šotolina 20,2 km
číslo 8 Kryštofovy Hamry Asfalt 24,3 km

Výlet po české a německé straně Krušných hor.

Vycházíme od vodní nádrže Přísečnice. Pěknou cestou stoupáme svahem Jelení hory. Přicházíme ke směrovce, která nás upozorňuje na nový turistický přechod do Německa. Po novém můstku přecházíme hraniční potok. Je zde hezké odpočinkové místo s informační tabulí a mapou. Cesta pokračuje lesem a pak po loukách do hezké horské vesničky Satzung. Vystoupáme na blízké návrší s anténním stožárem a horskou chatou Hirsteinbaude. Kousek pod chatou je přírodní památka Palmová skála.

Po prohlídce pozůstatků vyhaslé sopky pokračujeme lesní cestou, která posléze prudce schází do osady Schmalzgrube. Dostáváme se k úzkokolejné železnici, která vede ze Steinbachu do Jöhstadtu.

Podle kolejí pokračujeme do Jöhstadtu. Okolo nádraží stoupáme k lesu. Cesta na okraji lesa s nádhernými výhledy na městečko. Po státní hranici scházíme do Černého Potoka. Opět prudké stoupání na hřeben Černopotockého vrchu. Po pěkné silničce pokračujeme na rozcestí na Hvězdici. Zde značenou cestu opouštíme a lesní cestou sestupujeme do Kryštofových Hamrů.

Poslední aktualizace: 8.4.2014
Okolo Kryštofových Hamrů. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Okolo Kryštofových Hamrů.

Přísečnice
Vodní nádrž severozápadně od Chomutova, pod obcí Kryštofovy Hamry…
Vodní nádrž Přísečnice – přehradní nádrž v okrese Chomutov, v nad…
Kousek nad vodní nádrží Přísečnice, ve svahu Jelení hory, vyvěrá Karlův pramen. Okolí studánky je pěkně upravené. Lesy ČR zde postav…
Nad vodní nádrží Přísečnice, ve svahu Jelení hory je téměř zapomenutý pomníček Hanse Fladera. Na opracovaném rulovém bloku obloženém…
Za jedním z nejkrásnějších výhledů na Krušné hory. Autobus z Chomutova mě…
Několik desítek metrů za českoněmeckou hranicí poblíž krušnohorských…
Výlet na opomíjenou horu Krušných hor s nádherným kruhovým výhledem…
Kalek-Načetín-Pohraniční-Skelný vrch-Karlův pramen Po vichřici s lijav…
V roce 2007 se jednalo o největší farmu větrných elektráren u nás, která…
Kotlina je bývalá vesnice asi dva a půl kilometru severovýchodně od Měděnce v okrese Chomutov. Člověk se do těchto míst dostane z Měděnce buď pěšky…