Na kole na Třístoličník.

Trasy Cyklotrasa Velká náročnost

Na Třístoličníku jsme byli již několikrát. Je to hora, z které je krásný výhled do Rakouska, Bavorska i do Čech. Při dobré viditelnosti jsou vidět i zasněžené vrcholky Alp. Z Bavorska vede na vrchol asfaltka, ale to nebyl náš cíl. My jsme se chtěli na vrchol dostat po lesních cestách. Na infocentru  ve Stožci jsme získali  podrobnou mapu Rakouské části Šumavy. Zároveň nám paní řekla, že je tam spousta cest, které patří jednomu klášteru a že do nich bude pravděpodobně vjezd zakázán. Ale počasí bylo a chuť také, tak jsme vyrazili. Z Klápy jedeme po cyklostezce EV13 až k rozcestí U Koňského potoka, kde odbočíme doleva na 1026 /tzv. Rakouskou cestu/ po které stoupáme k hranicím. V Rakousku jedeme po 804 dlouhým stoupáním pod Plechý. Pak následuje strmý sjezd až nad Oberschwarzenberg. Tady si ofotíme podrobnou mapu, podle které jedeme lesními cestami /Witikosteig/ až na Třístoličník. Pěkné počasí a krásné výhledy z vrcholu způsobí, že se tady docela zdržíme. Pak pokračujeme na nedaleký Hochstein. Tady si také užívámé parádních výhledů. Podíváme se i ke kapli a dopřejeme si občerstvení.  Pak se vrátíme zpět na Dreisesselberg a dlouhým sjezdem po asfaltce míříme do bavorského Haidmühle. Je to malebné městečno dva kilometry od hraničního přechodu v Novém Údolí.  Po občerstvení jedním českým točeným pivem pokračujeme po 1024 směrem na Stožec, před obcí se dáme Doprava na Oslí cestu a přes Ministerku vystoupáne na Jelení vrchy. Protože nás výjezd trochu vyčerpal, doplníme tekutý vitamní B12 a sjedeme 1027 do Nové Pece. Tady je zastávka na koupání v Lipnu. Koupel nás krásně osvěží pro následné stoupání na Láz. Na rozcestí Raškov uhneme doleva na cyklostezku 1023 a po pěti minutách jsme zpět Na Klápě. Byl to moc pěkný výlet za krásného počasí v kouzelné šumavské přírodě.

Poslední aktualizace: 7.9.2015
Na kole na Třístoličník. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Na kole na Třístoličník.

Podzim na Medvědí stezce.
Medvědí stezka zcela jistě patří mezi nejhezčí a nejzajímavější cesty na…
Poslední říjnový víkend bylo nádherné počasí a tak jsme se vypravili na…
Výlet na kolech na Třístoličník jsme se tentokrát rozhodli absolv…
Poslední říjnový víkend se opravdu vydařil. Výborná parta,  kouzelná Šumava. Podnikli jsme několik výletů a jedním z nich byla…
Opět jsme si chtěli užít zdolání Třístoličníku na kolech. Tentokrát jsme si vybrali trasu přes Nové Údolí a Haidmühle. Z naší základny Na Klápě nad Novou Pecí vyrážíme po…
Skvělá zpráva ze Šumavy pro příznivce zimních radovánek. Skiareál…
Lyžařské non-plus-ultra pro rodiny! Sezónní skipas Sunny Card –…
Kdo by to byl řekl, že jedny z nejlepších podmínek si…
Paní Zima si letos na českých horách dává se sněhem a mrazem pěkn…
Kdo si počkal, ten se dočkal. Bohatá sněhová nadílka z…
Zatímco na českých horách je většina lyžařských středisek…
Letošní setkání s kamarády Na Klápě nad Novou Pecí jsme strávili …
V posledním prázdninové týdnu jsme se vydali poznávat…
Při našem pobytu na Šumavě jsme samozřejmě měli s sebou i horská kola,…
Autem se přesuneme z okolí Lipna do Nové pece a odtud do cíle a na parkoviště do Jelení (799 m.n.m.). Odtud se vydáme po zelené…
Zadní Zvonková - opravený kostel a muzeum, zaniklá obec
Zadní Zvonková leží na pravém břehu Lipna. Samotný název vznikl až po 2. světové válce, zatím co obec s původním německým názvem…
Středně náročná tůra (15 km) šumavskými lesy se zajímavými skalními útvary…
Malé šumavské městečko Nová Pec je známým letoviskem a výchozím místem mn…
Na Občerstvení Říjiště narazíme v nadmořské výšce 885 metrů. Jedná se o př…
Protože i začátkem jara bylo na Šumavě ještě dost sněhu…