Na vrcholky, kam cesty nevedou.

číslo 1 Měrunice Asfalt 0,0 km
  zastávka autobusu
číslo 2 vrch Plešivec Šotolina 2,0 km
číslo 3 vrch Líska Šotolina 4,1 km
číslo 4 kostel sv. Jakuba Šotolina 6,0 km
číslo 5 Libčeves Asfalt 7,5 km
  ruina zámku zastávka autobusu

Výšlap na méně známé vrcholky Českého středohoří

Vycházím z Měrunic po silnici směrem na Řisuty. Na vrcholku stoupání odbočuji doleva. Nejprve po loukách a pak mezi náletovými křovinami vystupuji na vrchol Plešivce.Z vrcholu je výhled směrem na Červený Újezd a na zasněžený Ostrý, pátý nejvyšší vrchol Českého středohoří.

Vrátil jsem se zpět na silnici a odbočil jsem do zalesněného svahu vrchu Hradišťko.Starými lesními cestami jsem prošel na louky pod vrchem Líska. Přede mnou se tyčil velice strmý kužel čedičového vrchu, který má na jižní straně vrcholu travnatý pás zarůstající náletovými trnitými dřevinami.

Podle terénních podmínek jsem volil cestu na vrchol. Při náročném výstupu, ale ještě obtížnějším sestupu se osvědčily teleskopické hůlky. Na vrcholu jsem vyrušil dva statné jeleny. Za vynaloženou námahu jsem byl odměně výhledem na blízký Kamík, Vraník a Křížový vrch. V dáli pak Oblík, Srdov, Brník a Křížové vršky.

Přes Lahovice jsem došel k ruinám kostela sv. Jakuba na úpatí Křížového vrchu a pak k ruinám zámku v Libčevsi.

Poslední aktualizace: 24.2.2015
Na vrcholky, kam cesty nevedou. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Na vrcholky, kam cesty nevedou.

Granátový vrch.
Nenápadné zarostlé návrší v polích nedaleko obce Měrunice. Vrch je zbytkem…
Další z nádherných vrchů Českého středohoří. Nachází se 2 km severně od…
Dvojitý zalesněný vrch Svinky je v těsném sousedství s vrchem Číčov. Vrchy…
Nedaleko od Bíliny, u obce Červený Újezd byl v 60tých letech minulého století budován vojenský areál určený pro skladování jaderných…
Travnatý kopec vysoký 436 m, vyčnívající nad okolními poli a nad malou…
Holý čedičový kuželovitý vrch nad obcí Hořenec,nedaleko od…
Zalesněný čedičový vrch v Kostomlatském středohoří  nad obcí Lahovice, 2…
V masivu hory Hradišťany jsou tří boční vrcholy vyšší 6…
Malá vesnička ležící na úpatí hory Hradišťany, druhé nejvyšší hory…
V Libčevsi jsem byla s kamarádkou před pár lety a byla jsem zvědavá jak to…