Na rozhlednu Čebínku

číslo 4 Kostel sv. Jiří Asfalt 1,2 km
číslo 5 Rozcestí u parkoviště pod Čebínkou Asfalt 1,4 km
číslo 6 Čebínka, rozhledna Šotolina 2,3 km

Trasa vycházky na rozhlednu vede po zeleně značené turistické cestě, která začíná před nádražím v Čebíně. Nejprve vede ulicemi obce až k parkovišti pod Čebínkou. Odtud pak zpevněnou cestou vystoupá až na vrchol kopce k rozhledně. Délka trasy je 2,3 km.

Kdo bez problémů zvládne výstup na kopec Čebínku, jistě již zvládne i těch 161 schodů s deseti odpočívadly, po kterých lze vystoupat k vrcholu rozhledny. Odměnou mu bude nádherný výhled na okolní krajinu.

Vyhlídková terasa se nachází 30 m nad terénem. Pod sebou budete mít část obce Čebín s nádražím. Odtud k západu vede jak hlavní silnice tak také železnice přes obec Hradčany. Po levé straně se zvedá malebný zalesněný hřbet Sokolí s vesnicí Sentice. Po pravé straně závod Rozvodna Čebín. Na severu leží městys Drásov a východněji pak obec Malhostovice. Za ní vzadu se potom zvedá hřeben s vrcholem kopce Zlobice.

Vstupné je 10,- Kč pro děti a 20 Kč,- pro dospělé. Zakoupit lze také pohledy rozhledny a turistické známky.

Poslední aktualizace: 23.2.2014
Na rozhlednu Čebínku na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Na rozhlednu Čebínku

Turistické rozcestí Čebín železniční stanice
Nachází se poblíž železniční stanice, na rozcestí místní komunikace a odbočky k nádraží. Začíná zde modrá a zelená turistick…
Minulou neděli jsme se vypravili na menší výlet opět jen do okolí Brna.…
Jedná se o krátký vodní tok protékající plochou sníženinou, ktero…
Když projíždíte Čebínem, je takřka nemožné nevšimnout si bíle svítící stavby tamního kostela. Je zasvěcen svatému Jiří, bojovníku s…
Autem pojedeme do obce Čebín, kde zaparkujeme na parkovišti u malé hospůdky a dále se vydáme po žluté značce, která nás dovede na…
Výlet začíná i končí na vlakové Zastávce v Čebíně, odkud vyrazíme po žluté - okružní turistické značce. Jedná se o krátký,…
Čebín je velkou obcí s 1730 obyvateli a najdeme ji na na rozhraní…
Čebín je velkou obcí s 1650 obyvateli a najdeme ji na úpatí východních…
Jedeme z Macochy směr Tišnov, kde se chceme jít podívat na klášter Porta Coeli v Předklášteří. Na mapě objevujeme rozhlednu Čebínka.…
Čebínka - rozhledna
Při cestě autem nebo vlakem z Brna do Tišnova se za Kuřimí vpravo zvedá dominantní vápencový kopec Čebínka (433 m). Do jeho nitra je zahlouben…
Úzkorozchodnou zahradní železnici o rozchodu kolejnic 600 mm…
Tento významný raně gotický kostel z poloviny 13. století se nachází uprostřed…
Z Brna Králova Pole vede hlavní cesta na Tišnov. Ta nás dovede do Čebína, kde budeme odbočovat na malou obec Drásov. V Drásově je…
Hradčany jsou středně velkou obcí s 520 obyvateli a najdeme ji jihovýchodním směrem od Tišnova a pod jihovýchodními vrcholky…
Nachází se 1,5 km jihovýchodně od obce Drásov. Jde o geomorfologicky význam…
Jedná se o vyvýšený skalní útvar nacházející se 0,5 km jižně od M…
Malhostovice jsou větší obcí a najdeme ji jihovýchodním směrem od…
Dopili jsmeTišnovskou  mňamku, čímž jsme doplnili vypocené tekutiny a vyrážíme spokojeně ze Šárky. Netušíme totiž, co nás čeká. Už p…
Autobus do Veverské Bítýšky jezdí z Brna-Bystrce (od ZOO) o víkendu každou hodinu, za necelou půlhodinku nás pak kolem přehrady a…
Historie rozhledny se váže k roku 1972, kdy se na odlesněném hřebe…