Nový Bor - Radvanec - Sloup

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Rozcestník na náměstí Míru Asfalt 0,0 km
  Na náměstí Míru lehce objevíme turistický rozcestník nedaleko autobusové zastávky. Zvolíme zeleně značenou cestu, propleteme se ulicemi města, přes silnici na Radvanec, pod unikátním Lesním hřbitovem, lesoparkem až k vyhlídce u Jeleního skoku. Zdoláme potůček a jsme na cestě, která zároveň slouží i jako cyklostezka 3053.Asi po 2km se dostaneme k odboce na Havraní skály,odkud je překrásný výhled na Klíč,Ortel, Slavíček,Špičák apd. Odtud dojdeme až k rozcestníku u Panenské skály, kde se napojíme na modře značenou cestu.
číslo 2 Rozcestník u Panenské skály Asfalt 2,8 km
  Rozcestník se nachází na příjemném místě pod lipami u křížku, téměř na okraji malebné obce Radvanec. Projdeme Radvancem, máme-li potřebu odpočinout si, pojíst a popít, doporučuji hospůdku U mlýna. Dále projdeme kolem kaple sv. Antonína a dojdeme do obce Maxov.
číslo 3 Maxov Šotolina 4,5 km
  Obejdeme Radvanecký rybník, jeli parno a chceme-li se osvěžit, můžeme navštívit přírodní koupaliště, nacházející se již ve Sloupu.
číslo 4 U Radvaneckého rybníka Asfalt 5,2 km
  Jsme již na začátku Sloupu, projdeme pod kostelem sv. Kateřiny, pokud chceme jít k zastávce Busu, výjdeme po schodech ke kostelu, zastávka se nachází na křižovatce, jinak po modré dojdeme pod skalní hrad Sloup a Cikánským údolím k hospodě U trpaslíků, kde je opět zastávka autobusu a nebo,cítíme-li se ještě svěží, pokračovat až do České Lípy (9km na náměstí).
číslo 5 Skalní hrad Sloup Asfalt 6,7 km
  Jsme v cíli naší trasy.

Z Nového Boru, nevelkého městečka 10km severozápadně od České Lípy, se dnes navrátíme zpět do letoviska Sloup v Čechách, oblíbenou zajímavou trasou okolo Havraních skal do obce Radvanec, kde spatříme několik pěkně udržovaných chaloupek, v létě se můžeme smočit v Radvaneckém rybníku a dojdeme opět do nám již známého Sloupu. Cesta je příjemná, nenáročná, většinou po asfaltovém povrchu, částečně po značených cyklostezkách. Navšívíme i dvě vyhlídky,- na Jelením skoku a na Havrankách, navíc ve Sloupu můžeme zdolat i nově otevřenou rozhlednu na Stráži. Je na co se dívat, nacházíme se už na prahu Lužických hor a na ně je opravdu pohádkový pohled.

Poslední aktualizace: 2.9.2012
Nový Bor - Radvanec - Sloup na mapě
Autor: Karolus

Příspěvky z okolí Nový Bor - Radvanec - Sloup

SKLÁŘSKÉ MUZEUM NOVÝ BOR
POZVÁNÍ DO MUZEA Nic neproslavilo českou zemi ve světě více než…
Podle údajů je novoborská lavička Václava Havla dvanáctá v pořadí…
Městečko Nový Bor ležící v podhůří Lužických hor je se známým letoviskem Sloupem v Čechách úzce spjato nejenom historicky a kulturně…
Jak už je skoro na našich zájezdech tradicí, některý den se pokaz…
Kopec Klíč je sice až čtvrtým nejvyšším vrcholem Lužických hor …
Turistický rozcestník, který se nachází na severní straně Náměstí Míru v…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Prostor Tyršova náměstí, v blízkosti kruhového objezdu, v Novém Boru zdobí…
Prostoru kruhového objezdu v jižním rohu Náměstí Míru v Novém Boru…
Kostel Nanebevzetí Panny Marie se nachází v jihovýchodním cípu Náměstí Míru při Sloupské ulici. Původní kostel byl vystavěn v letech…