Na kole či pěšky, na Vltavotýnsku je vždy hezky!

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost Video trasa

Celkem 38 km dlouhá trasa je kombinací procházky (projížďky) po Týnu nad Vltavou, která nás provede po městě a jeho zajímavostech jako je např. rozhledna Semenec nebo otáčivé hlediště a poté zamíří do nedalekého zámečku Vysoký Hrádek na dohled jaderné elektrárny Temelín. Místo obvyklých zámeckých expozic nahlédnete do skladu čerstvého paliva, strojovny výrobního bloku nebo reaktorového sálu jaderné elektrárny a to díky unikátnímu 3D filmu v místním informačním centru.

Poté nabereme směr Purkarec, cestou se zastavíme na rekonstruované trvrzi Býšov a nemůžeme vynechat ani Síň voroplavby. Trasa pokračuje dále na Litoradlice, vodní dílo Hněvkovice, Hněvkovický zámeček s pohádkovou expozicí a odtud opět zpět do Týna.

Náročnost – střídavě rovina podél řeky, střídavě kopcovitá území. Celková náročnost: střední. Nejnáročnější úsek – od jihu mezi obcí Purkarec a Litoradlice. Povrch – asfalt, lesní cesta.

Trasa je kombinací cyklotrasy č. 1079, cyklostezky vedoucí z Litoradlic do Týna nad Vltavou, kombinací silnic 3. třídy, 1 km úsek po silnici č. 105, cyklotrasa č. 1078, 1095 a č. 1102. Většina trasy kopíruje vltavskou cyklistickou cestu.

Okruh po Týnu nad Vltavou včetně rozhledny - cca 9km.

Poslední aktualizace: 11.5.2024
Na kole či pěšky, na Vltavotýnsku je vždy hezky! na mapě

Příspěvky z okolí Na kole či pěšky, na Vltavotýnsku je vždy hezky!

Otáčivé hlediště v Týně nad Vltavou
Jediné amatérské otáčivé hlediště na světě. Točna se nachází v Be…
Týn nad Vltavou leží v Jižních Čechách, severním směrem od Českýc…
Svatojakubský kostel je nejvýraznější dominantou osmitisícového…
Chceme navštívit další jihočeské město, které je protknuto histor…
Zřícenina hradu stojí na návrší nad řekou Vltavou ve městě Týn nad Vltavo…
Zámek se nachází ve městě Týn nad Vltavou na Českobudějovicku v J…
Plavba z Týna nad Vltavou přes plavební komoru Kořensko    12.6. …
Tato zděná kapličková boží muka jsou „jako malovaná“ a patří díky…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Městské muzeum V Týně nad Vltavou nalezneme na náměstí. Myšlenka na jeho…
Podzemní chodby v Týně nad Vltavou nalezneme pod budovou městského muzea. Po zakoupení vstupenky v pokladně muzea se vás ujme průvodce, …
Jedeme do Týna nad Vltavou, spíše se dá říci, že tudy jen projíždíme.…
Týn nad Vltavou   Vydal jsem se znovu do mých oblíbených Jižních Čech,…
Úterý 23. 5. 2023 - odpoledne Po obědě u vlakové zastávky Dívčice jedeme poměrně daleko – do Radonic, kde je od r. 2021 nová rozhledna. Je to i tro…
Orlická lodní doprava Přístavi…
V lesích na vrchu Semenec nad soutokem Lužnice s Vltavou nedaleko Týna nad Vltavou, v okrese České Budějovice, v Jihočeském kraji, vznikla nová…
Asi 4 km jihovýchodně od Týna nad Vltavou byl tok řeky Vltavy pře…
Soutok Vltavy a Lužnice se nachází 2,5 km západně od Týna nad Vltavou po…
Dalším typem  pro Vás na nenáročný výlet v Jižních Čechách může být rohledna Semenec. Naleznete ji pouhé 2 km(po červené turistické…
Obec Koloděje nad Lužnicí se nachází asi 4 km severně od Týna…