O závod s Hlineckým hřebcem:-)

Docela dobrodružným se nám stal jeden z nedávných nevinných výletů Vysočinou, na nějž jsme se vydali opět z Vojnova Městce. Tentokrát jsme zvolili zelenou značku ve směru do Hlinska, kterou jsme si ale ještě prodloužili a ozvláštnili kombinací s cyklotrasou a další značkou. Prvního 3,5 kilometru přes louky přírodní památky Suché kopce a následné pěkné lesy se spoustou hříbků k rozcestí Na Potůčku a ještě asi o 2 km dále jsme tedy šli po zelené, minuli jsme ještě lesní rybník Malý Černý a odbočku ke studánce U Jedle. Na následující křižovatce už jsme se ale dali Doprava cyklotrasou ven z lesa a luční silničkou s březovou alejí okolo další přírodní památky s rybníčkem Návesník do nedaleké vesnice Vortová (2 km), pyšnící se pěknou kolekcí opravených a stále užívaných roubených chalup. Z křižovatky v centru vsi u hospody jsme se dali silničkou do blízké osady Lhoty (0,6 km), kde jsme narazili na modrou značku a dále už pokračovali po ní směrem k samotě Lány (2 km). Přestože jsme ve Lhotách míjeli jakýsi občerstvovací stánek a už poněkolikáté za ten den narazili také na fáborky na stromech, z nichž se na nás smála koňská hlava, nikdo nás bohužel nevaroval, takže jsme tipovali nějaký jezdecký závod, těšili se na koníčky a spokojeně pokračovali v cestě, neznalí pochopitelně místních sportovních událostí. A tak jsme posléze sotva stačili uskočit, když se na nás z ničeho nic vyřítila skupina o život se ženoucích cyklistů, abychom ještě o chvíli později dostali vynadáno od jednoho z "traťových komisařů", ať si okamžitě přeparkujeme to auto, co jsme nechali na nedaleké louce!:D Škoda, že nám místo toho raději neporadil, kudy máme trasu závodu obejít, pokud to ovšem bylo vůbec možné, protože ta byla natolik zamotaná, že jsme na ni pak ještě několikrát narazili. V tu chvíli nás napadla aspoň krátká zastávka s trháním borůvek, takže zatím přejela ta rychlejší, nebezpečnější část závodníků. Smutně jsme přihlíželi, jak dostávají na frak krásné lesní cesty a jak někteří i kamenitější úseky objíždějí pěšinou podél trati a různě si cestu zkracují. Vzhledem k opravdu úctyhodnému množství fáborků značících trasu by bylo bývalo užitečnější, kdyby se na styčných místech trasy s TURISTICKOU (!!!) značkou objevily nějaké cedulky s aspoň základní informací: co, kdy, kde se koná... Z rozcestí Lány nás značka spolu se zelenou vedla přes 2 menší chatové osady do vesnice Hamry (2,5 km), nedaleko za nimiž jsme si cestu ještě trochu vylepšili odbočkou po místní trase do bývalých Svatojánských lázní, dnes malé osady s kapličkou a naučnou tabulí, připomínající někdejší slávu tohoto léčivého místa. Po zmíněné místní modré značce jsme pak už došli polňačkou kolem starého kamenného kříže a urnového háje do Hlinska, kde jsme se ještě prošli po Betlému, kochali se krásnými chaloupkami, pochutnali si v cukrárně Na Kamenném schodě a stihli ještě výstavu krajin Antonína Mánesa v galerii...

Poslední aktualizace: 28.8.2016
O závod s Hlineckým hřebcem:-) na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí O závod s Hlineckým hřebcem:-)

Z Vojnova Městce přes Škrdlovice a Račín do Žďáru
Do Vojnova Městce jsme v červenci zavítali zrovna v den, kdy se tu konala…
Zdařilá barokní socha sv. Jana Nepomuckého je jednou z pozoruhodných…
Navštívit nejznámější Santiniho díla, poznat krásu Žďár…
První zmínka o obci pochází z roku 1293 v souvislosti se žďárským…
Nachází se v centru městyse na náměstí před základní školou. Začíná…
Městys Vojnův Městec najdeme v kraji Vysočina, přesněji v Chráněné…
Nejstarší gotická část objektu pochází ze 14. století. K další …
Skvělé výchozí místo do oblasti Žďárských vrchů. V 1. pol. 13. stol. založil Řád německých rytířů na Slubického …
  Krucemburk je půvabný městys na Havlíčkobrodsku, který je často…
Jednoznačnou dominantou a nejstarší památkou městyse Krucemburk je dozajista farní kostel sv. Kos…
Návštěvníci městyse Krucemburk nejednou zatouží poklonit se památce jednoho z našich nejslavnějších a mezinárodně nejuznávanějších…
Nachází se u autobusové zastávky na náměstí Jana Zrzavého. Proch…
Městys Krucemburk, který byl v letech 1949 až 1993 Křížovou, aby se poté…
Cesta kolem Sázavy – od pramene do Žďáru nad Sázavou. Koukám že se tu letos se Sázavou roztrhl pytel ale nedá mi to abych i já…
Jjedná se o jednu z nejvýznamnějších rašelinných lokalit Žďárskýc…
Krucemburk leží na bývalé Liběcké stezce z 11. století, procház…
Jednu z mnoha položek na seznamu krucemburských kulturních památek můžeme objevit na zdejším evangelickém hřbitově. Jedná se o origin…
Krucemburk je městysem, Krásným i příjemným místem a součástí Českomoravsk…
Rybník s názvem Řeka u obce Ransko. U rybníka najdete přírodní koupaliště,…
Před pár týdny jsme se vypravili zase jednou na krásnou Vysočinu,…