Na kole z Jihlavy na hrad Roštejn

číslo 5 Hodice 22,6 km
číslo 6 Hrad Roštejn 27,4 km
  Cíl cesty

Tento cyklovýlet vede z Jihlavy až na hrad Roštejn. Obtížnost je velká, jelikož většina trasy vede po zelené turistické značce, kdy se kolikrát jede přes kořeny stromů, makadamovými cestami a jinými pro kolo né úplně vhodnými povrchy. Ale kdo má rád adrenalin a rád si trochu mákne, tak bude spokojen.
Začínáme v Jihlavě na Telečské ulici. Abychom potvrdili obtížnost trasy, hned začínáme 3,5 kilometru dlouhým stoupáním až na rozcestí mezi rybníkem Okrouhlík a obcí Vysoká. Dále projedeme kolem Popic a v lese odbočíme po cyklostezce číslo 5090 doleva. Za chvíli se napojíme na zelenou turistickou značku a té se budeme držet dalších dvacet kilometrů až na hrad Roštejn.
Trasa vede kousek i přírodní rezervací Velký Špičák, dále přes rybníky Durchák a Petrchák.
Naše první zastávka se nachází u pramene Moravské Dyje, poblíž obce Panenská Rozsíčka. Na příjemném místě si můžeme odpočinout na lavičce a pokračujeme dále po zelené až do Hodic. A i za Hodicemi se držíme zelené, za chvíli se přidá i modrá a obě nás zavedou až na hrad Roštejn. Původně gotický hrad byl postaven ve 14. století pány z Hradce. V současnosti je v majetku Kraje Vysočina a je vidět, že se o něj kasteláni výborně starají, rozhodně doporučuji navštívit, minimálně se občerstvit v hospůdce na nádvoří.
Trasa je dlouhá necelých třicet kilometrů, ale opravdu se díky obtížnosti terénu za dvě hodiny nestihne. Proto je lepší si vyhradit alespoň 4 hodiny.

Poslední aktualizace: 8.6.2020
Na kole z Jihlavy na hrad Roštejn na mapě

Příspěvky z okolí Na kole z Jihlavy na hrad Roštejn

zoo Jihlava
do ZOO Jihlava Z České Třebové je to zhruba 120km,jedeme přes Hlinsko a Havlíčkuv Brod.   Zoo je situována v Africkém stylu. U zoo je Parkoviště…
Jihlavská brána je jediná z pěti původních bran Jihlavského opevnění, kte…
Hřbitov byl založen roku 1869, má rozlohu 8 879 m2 a stojí zde př…
 Ústřední hřbitov, který byl založen v roce 1869, je jedním z nej…
Zrekonstruovanou jihlavskou Pivovarskou restauraci najdeme přímo v…
Noc kostelů je akce která se pořádá každoročně. Vznikla v roce 2001 v…
Park hudebního skladatele Gustava Mahlera najdete v historickém centru mě…
  Mohutné hradby byly okolo města budovány už před polovinou 13.století a brzy dosáhly délky několika kilometrů. Jejich součástí byl…
Krásné velké Masarykovo náměstí v Jihlavě zdobí dvě nové kamenné kašny …
Když v polovině 16. století jihlavští zvažovali, kde postaví městský hřbi…
  Po návštěvě Rokštejna odjíždíme vlakem zpět na hlavní jihlavské nádraží,…
Na horním konci Masarykova náměstí se ve dvou domech, číslech popisných 5…
Ve druhé části popisu expozice se budu věnovat baroku na Jihlavsku. Prost…
 Ať už je příchozí pozorovatelem vnímavým anebo ne, zcela jistě ho omráčí …
  Původní kašny nacházející se na rozlehlém hlavním jihlavském náměstí byly malé, dřevěné a v poslední čtvrtině 18.století navíc už …
Zajímavým místem na odpolední vycházku je bezesporu jihlavská zoo. Město se jí snaží postupně modernizovat, a tak zamřížované výběhy jsou už…
  Největší jihlavské náměstí se může pochlubit mnoha stavebními památkami. Nejvýraznější dominantou je budova radnice, dva kostely s…
Protože máme ještě malou turistku(2 roky),vydali jsme se do ZOO autem. Z…
Zoo Jihlava je často nazývána zoologickou zahradou bez mříží. A může se tak nazývat oprávněně nachází se zde spoustu expozic se…
Letos jsme se rozhodli navšítit jednu ze zoologických zahrad v naší…
Katakomby v Jihlavě.
Vstup do katakomb je ze zadního traktu domu sv. Ignáce, který stojí na…
Kam? Město Jihlava Jak? Bud autem a nebo vlakové a autobusové spoje nalez…
Na moravsko-českém pomezí leží při soutoku řeky Jihlavy s říčkou Jihlávkou…
Pátek 29. 10. 2021- dopoledne Kupodivu vstáváme do sluníčka, ale v 8 ještě nehřeje. Jsou 3 stupně, takže…
Pojedeme do centra Jihlavy, kde zaparkujeme na parkovišti. Pěšky dojdeme ke kostelu sv. Ignáce a dále se dáme dolů malou, úzkou…
Při procházce historickým centrem Jihlavy si jistě povšimnete u kostela s…
Jihlavské podzemí a katakomby
Naším prvním cílem během třídenního výletu na Vysočině bylo Jihlavské podzemí. Velmi jsme se těšili na svítící chodbu. Na prohlídku jsme přišli včas…
Zajedeme si autem či vlakem do ZOO v Jihlavě jedeme se podívat na krásnou…
ZOO leží v malebném údolí řeky Jihlávky. V areálu jsou vodní ploc…