naučná stezka Šipín

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Původně jsme měli v plánu jen návštěvu Gutštejna, ale informační panel u hradu nás láká na procházku po naučné stezce Šipín. Stezka nás vede vzhůru lesem navrch nad údolí, kde se nám otevírá krásný výhled na nedaleký Šipín. Šipín je původně přemyslovské Hradiště, na němž je nyní Kostel sv. Barbory, přilehlý hřbitov a hospodářské budovy. Za kostelem je krásná vyhlídka do údolí, kde je patrný soutok Úterského a Bílého potoka. Po této úžasné zastávce klesáme serpetýnami do údolí a krátký, ale nudný úsek absolvujeme po silnici, kde mineme Dudákovský mlýn. Podle stavu mlýna, se tam už dlouho nic neumlelo. Konečně nám silnice končí a my se vydáváme podél potoka zpět k hradu. Gutštejn vznikl na přelomu 13.a 14.stol.jako rodové sídlo pánů z Gutštejna. Jeho zakladatelem byl pravděpodobně Jetřich. V 17.stol. už nebyl obýván a zpustl.

Poslední aktualizace: 24.12.2012
naučná stezka Šipín na mapě
Autor: Rendav

Příspěvky z okolí naučná stezka Šipín

Zřícenina hradu Gutštejn
Jedeme z Bečova nad Teplou přes Konstantinovy Lázně na Gutštejn jedeme se…
Gutštejn je jednou z nejromantičtějších hradních zřícenin u nás. Zřícenin…
V krásné přírodě Konstantinolázeňska najdeme hned několik historických památek a zajímavostí. Jednou z nich je také zřícenina hradu …
Pátek 4. 6. 2021 U potoka - u 2. zastavení NS se spalo nádherně. Byl tady…
Osada Šipín s poutním kostelem má čtyři čísla (faru, školu, mysli…
Studánka lásky je jedním z mnohých pramenů sirovodíkové minerálky v okolí Konstantinových Lázní, jehož část vyvěrá přímo do koryta…
V sobotu jsme měli v Poloučanech grilovací akci s kamarády. V noci byla…
Trať Pňovany – Bezdružice, dlouhá 25 km dokončená v roce 1901 má dva zajímavé mosty. Jeden, všeobecně známý přes přehradní nádrž Hracholusky a druhý…
Panenka Marie ve skalách
Panenka ve skále je klidné poutní místo zvoucí k rozjímání. Nachází se na…
Konstantinovy Lázně jsou jedním z nejklidnějších lázeňských míst v České…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a s…
Vyráželi jsme v sobotu dopoledne, teplota se právě šplhala přes třicítku,…
Vyrazili jsme po deváté hodině. Zrovna jsme potkali…
Rozcestník Konstantinovy Lázně - u nádrže stojí na jižním okraji lázeňského parku. Toto turistické rozcestí je současně také výchoz…
Kapli Panny Marie Lourdské najdeme na kraji lázeňského parku před lázeňsk…
Konstantinovy Lázně jsou malé, klidné lázeňské městečko ležící v…
Trasu lze absolvovat pěšky nebo na kole, je nenáročná a obsahuje zajímavosti jako výhledy, hrad, romantické údolí potoka.Jdeme-li…
Okolí Konstantinových Lázní,vyrážíme po značených turistických a…
Výlet doporučuji všem kteří jedou na dovolenou, výkend či výlet do…
Když jsme vycházeli, policisté zase kráčeli s pendreky v ruce do auta (při jízdě by jim asi vadily). Trochu jsme se zamotali v…