Okolo Holíče

číslo 15 Holíčský zámek Šotolina 4,2 km
číslo 16 Hodonínská ulice Asfalt 4,6 km
číslo 17 Holíč, BUS Sasinkova Asfalt 5,0 km

Za počátek trasy Holíčem a jeho nejbližším okolím jsem zvolil hlavní autobusovou zastávku města na ulici Sasinkové. Odtud vyjdeme ke kruhovému objezdu se sochou Mirko Nešpora a dáme se vpravo po ulici Bernolákové do centra města. Na výrazné křižovatce na Náměstí sv. Martina u stejnojmenného kostela mineme výraznou alej směřující k zámku a pokračujeme po hlavní Bratislavské ulici k dalšímu Náměstí Míru. Zde se dáme vlevo a podél parku a dále pak Hurbanovou ulicí projdeme kolem kostela Nejsvětějšího Srdce Ježíšova a Loretánské kaple a pokračujeme kolem hřbitova, v němž dominuje kaple sv. Floriána. Na druhé straně za Domem smutku se vypíná vyvýšenina Kalvárie. Od ní je pěkný pohled na město. Za hřbitovem se vlevo objeví pravoslavný kostel Matky Boží Počajevské. Pokračujeme pak dále až přijdeme k výrazné hřbitovní zdi za níž se nachází pozůstatky místního židovského hřbitova. Za ním pak dorazíme na okraj lesa k turistickému rozcestí. Od něho je opět pěkný výhled směrem na obce Vrádiště a Trnovec a vinohrady u Skalice. Odtud v přímém směru pak dojdeme na vrcholu plochého kopce k větrnému mlýnu. Od této technické památky se vrátíme zpět na rozcestí, dáme se vlevo a klesající ulicí kolem areálu Střelnice pokračujeme k dominantní sýpce. Pod ní pak ulicí Pod sýpkou dojdeme na křižovatku ke kapli sv. Jana. Zde se po hlavní Bratislavské ulici dáme vpravo a vracíme se zpět do centra města. Za Evangelickým kostelem odbočíme vlevo a na kraji zámeckého parku pak pro změnu odbočíme vpravo a kolem bylinkové zahrady a Zámeckého rybníka dorazíme k zámku. Krátkou odbočkou po mostku se dostaneme do nitra zámeckého areálu. Odtud pak už v přímém směru dojdeme na Hodonínskou ulici, která nás přivede ke kruhovému objezdu u Lidlu, kde na začátku Sasinkovy ulice je zastávka autobusu. Náš nenáročný okružní výlet po zajímavostech města je dlouhý rovných 5 km.

Turistická mapa KČT 1:50 000 č.91 Slovácko-Hodonínsko

Poslední aktualizace: 26.6.2020
Okolo Holíče na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Okolo Holíče

Hlavný idol-Veľký kameň
Hlavný idol-Veľký kameň nájdeme v Holíči v Holíčskej svätyni-rondel,čiže praveká Kruhová svätyňa.Hlavný idol tvorí kameň,ktorého…
Holíčska svätyňa - rondel a kamenné kultové objekty sa pôvodne nachádzala…
Holíčsky zámok,ktorý sa nachádza v meste Holíč.Dostaneme sa sem autom…
     Nad Námestím Mieru v meste Holíč stoja v tesnej blízkosti gotický jednoľodový, zaklenutý valenou klembou s lunetami kostol…
Holíčsky zámok    Keď sme prichádzali k zámku, boli sme sklamaní -…
Mesto Holíč sa rozprestiera na styku Borskej nížiny,Dolnomoravského úvalu…
Bylinková zahrada je situovaná v jihovýchodní části areálu za zám…
Dočasným uzavřením silnice mezi Hodonínem a Holíčí (rekonstrukce …
Češi jsou národem pivním, byť dejme tomu obyvatelé jihovýchodní části Moravy by měli spíše holdovat vínu, i tam se pivo celkem…
Veterný mlyn v Holíči sa nachádza pri starej sýpke v neďalekom lesíku.Tento veterný mlyn je typ holandského murovaného veterného…