Na kolech Lužním lesem z Lednice do Břeclavi

číslo 12 Ladenská alej 25,6 km
číslo 13 Valtice 27,1 km
číslo 14 Hlohovec 30,2 km

Pokračování z cyklo-dovolené v Lednicko-Valtickém areálu pod názvem Na kolech Okolo Lednických rybníků.

Výlet druhý, délka trasy cca 37km, doba jízdy 2:51hod, průměrná rychlost 13km/hod.

Z Hlohovce jsme se opět vydali směrem k Bezručově aleji a tentokrát po ní až do Lednice. Od Mlýnského rybníka jsme vystoupali menší kopeček, který byl snad největší za celou dnešní cestu. V Lednici jsme udělali malou zastávku na Zámeckém náměstí,vyfotili jsme si radnici a pokračovali dál k Janovu hradu. Do areálu zámeckého parku je cyklistům vjezd zakázán, takže jsme to objeli po silnici, po cyklo trase 412. Projížděli jsme podél Dyje až k Janovu hradu, 10km - foto. Janův hrad byl postaven v romantickém duchu přelomu 18.a19.století jako umělá zřícenina, nesloužil však jenom jako dekorace, ale byl využíván zejména v době honů a bydlel zde knížecí hajný. Zde jsme si dali malé obřerstvení v podobě klobásky a pivka a naše dvě malé dcery se protáhly na malém hřišti.

Dalším cílem byl Lovecký zámeček - klasicistní budova s lodžií v prvním patře, která sloužila jako myslivna, nyní je v soukromém vlastnictví,opravený s krásně udržovanou zahradou kolem - foto. Dlouho jsme se tedy nezdrželi a vrátili jsme se na rozcestí k Janovu hradu, odkud jsme přesedlali na cyklo trasu 41, po které jde Naučná stezka Lužní les až do Břeclavi. Je to příjemná cesta lesem, po zpevněném terénu, po rovině, procházející Přírodním parkem Niva Dyje a vede od Janova hradu až ke Kančí oboře těsně před Břeclaví. NS je zaměřena na lesnictví, ekologii, botaniku, zoologii a historii. V posledních letech se sem vrátil i jeden z původních obyvatel - bobr.

Janův hrad
Janův hrad  •  Foto: hajda

Vjezd do Břeclavi se nám sice nepovedl podle našich představ, ale na druhý pokus už to vyšlo. Poprvé jsme za mostem přes Dyji uhnuli vpravo podle řeky, podle cyklistického značení a centru města se tak vyhnuli, museli jsme se tedy vrátit a pokračovat rovně, kolem zámku a zimního stadionu až na náměstí T.G.Masaryka, 10km. Ani tady jsme se dlouho nezdrželi, náměstí nám přišlo spíš jako jedna velká křižovatka a tak jsme rychle ujížděli směrem na Charvátskou Novou Ves. Těsně před ní jsme odbočili po cyklotrase 42 Doprava a polem jsme dojeli až k železničnímu přejezdu, kde jsme odbočili na žluotu turistickou trasu. Ta nás vedle písčitým terénem lesem, mírně do kopce, až ke Svatému Hubertovi - foto. Je to "gotická" trojboká kaple z roku 1855, tedy nejmladší ze všech lednicko-valtických staveb, která se jako gotická jen tváří, laikové to však nepoznají. Pískovcové kvádry, ze kterých je kaple postavena, jsou pro autentičnost dokonce opatřeny smyšlenými středověkými kamenickými značkami.

Odtud jsme pokračovali po červené turistické značce kvítěznému oblouku Randez-vous, chrám zasvěcený bohyni lovu Dianě - foto. Tento empírový zámeček je poměrně mohutný a má tři poschodí, využíván byl jako většina ostatních staveb při lovech, byl přístupný, my jsme jej ale nenavštívili. Pokračovali jsme dál po červené, Ladenskou alejí, kolem kapličky sv.Anny téměř až do Valtic. Tam jsme přejeli silnici na Lednici - už zmiňovanou Bezručovu alej a jeli jsme přímo do Hlohovce. Výlet jsme zakončili v místní cukrárně a děti na hřišti.

Další pokračování najdete pod názvem Na kolech kolem Pálavy.

Poslední aktualizace: 18.10.2009
Na kolech Lužním lesem z Lednice do Břeclavi na mapě
Autor: hajda

Příspěvky z okolí Na kolech Lužním lesem z Lednice do Břeclavi

Hlohovec - kostel sv. Bartoloměje
Zdejší kostel, zasvěcený původně sv. Janu Nepomuckému, byl zde postaven v letech 1832-35. V hlohovecké pamětní knize …
Velmi často v současné době navštěvuji v jarním a podzimním obdob…
V polovině září roku 2009 bylo krásné babí léto a tak jsme se rozhodli udělat si c…
Nachází se uprostřed obce u tzv. Rybárny a v těsné blízkosti auto…
Ing.Karel Vlašic a syn U Sadů 389 (sklípek a ubytování na Šulape…
Tento klasicistní zámeček byl postaven v letech 1816-1827 za vlád…
Z cesty Lednice - Valtice sme videli za rybníkom peknú žltú stavbu, a…
Nachází se u parkoviště v předpolí Hraničního zámku na západním o…
Hraniční Zámeček je klasicistní stavba, pocházející z let 1826-27…
Lednicko-Valtický areál
Lednicko-Valtický areál byl zapsán do seznamu světového…