Na kole okolo Dalešické přehrady.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Již delší dobu jsme uvažovali o návštěvě atomové elektrárny v Dukovanech. Když jsme dávali dohromady program, bylo jasné, že to za jeden den nestihneme. Chtěli jsme také navštívít Dalešický pivovar, kde se natáčel známý film Postřižiny a projet okolí Dalešické vodní nádrže.

Po příjezdu k přehradě jsme auto nechali u Jirkasova mlýna za obcí Číměř a po cyklotrase č.5701 se vydali směrem na Dukovany. Pěkná lesní cesta vedla nahoru a dolů a po pár kilometrech jsme vyjeli na silnicí pod vesničkou Stropešín a po čtyřech dalších kilometrech jsme byli v Dalešicích před pivovarem. Byl čas oběda a tak jsme si v pivovarské hospodě dali výborný guláš a jedenáctku ze zdejšího pivovaru. Protože prohlídka zaměřená na historii spojenou se slavným filmem Postřižiny byla až později odpoledne, vyrazili jsme po Pivovarské cyklostezce č.5107 do Dukovan k jaderné elektrárně. Tady jsme absolvovali v návštěvnickém centru prohlídku s odborným a názorným výkladem fungování atomové elektrárny. Moc se nám to líbilo. Zpět jsme se vraceli přes Dalešín a Stropešín, kde jsme uhnuli směrem na Valeč. Tady jsme na nádvoří obdivovali místní zámek. V místní restauraci jsme při plzeňské dvanáctce přečkali dešťovou přeháňku a pak jsme pokračovali přes Třebenice k autu do Jirkasova mlýna. Protože byl teplý večer a posléze začalo i pršet, nestavěli jsme stan a strávili jsme noc pod přístřeškem, který si tu postavili rybáři. Druhý den jsme měli v plánu objet přehradu z druhé strany. Autem jsme dojeli do Vladislavi a po cyklostezce 5207 jsme vyjeli směrem na Koněšín. Jenže po několika stech metrech jsme minuli odbočku a do Koněšína jsme se složitě dostávali po zelené turistické. Pak už to bylo v pohodě a po 5108 jsme přes Kozlany, Hartvíkovice a Popůvky dojeli do Kramolína. Tady jsme udělali malou odbočku a vydali se na rozhlednu Babylon. Tyčí se na Zeleném kopci a je to krásná stavba z první poloviny 19. století. Pak jsme sjeli zpět do Kramolína a dále na hráz Dalešické přehrady. Ta se právě opravuje, ale i tak jsou z ní pěkné pohledy na přehradu, na údolí k elektrárně Dukovany a dolů na Dalešickou vodní elektrárnu. My pokračujeme do Dalešic, kde po dobrém obědě absolvujeme prohlídku pivovaru. Je velice zajímavá, seznamujeme se s historií a vidíme i rekvizity z filmu Postřižiny. Zpět jedeme přes Stropešín a pak po krásné lesní cestě, kterou jsme absolvovali včera opačným směrem. Netrvá ani hodinu a jsme opět u Jirkasova mlýna. Vyjedeme na kopec k Číměři a za chvilku jsme ve Vladislavi. Strávili jsme pěkné dva dny na Horácku, jak se zdejšímu kraji říká.

Poslední aktualizace: 3.8.2016
Na kole okolo Dalešické přehrady. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Na kole okolo Dalešické přehrady.

Svatojanská socha ve Vladislavi
Na návsi před farním kostelem Nejsvětější Trojice v městysi Vladislav nedaleko Třebíče je umístěna barokní skulptura sv. Jana…
Díky na prosinec naprosto luxusnímu turistickému počasí jsme minulou…
24. etapa 10 000 kroků Vladislav – Bransouze    10 000 kroků pro zdraví Dejte chůzi šanci!   Cílem výzvy není ujít každý …
Nedávno jsme objevili, že na Vysočině vznikla zajímavá nová turistická…
Slavičky patřily ke zboží kláštera třebíčského a…
První zmínka o hradu je z roku 1310 ve spojitosti s třebíčským kl…
Zřícenina hradu Holoubek stojí na skalnatém ostrohu, který je ze tří stran…
V letech 2011-2013 proběhla náročná rekonstrukce rodného domu Jana Kubiše. Dům si zachoval v podstatných rysech…
První písemná zmínka o obci pochází z roku 1294. Ve…
Přírodní památka Klučovský kopec se rozprostírá jihovýchodním směrem od…
Trasa vede po žluté značce z Hartvíkovic na výrazné skalisko, kte…
Severně od Třebíče se rozprostírá Přírodní park Třebíčsko (dříve tzv.…
Dominantní skalní útvar částečně zatopený vodami Dalešické přehrady. V…
 Zámostí Třebíč Nejvýznamnější lokalitou na naší cestě po židovských…
Nachází se v severní části stejnojmenné obce v bezprostřední blízkosti…
Obec Dalešice, tedy tu správnou najdeme nedaleko Dalešické přehrady v…
Jedeme do města Třebíč. Podívat se na baziliku sv. Prokopa a židovskou…
Zámek, nacházející se nad levým břehem řeky Jihlavy, je jednou z výraznýc…
Třebíč leží na Jižní Moravě, západním směrem od Brna. Město se rozkládá ve východní části Českomoravské vrchoviny a u západního…
Třebíč – bazilika sv. Prokopa (památka UNESCO)
Hned na úvod je potřeba sdělit jednu zásadní informaci. Třebíčská bazilika je prostě nádherná. A přitom by tomu tak vlastně ani b…