Okolím Zlína VIII

číslo 8 Hrad Malenovice Asfalt 6,9 km
číslo 9 MHD Malenovice 7,5 km
číslo 10 ČD Zlín 12,5 km

Trasa začínající i končící na nádražích ve Zlíně a vedoucí v první polovině po „horských úbočích“ Zlínské vrchoviny a ve druhé části údolím řeky Dřevnice. Kdo nehodlá navštívit památky ležící při začátku trasy (zámek Zlín, Muzeum obuvi, Muzeum bydlení v baťovském Zlíně) či další, převážně funkcionalistické stavby (zlínský „mrakodrap“, Dům umění, Interhotel Moskva, Velké kino, či Obchodní dům), může si cestu zkrátit použitím MHD a začít až na točně Sportovní hala. Odtud projde kolem sportovní haly a Zimního stadionu Luďka Čajky k okraji lesa na Tlusté hoře a přes kolibu U černého medvěda naváže na modrou turistickou značku, jejíž součástí je Stezka zdraví. V její centrální části si můžeme odpočinout v altánku, případně se protáhnout na jednotlivých stanovištích. Po modré stále stoupáme pod dohledem vysílače na Tlusté hoře k rozcestníku Pod Tlustou horou s občasnými výhledy na Hostýnské vrchy. Tady se připojuje zelená značka, aby nás u dalšího rozcestníku s odpočinkovým přístřeškem, U boudy, zase opustila. Po případném oddychu krátce následujeme modrou, kdy po asi 200 metrech spolu s ní neodbočíme na lesní cestu, ale pokračujeme po asfaltce, abychom neminuli nad Malenovickým hradem výhledové místo. Za ním, u zahrádkářské kolonie, při opětném spojení modré značky a asfaltky, je další místo s lavičkami. Kdo tu nemíní posvačit z vlastních zásob, nebude strádat, protože do centra Malenovic s množstvím restauračních zařízení je to kolem hradu jen kousek. Tady modrá značka končí na zastávce MHD. My překonáme jednu z nejfrekventovanějších ulic v ČR, tř. T. Bati, následně trať ČD č. 331 Vizovice – Otrokovice a přijdeme k řece Dřevnici. Po jednom z jejich břehů (kterémkoliv) se vrátíme opět k místu startu.

Dostupnost: autem, vlakem, autobusem i MHD bezproblémově.

Občerstvení: v samotném Zlíně i části Malenovice velký výběr.

Zajímavosti: mimo výše uvedené instituce a budovy Hrad Malenovice, v hájence pod hradem výstava o využití a zpracování dřeva, proutí, slámy. U hradu hnízdí krkavci a u řeky Dřevnice kromě obvyklých ptačích druhů lze spatřit i ledňáčka nebo volavku.

Poslední aktualizace: 18.4.2010
Okolím Zlína VIII na mapě
Autor: maska

Příspěvky z okolí Okolím Zlína VIII

MAXX´S PIZZA - ve Zlíně
V městské části Jižní Svahy ve Zlíně se v ulici Nad Stráněmi,…
  I když oblohu pokrývají inverzní mračna a slunce si zase vybírá náhradn…
Bar Třináctka můžete navštívit v městské části Jižní Svahy ve…
V podstatě na "zelené louce" vyrostlo ještě za bývalého režimu nad bývalým…
Místní část Jižní Svahy  ve Zlíně má svou novou Cukrárnu- kavárnu…
Nachází se v zahradě poblíž nově upraveného Tyršova nábřeží u Dřevnice,…
 Jelikož Zlínem neprotéká ta slavná řeka Vltava, ale jen "obyčejná"…
Za tímto honosným názvem se kupodivu skrývá neméně honosná, dalo by se…
 Jen několik desítek metrů od odborníků "zepsutého" domu Formule můžete ve…
Pro milovníky dobrého vína je ve Zlíně - v městské části Jižní svahy otev…