Od zámku v Libochovicích na zříceninu

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Libochovice zámek Asfalt 0,0 km

prohlídka kostela a města

číslo 2 židovský hřbitov Asfalt 0,7 km

odbočení ze značené cesty

číslo 3 odbočení ze silnice Šotolina 2,0 km

polní cesta

číslo 4 zřícenina hradu Hazmburk 3,9 km

V Libochovicích stojí za zhlédnutí i původně gotický Kostel Všech svatých jehož interiér je bohatě zdoben štukaturou. Stejně jako kostel stojí v centru města ještě několik domů bývalého židovského ghetta a na okraji města torzo velmi cenného židovského hřbitova s renesančními a barokními náhrobky.Z náměstí jsem se vydal po červeně značené turistické cestě tentokrát na zříceninu hradu Hazmburk. Za vlakovou zastávkou jsem odbočil doleva směrem k cihelně. Za ní na kopečku je židovský hřbitov. Vrátil jsem se zpět a pokračoval po silnici. Již zdálky je vidět dominantu krajiny dolního Poohří tyčící se na vrcholu strmého čedičového masivu a připomínají zašlou slávu nedobytného gotického hradu.Po 1 km odbočuje červená značka na polní cestu , která mírně stoupá ovocným sadem po svahu kopce až ke zbytkům první brány. Z vrcholu je nádherný kruhový rozhled.

Využít lze také alternativní způsob dopravy po Českém středohoří a Podřipsku: Středohorský motoráček

Poslední aktualizace: 8.11.2009
Od zámku v Libochovicích na zříceninu na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Od zámku v Libochovicích na zříceninu

Libochovice
Libochovice leží v Západních Čechách, severozápadním směrem od města Louny. Městečko se rozkládá na rozhraní mezi Českým středohořím…
 Pravidelně jednou do roka se naše společenství přátel z celé republiky i…
Využil jsem teplého podzimního dne k výletu tentokrát od zámku v…
Jedeme do města Libochovice, asi 20 km od Litoměřic. My jedeme autem z…
Psát o místech známých je nevděčné, ale pokud se přidá zážitek s rojením…
Libochovice leží na levém břehu řeky Ohře. Nachází se zde Židovský hřbitov, který se dnes řadí mezi pět nejstar…
Rozcestník na náměstí 5. května v Libochovicích je rozcestím dvou tras, červené a modré. Červená TZ vede v severním směru k Hazmburk…
jeli jsme autem do Libochovic, vyndali jsme člun který jsme nafoukli a…
Z Roudnice nad Labem pojedeme do Budyně nad Ohří a do Libochovic, které od…
Chcete poznat osud našeho nejvýznamnějšího vědce, který byl jedním ze…