Na Turov z Červeného Kostelce přes Maternici

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Červený Kostelec Asfalt 0,0 km

Z centra města (http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/cerveny-kostelec) se vydáme po žluté značce (pozor, na výše zobrazené mapce je ještě po staru zelená, změna je na mapce v galerii foto) postranními uličkami do Horního Kostelce k rozcestí se zelenou značkou od Rtyně v Podkrkonoší. Cesta vede do kopce.

číslo 2 Horní Kostelec Asfalt 1,2 km

Pokračujeme po společné zelené a žluté značce ke škole, kde se žlutá odpojuje na Bohdašín. Zelená značka nás krajem obce vede k silnici č. 567 z Hronova do Rtyně. Pár metrů vpravo po silnici a odbočíme vlevo stále po zelené k rozcestí Nad Horním Kostelcem na silnici z Červeného Kostelce do Stárkova.

číslo 3 Nad Horním Kostelcem 3,2 km

Krásný úsek lesem (foto 1), značený červenou a zelenou značkou. Dovede nás k rozcestí Maternice, kde můžeme odbočit po modré buď nad Chlívce (viz trasa z ČK na Turov přes Bohdašín) nebo přes Skalákovu studánku a Zbečník do Hronova. Popisovaná trasa ale vede 100 m rovně k dalšímu rozcestí.

číslo 4 Pod Maternicí Šotolina 4,2 km

Na tomto druhém rozcestí jdeme do kopce po zelené (červená vede přes Jírovu horu do Hronova). Cesta vede stále hlubokým lesem, v sezóně se spoustou hub. Po zhruba půl kilometru začne cesta klesat k okraji obce Rokytník k silnici ze Stárkova do Velkého Dřevíče. Odtud už máme Turov před sebou jako na dlani (foto 2). Silnici přejdeme a stoupáme po úzké asfaltce. Za pravotočivou zatáčkou se nám otevře výhled na začátek Rokytníku a pomalu klesající hřeben Jestřebích hor (foto 3).

číslo 5 Nad Rokytníkem Šotolina 5,1 km

Na rozcestí k nám přichází zprava modrá značka z Rokytníku. Z rozcestí je zajímavý výhled do kraje směrem k Hronovu (foto 4 a 5). Velmi dobře jsou vidět hlavně polské stolové hory a hřeben Orlických hor. Pokoukáme a čeká nás poslení půlkilometr na vrchol Turova.

číslo 6 Turov 5,8 km

Jsme na vrcholu a můžeme pokračovat další trasou.

Tato trasa z Červeného Kostelce na Turov vede především lesem, který je v sezóně doslova houbařským rájem. Výhledů si užijete méně než na trase přes Bohdašín (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-cerveneho-kostelce-pres-bohdasin), ale krása, klid a vůně lesa vám to vynahradí.

Vrch Turov je dnes z hlediska turistiky významný zejména jako křižovatka několika značených cest, vedoucích krásnou a klidnou přírodou Jiráskova kraje. Z Turova je pak možné pokračovat po jedné z následujících tras, které postupně popisuji:

- zpět do Červeného Kostelce přes Bohdašín 8 km (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-cerveneho-kostelce-pres-bohdasin)

- do Hronova přes Maternici a Skalákovu studánku 7,5 km (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-hronova-kolem-skalakovy-studanky)

- do Hronova přes Maternici a Jírovu horu 7 km (https://www.turistika.cz/trasy/starkov-turov-hronov)

- do Hronova přes Rokytník 6,5 km (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-hronova-pres-rokytnik)

- do Hronova přes Velký Dřevíč 7 km (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-hronova-pres-velky-drevic)

- do Stárkova nejkratší cestou 4 km (https://www.turistika.cz/trasy/starkov-turov-hronov)

- do Stárkova přes Horní Dřevíč a Vysoký kámen 7,5 km (https://www.turistika.cz/trasy/okolim-starkova)

Všechny tyto trasy se dají mezi sebou velmi dobře kombinovat podle vašich schopností a chuti. Všechny se dají rovněž absolvovat na kole.

Poslední aktualizace: 9.3.2010
Na Turov z Červeného Kostelce přes Maternici na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Na Turov z Červeného Kostelce přes Maternici

Divadlo J. K.Tyla v Červeném Kostelci
Kulturní dění v Červeném Kostelci se povětšinou odehrává v Divadle J. K.…
Po zrušení starého hřbitova u kostela byl roku 1821 vysvěcen hřbitov v bývalé zahradě kupce Františka Vacka. Na něm se pohřbívalo do…
Pravidelní i náhodní návštěvníci červenokosteleckého hřbitova se shodují v…
V areálu chrámu svatého Jakuba Většího, při komunikaci z náměstí směrem k Náchodu, je umístěno sousoší Kalvárie. Na čtyřdílném…
Přízemní kamenný dům rychtáře Stříhavky čp. 10…
Sezónní informační středisko v Červeném Kostelci, kde návštěvník obdrží…
Celkem pohodlná trasa krásnou krajinou. Vychází z Červeného…
Z ČERVENÉHO KOSTELCE PŘES KOSTELECKÉ KONČINY DO HRONOVA KOSTELECKÉ KONČINY…
V případě této trasy se jedná vyloženě o tip na turistickou…
Cestovní a informační centrum v Červeném Kostelci…
Domek spisovatelky Boženy Němcové V centru města naproti kostelu je Domek…
V areálu chrámu svatého Jakuba Většího, při komunikaci z náměstí směrem k Náchodu, je umístěn Mariánský sloup. Sloup má v základu…
Turistický rozcestník, který se nachází u autobusového nádraží v Červeném Kostelci, ukazuje turistům cestu do tří směrů. Po značce…
Nenáročná, 8 km dlouhá trasa vás dovede přes hřeben Jestřebích hor…
Půjčovna kol Českých drah - Červený Kostelec
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet, který…
Kostel sv. Jakuba Většího v Červeném Kostelci je připomínán roku 1352, nachází se v místech, kde zřejmě stávala tvrz. V roce 1591…
Kam a jak jedeme Směřujeme do kraje Boženy Němcové, na rozhraní Jestřebích hor a CHKO Broumovsko, do Červeného Kostelce cca 7 km…
Rozhlednu tvoří příhradová konstrukce z ocelových trubek. Na vyhlídkovou…
Město Červený Kostelec leží ve Východních Čechách severním směrem od měst…
Turistické rozcestí leží u železničního přejezdu na okraji Červeného Kostelce. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: modrá S směrem - Čer…
Budova Základní umělecké školy v Nerudově ulici v Červeném Kostelci, je významnou…
Turov býval mým oblíbeným kopcem v mých dětských letech, kdy jsem…
Architektonicky významnou kubistickou stavbou,…
Turistický rozcestník, který se nachází u železničního nádraží v Červeném…
Nepojmenovanou studánku naleznete jižně od Červeného Kostelce v…
V naší zemi se nachází spousty rozhleden a vyhlídkových míst. Jedno takové…
Rozhledna u Rtyně v Podkrkonoší
Dřevěnou rozhlednu, resp. dřevěnou vyhlídkovou věž nalezneme u jižního…
Rtyně v Podkrkonoší - kostel sv. Jana Křtitele se zvonicí
Rtyně v Podkrkonoší - první písemná zpráva o Rtyni je datována rokem 1367,…