Od vlaku k vlaku - Z Níhova do Dolních Louček

číslo 8 Chytálky - okraj osady Šotolina 8,0 km
číslo 9 Rozcestí Mírová Šotolina 8,9 km
číslo 10 Dolní Loučky, železniční stanice Šotolina 9,8 km

Trasa začíná na železniční zastávce v Níhově a v celé své délce sleduje žlutou značku. Pokračuje po cestě do Katova na náves. Zde odbočí ulicí směrem k zemědelskému podniku a za ní pak poli klesá na okraj osady Prosatín. Odtud klesne do údolí Blahoňůvky k rozcestí  Drápelky a dále pokračuje údolím Blahoňůvky kolem památného buku až na rozcestí Chytálky. Zde proti toku Libochovky dojde k samotě Falcovy a dále až na okraj osady Chytálky. Zde vystoupá k rozcestí Mírová a podél trati dojde až k železniční stanici Dolní Loučky. Délka výletu je 9,85 km.
Průběh celé trasy je zobrazen na podrobné turistické mapě GOL 1:25 000 Okolí Brna-Tišnovsko.

Poslední aktualizace: 30.9.2020
Od vlaku k vlaku - Z Níhova do Dolních Louček na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Od vlaku k vlaku - Z Níhova do Dolních Louček

Z Níhova přes Loučky do Tišnova
I úterní státní svátek jsme jako nadšení turisté využili k výletu,…
Turistické rozcestí Níhov, žst
Turistické rozcestí se nachází na mostě přes železniční trať u železniční zastávky Níhov. Po mostě přechází silnice z Níhova do Katova. Rozces…
Jeskyně v údolí Haldy
V malebné osadě Kutiny, která se nachází v hlubokém údolí říčky L…
V okolí Níhova došlo k přeznačení zelené značky. Nejnovější stav z roku 2011 zobrazuje zdejší směrovník. Zeleně značená cesta jde nyní…
Většina území Tišnovska je rozbrázděna řadou hlubokých a romantic…
Tato velikostí velice malá, ale svým výzamem a malebností svého o…
Nachází se v jižní části obce naproti hasičské zbrojnice. Prochází…
Nachází se v hlubokém romantickém skalnatém údolí říčky Libochovk…
Přírodní památka Kutiny (49°17′7,357″ s. š., 14°36′14,329″ v. d.)…
Nachází se v romantickém údolí říčky Libochovky, těsně při soutoku s říčkou Haldou. Kutiny jsou malou osadou, která vznikla v období druhé kolonizace…
Kolem malé vesničky Řikonín v předhůří Českomoravské vrchoviny pr…
Turistické rozcestí Drápelky
Turistické rozcestí se nachází na zpevněné lesní cestě nad údolím říčky Blahoňůvky. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem…
Lokalita Rojetínský hadec se nachází asi půl kilometru východně o…
Trasa vycházky začíná na místní návsi. Uličkou směřující mezi domky sejde do údolí k Obecnímu rybníku. Za mím podél Rojetínského potoka …
Okolí říčky Libochovky v nejzápadnějším cípu Jihomoravského kraje…
Nachází se v hlubokém údolí říčky Libochovky u lávky, přes kterou značená cesta přechází říčku u skupiny rekreačních chat. Prochází…
Před koncem srpna jsme se s kamarádem Jožkou rozhodli udělat si výlet z D…
Řikonín je velmi malou obcí s 35 obyvateli a najdeme ji ve východ…
Nachází se za obcí u silnice směřjící k nádraží. Směrovky jsou umístěny na okraji odbočující polní cesty na kmenu staré jabloně.…
Řikonín je velmi malou obcí s 35 obyvateli a najdeme ji ve východní části Českomoravské vrchoviny, západním směrem od Tišnova a…