Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Při pobytu v Orlických horách v okolí Zemské brány vřele doporučuji ubytování na Orlické chatě. Jedná se o starší turistickou chatu postavenou ve čtyřicátých letech minulého století, ale stále poskytující dobré služby turistickým nadšencům milujících nebo objevujících krásu Orlických hor.

Od Orlické chaty si můžeme vyrazit na nenáročný 2,5 km dlouhý okruh přes romantické místo na Divoké Orlici zvané Pašerácká lávka, který pokračuje proti proudu Orlice k mostu v místech zvaných Zemská brána. Je to místo, kde řeka Orlice vstupuje na území Čech a podtéká zmíněný most. Zemská brána je nádherným koutem Orlických hor. Od mostu na Zemské bráně se můžeme vrátit po silnici na Orlickou chatu nebo se zastavit na 1,5 km vzdálené chatě na Čiháku.

Popisovaná trasa je krátká, ale velmi krásná, romantická vhodná svoji délkou pro rodiny s malými dětmi nebo seniory. Vřele doporučuji. Před chatou jsou umístěný jako stylová dekorace staré většinou dřevěné zemědělské stroje včetně žebřiňáku, které se používaly při zemědělské výrobě v tého horské oblasti od pradávna.

Poslední aktualizace: 30.9.2012
Nenáročný pěší okruh od Orlické chaty přes Pašeráckou lávku k Zemské bráně a zpět na mapě
Autor: Vladin

Příspěvky z okolí Nenáročný pěší okruh od Orlické chaty přes Pašeráckou lávku k Zemské bráně a zpět

Zemská brána
Zemská brána je část řeky Divoké Orlice, kolem něhož se nachází přírodní rezervace taktéž pojmenované Zemská brána. Rozloha chráněného území je 88.22…
 Průnik Divoké Orlice z Polska na naše území patří k těm…
  Čtvrtý den naší dovolené v Králíkách se budíme do nevlídného zataženého…
Do pohoří nebo oblasti, které říkáme Orlické hory jezdím celkem často,…
Pašerácká lávka se nachází v údolí Divoké Orlice, v přírodní rezervaci Ze…
Zemská brána – perla Orlických hor se nachází nedaleko přehrady pastviny, na toku řeky Divoké Orlice. Romantické údolí ve skalách místy až 25 m…
„a na Ochozech smrt jsi viděl stát...“ R.M.Rilke Devát…
Zemská brána je skalnatý úsek v údolí Divoké Orlice. Pod osadou Čihák se…
Ledříčkova skála
Ledříčkova skála je součástí naučné stezky Zemská brána na Divoké Orlici (modrá turistická značka - viz trasa https://www.turistika.cz/turisticke…
V pdhůří Orlických hor, nedaleko přehrady pastviny a Klášterc…
Celkem pozoruhodnou byť poněkud zanedbanou a skrytou památku objeví výletník pár set metrů od Zemské brány, tedy průlomu Divoké Orli…
    Tentokrát se podíváme na skoro 2 km dlouhý úsek údolí mezi mostem nad…
Naučná stezka Zemská brána začíná u Zemské brány (článek) a vede po modré…
Zemská brána, Pašerácká lávka
Pašeráckou lávku najdete na naučné stezce Zemská brána. Přes Divokou…
Vesnice České Petrovice se nachází u hranice s Polskem na zelené a červen…
Obec, nacházející se ve Východních Čechách - Klášterec nad Orlicí,…
Chceme projít Zemskou bránou - krásným údolím Divoké Orlice.…
Tato socha sv. Jana Nepomuckého je – bez většího přehánění – v mnoha…
Orlické hory patří mezi lokality, kam sice s nepravidelnou pravidelností…
Už několikrát nám přítel Milan líčil, jaké skvělé to je v Če…
Jakou byla 2. světová válka pohromou není třeba nutné příliš zdůrazňovat.…
Údolí horního toku Divoké Orlice, schované od vnitrozemí za hlavn…
Pozoruhodné místo, které může být na Turistice uvedeno jako cyklo-bar,…
Cennou pozdně barokní památkou východočeského a podorlického Klášterce nad Orlicí je mariánský sloup se sochami Immaculaty, sv. Jana Nepom…
O kláštereckém kostele se toho už hodně napsalo. Tajemné rudé postavy ho…
Hned na úvod si musíme prozradit, že tento výlet bude tak trošku jiný, až neobvyklý.…
Vrchní Orlice  -  kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice - kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice od roku1603 samostatná obec, dnes osada nacházející se mezi…
Vesnice Kamieńczyk leží nedaleko česko-polské hranice asi 3km od příhraničního městečka Mezilesí (Miedzylesie). Dobře dostupný o…
Pastvinská přehrada je jedním z našich velice zajímavých a oblíbe…