Na kole po Sardinii III - Orosei - Cala Gonone.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Ubytovali jsme se v příjemném resortu Santa Maria u městečka Orosei. Byl začátek května, krásné počasí, takže výlet na kole byl jednoznačná volba. Vyrazili jsme hned po snídani, prvním cílem bylo městečko Orosei, které jsme si chtěli prohlédnout a v místním infocentru získat mapu oblasti a informace o zajímavých místech v okolí. Slečna v infu nám vše potřebné poskytla a tak jsme se mohli věnovat prohlídce historického centra města. Poté jsme vyrazili do kopců směrem na Dorgali. Hned nad Orosei jsme minuli několik lomů, ve kterých se těží mramor. Provoz na silnici byl malý a tak jsme v pohodě pokračovali, po několika kilometrech stoupání jsme se dostali na náhorní plošinu a v podstatě po rovině jsme pokračovali až před Dorgali. Ale před vjezdem do městečka nás čekal pořádný trhák. Prohlédli jsme si město a pak jsme zastavili v parku u pomníku válečných obětí a dali si malé občerstvení. Následně jsme pokračovali směrem na Cala Gonone. Asi kilometr za městem jsme vjeli do tunelu, když jsme vyjeli na druhé straně, otevřely se před námi krásné výhledy na město a pobřeží. Serpentinami jsme sjeli do města a po pěší zóně přejeli celé nábřeží. Cala Gonone i jeho obyvatelé na mě působili velice příjemně. Zpět jsme zvolili kratší cestu průsmykem a to i přesto, že nás místní stařík přesvědčoval, že tam žádný průjezd není. Ale mi jsme z dáli viděli auta šplhající do kopce a žádné se nevracelo, a tak jsme to riskli. A dobře jsme udělali, jednak jsme ušetřili spoustu kilometrů, ale hlavně z vrchu byly krásné výhledy. Když jsme se dostatečně pokochali, pokračovali jsme v cestě. Chvíli dolů, pak zase nahoru, ale na pěkné silničce a bez provozu. Za hodinku jsme přijeli na planinu nad pobřeží a cesta se vinula dolů ke krásné pláži. Tam jsme museli kola asi 300 metrů vést a následně přenést přes výběžek skály, která končila až v moři. A tady už začínala pobřežní cesta vedoucí do Orosei. Ješte chvilku jsme se zastavili v městečku, nakoupili pečivo a místní víno na večerní posezení při kytaře a pokračovali po mostě přes řeku Cedrinu do Santa Marie. Byl to moc pěkný výlet wink.

Poslední aktualizace: 29.1.2014
Na kole po Sardinii III - Orosei - Cala Gonone. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Na kole po Sardinii III - Orosei - Cala Gonone.

Na kole po Sardinii II -  výjezd na Monte Tuttavista.
Na kole po Sardinii II - výjezd na Monte Tuttavista.
Na druhý den jsem si vymyslel výlet s výjezdem na nejvyšší horu v okolí…
Městečko Orosei se na několik dnů stalo naší základnou pro výlety po východním pobřeží Sardinie. Ubytovali jsme se v příjemném…
 Tip na tento výlet mi doporučila příjemná pracovnice infocentra v Orosei. Během cesty jsem si mnohokrát vzpomněl na skvělé…
Východní pobřeží Sardinie se pyšní nejhezčími plážemi v Itálii /Cala…
Letadlem z Prahy do Olbie na Sardinii to jsou necelé dvě hodiny. …
Další den našeho pobytu na Sardinii, tak ten bude patřit seznámen…
Při toulání městečkem San Teodoro jsem u jedné prodejny se suvený…
Letiště Arbatax (TTB) spadá pod město Tortoli,…
Ostrov La Tavolara je jedním z „divů Sardinie“, který by návštěvn…