Okolo Hodonína

číslo 10 U zámku Asfalt 10,4 km
číslo 11 Masarykovo náměstí Asfalt 10,8 km
číslo 12 Hodonín, železniční stanice Asfalt 11,9 km

Trasa výletu začíná u železniční stanice v Hodoníně a směřuje po červené značce do sídliště Bažantnice a za ním pokračuje k zoologické zahradě. Přetne hlavní silnici a vstoupí do rozlehlého lesního celku k rozcestí Za Červenými domky. Od něho v přímém směru Baadlerovou alejí pokračuje starými dubinami kolem národní přírodní památky Hodonínská Dúbrava až vyjde z lesa a přijde do malé osady Písečný k hodonínským rybníkům. Kolem nich a podél řeky Kyjovky dorazí k okraji obce Lužice, kde se napojí na místí cyklostezku. Po chvíli z ní odbočí vpravo na účelovou komunikaci procházející průmyslovým areálem, podejde železniční trať a plochou krajinou, kde se ve středověku rozkládaly rozlehlé rybníky, směřuje do malé osady Nesyt. Tou projde, vyjde na protipovodňovou hráz, kde narazí na zelenou značku. Za hrází se rozkládá lužní les, jímž protéká neregulovaná Stará Morava. Po zelené značce dorazí na okraj Hodonína k elektrárně. Pokračuje dál, mine zdejší zámeček, až přijde na hlavní Masarykovo náměstí. Od něho po Národní třídě se pak vrátí na výchozí místo k vlakovému nádraží. Trasa výletu bez jakéhokoliv převýšení je dlouhá necelých 12 km. I když je navržena jako pěší výlet, je velice vhodná též pro nenáročné cyklisty. Popisované území vycházky se nachází na turistické mapě KČT 1:50 000 č.91 Slovácko-Hodonínsko, ve čtverci C2.

Snímky jsou z konce února 2019.

Poslední aktualizace: 8.7.2019
Okolo Hodonína na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Okolo Hodonína

Muzeum naftového dobývání a geologie
Muzeum naftového dobývání a geologie Kasá…
Muzeum naftového dobývání a geologie v Hodoníně je jedinou expozicí svého druhu v České republice a v okolí města probíhaly i první pokusy a p…
Hodonínský Mariánský morový sloup stojí na Masarykově náměstí u farního kostela sv. Vavřince. V roce 1716 jej zbudoval brněnský…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k…
Město Hodonín nabízí kromě monumentálního Mariánského morového sloupu na Masarykově náměstí ještě celou řadu dalších zajímavých…
Další přeshraniční trasou je nenáročný výlet z moravského Hodonín…
Trasa výletu začíná na hodonínském nádraží a odtud pokračujeme po…
Nachází se na ulici Wilsonově před železniční stanicí u hotelu…
Trasa výletu začíná na vlakovém nádraží v Hodoníně. Celou trasou…
Nachází se nedaleko vlakového nádraží u náměstí 17.listopadu na nároží Národní třídy a Blažkovy ulice. Kromě stálé expozice členů SV…