Od vlaku k vlaku - Z Rudoltic přes Nový zámek do Lanškrouna

číslo 6 Konec aleje Asfalt 2,9 km
číslo 7 Na hlavní ulici Asfalt 3,4 km
číslo 8 Železniční stanice Lanškroun Asfalt 3,9 km

Trasa dnešní nenáročné vycházky začíná na nádraží v Rudolticích, které se nacházejí těsně za historickou zemskou hranici na české straně, proto jsou v Čechách. Od nádraží se dáme místní asfaltovou komunikací směrem ke středu obce. Po cestě míjíme řadu většinou samostatně stojících domků, které jsou tak typické pro tuto venkovskou oblast. Po chvíli přijdeme na další komunikaci, která sleduje zdejší vodoteč místními nazývanou Rudoltička, vodoprávně jde o potok Lukávku. Po chvíli přijdeme k mostku a zde zleva nám přichází zeleně značená turistická trasa. Té se budeme držet až do Lanškrouna. Podél ní přejdeme mostek a kolem památné lípy a sochy sv. Jana Nepomuckého dorazíme na hlavní komunikaci v obci. Po ní projdeme kolem místní pošty a nákupního střediska až k nově opravené základní škole. Naproti ní ve svahu se nachází historický objekt fary a dominantní kostel sv. Petra a Pavla. Značená cesta obejde celý areál zprava a uličkou stoupá vzhůru. Po chvíli odbočí na pěšinu, která pokračuje středem úzkého pruhu lesa. Vlevo od ní mezi stromovím postupně probleskují hladiny zdejších Rudoltických rybníků. Cesta postupně vyjde až na náhorní plošinu, projde kolem zahrádkářské osady a za vrcholem Zámecké hory (435 m) přijde k zajímavému věžovitému objektu, který je poslední ze čtyř věží, která se dochovala z původního výstavního zámku. Historický objekt se dnes nazývá Nový zámek nebo Zámeček a je v době hlavní turistické sezóny přístupný veřejnosti. Jinak je zde pěkné odpočinkové místo a informační tabule podrobně popisující zdejší objekt. Trasa dále začíná klesat a pokračuje středem více jak půl kilometru dlouhé prastaré aleje osázené většinou lipami a jírovci. Vpravo od ní se v dolní části rozkládá satelitní sídliště nových bytových domů patřících ještě pod obec Rudoltice. Na konci aleje značená cesta přejde na účelovou komunikaci a po ní dojde až k průmyslovému areálu na okraji Lanškrouna. Zde pokračuje dále po cyklostezce souběžně s hlavní komunikací a po ní dorazí až k lanškrounskému nádraží, kde naše trasa od vlaku k vlaku končí.
V Lanškrouně končící regionální železniční trať sem vede z České Třebové přes Třebovice a Rudoltice.

Poslední aktualizace: 15.8.2021
Od vlaku k vlaku - Z Rudoltic přes Nový zámek do Lanškrouna na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Od vlaku k vlaku - Z Rudoltic přes Nový zámek do Lanškrouna

Rudoltice
Rudoltice jsou velkou a protáhlou obcí s 1250 obyvateli a najdeme ji v po…
Nachází se střední části obce u křižovatky hlavní ulice s uličkou…
Dominantou obce Rudoltice nedaleko Lanškrouna je empírový Kostel Sv. Petra…
Kam a jak jedeme? Na návrší mezi Lanškrounem a Rudolticemi do dálky svítí tozro zámku Lichtenštejnů.  V současné době je zde…
Téměř v polovině cesty z Lanškrouna směr Rudoltice a nebo i opačným směrem, po zeleně značené turistické trase, se ocitnete na Zámeckém Vrchu, kde se…
Rudoltice - Nový zámek
Rudoltický zámek byl postaven - jako reprezentativní čtyřpatrová barokní budova francouzského typu - rodem Lichtenštejnů v letech 1698 - 1712.…
Damníkov - kostel sv. Jana Křtitele
Nachází se uprostřed obce u hlavní ulice a vytváří zdejší dominantu…
Damníkov je středně velkou protáhlou obcí s 690 obyvateli a najdeme ji v …
Myslím, že tolik soch Jana Nepomuckého, kolik je ho v Čechách i na Moravě (soustředíme se na naše území) neměli ani Leninů v Sovětském svazu. No je f…
Jednoznačnou dominantou východočeské obce Luková je kostel zasvěcený sv. Markétě. Ačkoliv se současný počet obyvatel udává v počtu kolem 760 dá se us…
Ta část východních Čech, která přímo sousedí se zemí moravskou, se stává cílem našich výletů poměrně často a takřka pravidelně. A není se co…
Naším cílem je navštívit region Lanškrounsko, který leží ve východočeském  podhůří Orlických hor, na česko – moravské hranici. Kromě centra celé obl…
To jsme tak jednou na podzim hledali nějakou nenáročnou a nepříliš…
Lanškroun, téměř desetitisícové východočeské město v podhůří Orlických hor…
Lanškrounský Hříšník nebo Kajícník je moderní plastikou, která dokázala vyvolat poměrně bouřlivou diskuzi. Pochází z roku 2016 a …
Děkanský Kostel sv. Václava v Lanškrouně najdeme na náměstí A. Jiráska v sousedství zámku. Kostel má gotické jádro, první zmínka o něm je z r. 1350.…
Veřejnosti přístupný zámek je jednou z řady historických památek města…
Jednou z nejzajímavějších historických památek města Lanškroun je…
Při naší dovolené na Vysočině jsme navštívili město Lanškroun, kde…