Na mokerskou rozhlednu

číslo 1 Mokrá-Horákov - rozcestí u hřiště Šotolina 0,0 km
číslo 2 Mokrá-sídliště - Restaurace Šotolina 0,7 km
číslo 3 Mokerská rozhledna Šotolina 1,3 km

Jako výchozí bod pro vycházku na zdejší rozhlednu jsem zvolil Zastávku IDS JMK linky 701 (Horákov, BUS) u sportovního areálu v údolí Mokerského potoka, kde se sbíhají komunikace od Mokré a Horákova. Zde končí i turistické značení a to zeleně vyznačená trasa přicházející od Muchovy boudy z údolí Říčky. Odtud nejprve vyjdeme údolím po chodníku směrem na Mokrou, později lesíkem po upraveném chodníku vystoupáme na okraj mokerského sídliště. Postupně procházíme mezi nízkými panelovými domy s upravenou zelení, mineme jeho centum s obchodním domem a restaurací U zbojníka a za ním uličkami mezi domky v horní části obce přijdeme na vrcholvý hřeben. Zde opustíme zpevněné komunikace a pěšinou křovinatými porosty zdejší zajímavé lesostepní lokality přijdeme pod vrchol zdejší vyvýšeniny. Zde v předpolí mohutného oploceného vodojemu se nachází kovová konstrukce místní rozhledny. Tento deset metrů vysoký objekt je celoročně volně přístupný. Po 38 schodech vystoupáme na vrcholovou plošinu, odkud se nám naskytne velice zajímavý pohled po zdejším okolí. Nejzajímavější rozhledy jsou pak k jihu, kde máme Mokrou jako na dlani a za pěkného počasí shlédneme celou jihomoravsku rovinu, jíž na horizontu dominuje masív Pálavy. Délka popsané nenáročné vycházky je 1,3 km s převýšením 85 m.

Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.86 Okolí Brna-Moravský kras/E2, GOL 1:25 000 Moravský kras

Poslední aktualizace: 6.7.2017
Na mokerskou rozhlednu na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Na mokerskou rozhlednu

Mokrá-Horákov - koupaliště Mokrák 2017
Nachází se v malebném údolí v místní části Mokrá u Zastávky IDS J…
Vyrazíme do míst východně od metropole Brna, kde se úrodné jihomo…
Z návsi v obci Mokrá nedaleko Brna se dá začít menší, ale příjemný a zajímavý jarní výlet, který jsme si - i přes pár sněhových…
Nachází se na plochém návrší Skalky v nadmořské výšce 362 m na se…
Jedná se o začátek zelené turistické trasy, kterou naleznete jen na…
Dřevěnou zvoničku měla obec Mokrá již odnepaměti. Začátkem 20. století však i po různých opravách již přestávala vyhovovat potřebám…
Sochu sv. Jana Nepomuckého v obci Mokrá na Brněnsku věnovali v roce 1901 zdejší manželé Flochovi z usedlosti č. 30. Figuru světce…
Kaplička se zvonicí, zasvěcená Svatému Gothardu, byla na návsi v Horákově postavena a vysvěcena v roce 1898. Původní kaple totiž…
Kaple Mitrovských se nachází nedaleko Horákovské myslivny. 2,5 km po červené značce od MHD Mariánské údolí autobus č.45. Bývalá…
Nad místem, kde se do Roketnice vlévá Mokerský potok se nalézá přírodní…
Horákovská myslivna, před kterou se rozcestník nachází, je soubor budov postavený v roce 1852 na kopci nad obcí Horákov. Je zde…
Jde o významnou archeologickou lokalitu nacházející se v poli pob…
Na červené turistické značce od Mokerské myslivny k Hostěnickému propadání narazíme v lese na docela nenápadnou neznačenou odbočku…
Před Mokerskou myslivnou stojí již od roku 1883 kříž, u něhož se dnes…
Nachází se v malebném údolí potoka Říčky v jižní části Moravského…
Pravěké osídlení je v našem okolí jen málo patrné, protože bylo většinou…
Ochozská jeskyně je nejrozsáhlejší jeskynní systém v jižní části…
Jedná se o paleovýtokovou jeskyni, která se nachází v levé skalna…
Jeskyně Pekárna v Moravském krasu
Nedaleko Ochozské jeskyně najdeme několik malých jeskyní. Nejkrásnější a…
Nachází se v údolí potoka Říčky poblíž Ochozské jeskyně, v jižní části CHKO Moravský kras, ve významné přírodní rezervaci Údolí Říčky.…