Národní přírodní rezervace Velký Špičák

číslo 4 Velký Špičák 5,7 km
číslo 5 Rozcestník U černého pařezu 6,5 km
číslo 6 Cíl trasy 9,6 km

Tento výlet se nachází na Vysočině poblíž města Třešť. Prakticky celá trasa vede lesem a ukáže nám dvě přírodní rezervace.
Auto ponecháme na místě určeném na mapě a vydáme se dva kilometry po cyklostezce až k turistickému přístřešku U obrázku. Zde už se napojíme na zelenou značku a dojdeme až k rozcestníku V Klučí. Místo je pojmenované podle přírodní rezervace, kolem které právě procházíme. Dominantním stromem v rezervaci je buk lesní, roste zde chráněná měsíčnice vytrvalá, česnek medvědí nebo kyčelnice devítilistá. Za zmínku z oblasti zvířecí stojí zejména brouci, například střevlíci.
Z rozcestníku V Klučí zahneme doprava na žlutou, která nás dovede až k hlavnímu bodu výletu, k Velkému Špičáku nacházejícímu se ve výšce 734 metrů nad mořem. Je to jakási reprezentativní ukázka původních lesních společenstev v oblasti Vysočiny. Opět zde můžeme vidět vzácné druhy rostlin a zvířat, z nichž můžeme vypíchnout třeba vzácný mech dvouhrotec zelený.
Na Špičáku se můžeme nasvačit nebo zapsat do návštěvnické knihy a sestupujeme dolů po modré značce. Tou se dostaneme až k rozcestníku U obrázku, odkud už cestu k autu důvěrně známe.
Cesta je z velké části lehké náročnosti, jediná složitější pasáž se nachází v okolí vrcholu Velkého Špičáku. Trasa je dlouhá 10 kilometrů a zabere nám zhruba 3 hodiny.

Poslední aktualizace: 2.5.2020
Národní přírodní rezervace Velký Špičák na mapě

Příspěvky z okolí Národní přírodní rezervace Velký Špičák

Dílky rozcestí
Rozcestí lesních cest značených turistickými značkami. Modrou a zelenou. …
Obec 5 km jz. od Jihlavy v dosahu městské hromadné dopravy. V okolí lesn…
Socha sv. Jana Nepomuckého v Salavicích u Třešti vznikla v roce…
Rozcestí turistických cest mezi Velkým a Malým Špičákem. Prochází tudy MT…
Krásný menší výlet (asi 13 km) do hlubokých lesů a malebného města na závěr jsme zahájili v Kostelci u Jihlavy, kde jsme si na…
Výrazný zalesněný kopec tyčící se severovýchodně od Třeště. Je vděčným c…
Obec Jezdovice leží na hlavní trase Jihlava - Třešť v nadmořské výšce 540…
První červencový výlet nás zavedl zase jednou na Jihlavsko, i když jsme…
V lesích jižně od Jihlavy je soustava několika rybníků s chatovou osadou, pro které se…
Rozcestí lesních cest, kde končí asfalt. Odděluje se zde zelená a žlutá z…