Na Ostaš z Teplic nad Metují

číslo 8 Ostaš 7,1 km
číslo 9 Po d Ostašem 8,0 km

Kudy dále? Nabízí se (kromě návratu stejnou cestou):

a)  po zelené do Police nad Metují – viz závěr trasy http://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/z-police-nad-metuji-marsovskym-udolim-na-ostas

b) po modré kolem Samaritánky (http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/samaritanka-pod-ostasem) do České Metuje a po silnici do Teplic nad Metují

c) zpět do údolí Klučanky, po červené přes Dědov na Skály (http://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/na-skaly-z-police-nad-metuji-pres-ostas) a odtud některou z tras do Teplic nad Metují. Máte-li dost času, dobré nohy a dobrý trénink, osobně doporučím tuto poslední možnost a ze skal pokračovat po zelené značce přes vrch Čáp (http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/cap-teplicke-skaly) a Lokomotivu (http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/lokomotiva-v-teplickych-skalach) po trase http://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/z-teplic-nad-metuji-přes-capa-na-bischofstein v opačném směru. Trasa se natáhne na nějakých 26 km…, ale krásných.

Vyjdeme z náměstí v Teplicích nad Metují (foto 1) po modré značce. Jdeme kolem Dolního zámku (Domov důchodců, foto 2) a hotelu Sokol (momentálně zavřený a na prodej) k Metuji. Podél řeky (foto 3) procházíme klidnou částí městečka k nádraží. U něho změníme barvu turistické značky. Vyrazíme po žluté, malým tunýlkem podejdeme trať a úzkou pěšinou zamíříme zezadu do obce Lachov (foto 4 a 5). Tu projdeme celou mírným stoupáním. Za vsí vstoupíme do lesa (foto 6). Cesta vede po úpatí stolové hory Hejda (foto 7). To je takový menší, turisticky nevyužitý bratříček Ostaše. Žlutá značka pak končí na louce mezi Hejdou a Ostašem v údolí potoka Klučanky napojením na značku červenou (foto 8). Pokud toto údolí navštívíte brzy na jaře, udělejte pár kroků po červené Doprava směrem na Dědov k okraji lesa. V přilehlých mokřinách uvidíte obrovské množství bledulí, při troše štěstí najdete i kvetoucí lýkovec a také studánku (foto 9). Pak už následuje výstup do kopce pod Ostaš. Na kopci je zeleně značená odbočka na Kočičí skály a Sluj českých bratří (viz https://www.turistika.cz/trasy/kocici-skaly-pod-ostasem), určitě stojí obojí za vidění. Poté sejdeme o trochu níže k bufetu Pod Ostašem (foto 10) a k rozcestí s modrou značkou. Ta nás vyvede až na vrchol Ostaše a do skalního bludiště s několika báječnými výhledy (foto 11 – 14). Sestoupíme zpět k občerstvovně a rozhodneme se, kam dále.

Celá trasa včetně Kočičích skal měří asi 9 km, ale díky tomu, co všechno je na ní možné vidět, plánujte na ni klidně celý půlden.

Poslední aktualizace: 22.4.2010
Na Ostaš z Teplic nad Metují na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Na Ostaš z Teplic nad Metují

Teplice nad Metují - Dolní zámek
Dolní zámek byl postaven baronem Zikmundem Schmiedlem ze Schmieden v…
Do skalních měst jezdíme zásadně pozdě na podzim, mimo turistickou…
Na ulici Zámecká jsme nedaleko centra města Teplice nad Metují navštívili…
Teplické skály oprávněně patří k nejobdivovanějším přírodním lokalitám v…
Konec prázdnin v Teplicích nad Metují již tradičně patří…
Při cestě z náměstí v Teplicích nad Metují do kempu Kamenec …
Město Teplice nad Metují se nachází v Severovýchodních Čechách v …
Když se spojí zajímavé místo a zajímavé povídání, tak se pak vše lépe…
Areál barokní ivanitské poustevny v Teplicích nad Metují má půdorys ve…
Teplice nad Metují leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od mě…
Krásná trasa zejména pro milovníky výhledů. Vychází z centra Teplic nad Metují (foto 1 a 2) po červené značce. Ta stoupá za městečko mírně do kopce …
Výchozím bodem je náměstí v Teplicích nad Metují. Po zelené značce…
Trasa začíná na teplickém náměstí (foto 1) a její začátek je značen…
Když už se nám konečně podařilo vyrazit na Broumovsko, tak samozřejmě…
MHFF Teplice nad Metují Letos se ve dnech 26.8. – 29.8.2021 bude v Teplicích nad Metují konat již 38. ročník Mezinárodního horolezeckého fil…
Koncem srpna 2011 jsme s přítelem Jiřím podnikli dvoudenní cyklistický…
Teplice nad Metují (https://www.turistika.cz/mista/teplice-nad-metuji) jsou důležitým turistickým centrem. Hlavní rozcestník…
Z Teplic nad Metují vyjedeme směr Adršpach po  silnici …
Kostel sv. Vavřince se nachází nedaleko centra města Teplice nad Metují, hned vedle infocentra. Postaven byl roku 1724 na místě star…
Z městečka Teplice nad Metují se vydáme po žluté značce. Ta nás vyvede do lesů a kolem Hubertova pramene na zámeček Bischofstein,…
Barokní Kostel sv. Vavřince v Teplicích nad Metují nechal postavit v roce 1724 Jan Karel Straka z Nedabylic. Nachází se na místě…
Vydali jsme se prozkoumat Adršpašsko - Teplické skály. První jsme přijeli autem do Teplic nad Metují. Tady se nachází velké placené…
Není na světě jiné místo, kam bych se tak rád a tak často vracel,…
    Některé úseky této trasy jsem tu už sice popisoval (byť…
Skalní útvary nedaleko Teplic. Jsou rozloženy ve dvou skupinách, které od…
Osamocený skalní útvar, připomínající tvarem starou parní lokomotivu. Z…
Mezi skalami vyvěrající a po kameni padající pramen výborné čisté vody dává vzniknout potůčku, který záhy ústí do Metuje. Přístupný je po žlutě…
Teplické skály
Jedinečné skalní město v severovýchodních Čechách leží 2 km od města Tepl…
Adršpašské skály
Adršpašské skály je přírodní rezervace, kde najdeme pískovcové skály,…