Na kole Vysočinou - otvírání silnic.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Tradiční otvírání silnic jsme letos nechali až na konec března. Ten nejvážnější důvod byl, že někteří z nás prodělali vážné choroby /kašílek a rýmička/. Tím dalším bylo, že jsme stejně celou zimu na kolech jezdili díky dobrému počasí.

Vyrážíme z Humpolce po zelené turistické na Jihlavskou ulici a za městem u kolejí odbočujeme vlevo a podél trati polní a pak lesní cestou jedeme na Vilémov. Projedeme lesem a jsme u rybníka Pařezáče. Tady je první zastávka a koupání Smile. Voda je na toto roční období docela teplá, odhaduji tak deset stupňů. A pokračujeme dál, za vsí směrem k dálnici, kde se napojíme na zelenou vedoucí do Mikulášova. A tady začíná krásná lesní cesta, vedoucí až do Velešova. Tady to bude chvíli po silnici, míříme do Větrného Jeníkova. Pokračujeme stále po zelené k Černému rybníku. Projedeme po hrázi a jsme na cyklotrase 5215. Zakrátko z ní sjíždíme, míříme k Trojanskému rybníku. To je hezká rekreační oblast, ale nezdržujeme se a lesní cestou po žluté míříme na rozcestí k Šimanovu. Po silnici dojedeme do obce a dál pokračujeme přes Branišov do Ústí. Odtud nás polní cesta vede kolem Tuksy k Sýkoráku. Tady dnešní vyjížďka končí, máme tu rezervované prezidentské apartmá v jedné z luxusních chat místních prominentů. Ze sklepa vytahujeme chlazené pivo a rozděláváme oheň. Sluníčko svítí, ptáci zpívají, mobily mlčí.... pohodička. Opečené špekáčky jsou skvělé a pomalu je čas na grilování. Celý večer se vydařil maso výborné, pivo studené. Jen nocleh měl malou chybu, prezidentské apartmá nemá WC, takže jsme v noci museli do po schodech a přes recepci do lesa crying.

Ráno bylo zataženo, ale teplo. Rozdělali jsme jsme oheň, opekli si špekáčky a zapili chlazeným Bernardem, uklidili apartmá i celou chatu a chystali se vyrazit na cestu. Ale majitel nás zarazil, nocleh nebyl uhrazen. Museli jsme si ho odpracovat. Takže pila, sekerka a do lesa na soušku. Za hodinku byla rozřezaná před chatou, bude dřevo na další akce. Takže konečně vyrážíme Smile. Jedeme do Starých Bříšť a po silnici do Mladých Bříšť, kde nastoupíme na žlutou turistickou, která nás vede na novou lávku přes Jankovský potok a pak lesní asfaltkou až do Velkého Rybníka. Tady najedeme na zelenou, po které míříme do Kletečné a dále přes Šimonice podél Sedlické přehrady až k její hrázi. Tady je další místo pro fotky. Po silnici vyjíždíme do Sedlice a pak směrem na Svépravice, kde před lesem odbočíme na žlutou, ta nás zavede na rozcestí k Mokřinám. Odbočíme vpravo a po zelené sjíždíme na sv. Haštal. Bohužel je pod mrakem, jinak je tu krásný výhled na Želiv. Následuje krátký sjezd a už jsme v hospodě Na Kocandě, kde čepují výbornou Plzeň i řezaného Kozla. Kozel měl dnes přednost. Doplníme vitamíny a vracíme se k domovu. Po cyklostezce 161B míříme k Malé přehradě. Cesta je tu příjemná, vede lesem k Sedlické hydroelektrárně. Tady pokračujeme neznačenou, ale o to parádnější cestou na Valchu. Tady se napojíme na zelenou, kterou ale za chvíli opustíme a čeká nás opět krásná lesní cesta okolo Kpálků a Váňů až na želivskou silnici nad Močidla.. Tu jen přejedeme a přes Jiřický dvůr projedeme lesem na Trucbabu. Sjezdem do Humpolce naše letošní otvíračka končí.....Smile.

Poslední aktualizace: 22.4.2016
Na kole Vysočinou - otvírání silnic. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Na kole Vysočinou - otvírání silnic.

Cyklovýlet - Humpolec  - Jiřice - Lhotice - Želiv - údolí Želivky - Havlův kopec - Humpolec.
Cyklovýlet - Humpolec - Jiřice - Lhotice - Želiv - údolí Želivky - Havlův kopec - Humpolec.
Výlet zahajujeme na náměstí v Humpolci. Jedeme po zelené turistické značce…
Tak jsem se po čase opět vypravil do míst, která jsem před pár lety…
Zichpil - místní skanzen v Humpolci
Na svahu nad Humpolcem v 19. a 20. stolení vyrostla chudinská…
Z Humpolce vyjedeme po zelené turistické značce směrem k Městské hájovně a pokračujeme lesem až k Mikulášovu. Poté přes Velešov do…
  Památná věta „Hliník se odstěhoval do Humpolce!“ zlidověla a díky tomu…
Ráno jsme opustili Želiv a pokračujeme na Moravu směr Přerov. Cesta vede přes Humpolec. Protože Bernard je snad naše nejoblíbenější …
Nedělní podvečer je ideální čas na projíždku po okolí.…
Hliník je fiktivní postava zmiňovaná v komedii "Marečku, podejte mi pero!"…
Humpolec - kostel Sv. Mikuláše
Byl založen v 70. letech 13. století. Výrazně byl přebudován a rozšířen J.…
Další jarní cyklovýlet začíná v Humpolci. Odsud se vydáváme po cy…