Na Bratislavský hrad

číslo 8 Podchod pod magistrálou Asfalt 2,6 km
číslo 9 Žigmundova brána Šotolina 3,0 km
číslo 10 Bratislavský hrad Šotolina 3,2 km

Trasa vycházky na Bratislavský hrad začíná na Hlavné stanici. Odtud pokračujeme pěším chodníkem až k frekventované Šancové ulici, kterou přetneme na přechodu a Štefanovičovou ulicí dojdeme k parku Marka Čulena, kterým projdeme a po západním okraji Náměstí Slobody a později ulicí Banskobystrickou dojdeme na Hodžovo náměstí k Prezidenskému paláci. Zde přetneme frekventovanou Staromestskou ulici a pokračujeme v přímém směru až na Hurbanovo náměstí. Zde naposled přejdeme rušnou křižovatku a Michalskou ulicí vstupujeme do historické části města. Projdeme Michalskou bránou a po chvíli odbočíme do Sedlárské ulice a co nevidět jsme na Hlavném náměstí s dominantní Maxmiliánovou fontánou. Odtud pak ulicí Rybárská brána přijdeme na široké volné prostranství, kterému dominuje Slovenské národné divadlo. Odtud poračujeme rozlehlým Hviezdoslavovým náměstím kolem sochy básníka a za ním odbočíme do Strakovy ulice a po chvíli vlevo do ulice Panské, kterou přijdeme na Rudnayovo náměstí s volným prostranstvím před dómem sv. Martina. Za ním uličkou podejdeme magistrálu a Židovskou ulicí vstoupíme na okraj bývalého židovského města. Zde před domem U dobrého pastiera odbočíme do ulice Beblavého a začínáme již stoupat k hradu. Projdeme Žigmundovou bránou a po chvíli již stojíme na vstupním nádvoří do Bratislavského hradu.
Celková délka této nenáročné vycházky je 3,2 km a zároveň je i nejkratším pěším přístupem mimo frekventované komunikace od vlakového nádraží do historické části města.

Poslední aktualizace: 9.12.2014
Na Bratislavský hrad na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Na Bratislavský hrad

Bratislava – Galéria, nejošklivější hotel světa (Spirit, Motýlí svet)
I když si to mnozí občané Bratislavy možná myslí, není jejich…
Poloha Múzea dopravy, priamo v areáli hlavnej železničnej stanice v…
Stará železničná stanica Bratislava ležala v priestore ohraničenom…
Jednou z architektonických dominant hlavného slovenského mesta Bratislavy…
Pri poslednej návšteve Bratislavy sme sa boli pozrieť aj na fontánu Družba…
Bratislava - Prezidentský palác
Bratislava - Prezidentský palác ( niekdajší Grasalkovičov palác ) -…
Vlakem z Prahy jsme byli v Bratislavě za čtyři hodiny.…
                                        Adventní Bratislava 17.12.2017 Po adventních zájezdech z předešlých let v Německu a Rakousku letos padla volba na Bratislavu.  V…
V pondělí jsem vyrazil rychlíkem z Tábora do Prahy a dále pak EuroCity…
Je úplně jedno, jestli tuto část města místní nazývají Staré Město…
Slovensko považuje mnoho Čechů za svůj…
Výlet do hlavného mesta Slovenska sme tentokrát venovali Domu odborov,…
Po čtrnáctidenní pauze jsme s přáteli opět vyrazili na vodu, tentokráte…
Bratislava je hlavním městem Slovenské republiky. Tato metropole na…
Brzy ráno vyrážíme z Mikulova přes Břeclav na dálnici směr Bratislava.…
Nabízím trasu vedoucí nádherným lesoparkem na okraji Bratislavy. Vydáme se od konečně trolejbusu č.203 vedoucího do stanice Koliba. …
Prechádzajúc sa v okolí kde sme boli ubytované sme na námestí SNP za sochou SNP uvideli pekný modrý kostol. Bolo to už v podvečer a …
Michalská brána na Starém Městě je posledním pozůstatkem bratislavského…
V sobotu ráno po 8 hodine sme vyrazili z Trenčianskej Teplej rýchlikom do Bratislavy. Cieľom našej cesty boli Bratislavské vianočné…
Rozhledny všeho typu jsou v současné době atrakcí stále oblíbenější…