Moravsko-slovenským pomezím do Skalice

číslo 10 Výklopník Šotolina 9,8 km
číslo 11 U hlavní silnice Šotolina 10,6 km
číslo 12 Sudoměřice nad Moravou, žst. Asfalt 11,7 km

Trasa výletu začíná u železniční stanice Sudoměřice nad Moravou. Pokračuje do obce po zelené značce. Na návsi ji opustí a po hlavní ulicí pokračuje obcí, přetne hraniční Sudoměřický potok a po málo frekventované silnici dorazí do Skalice. Zde pokračuje hlavní ulicí na náměstí. Tady se chytí žluté značky a po ní dojde k rotundě sv. Juraja. Od ní pokračuje po žluté ulicemi města. Za městem pak po asfaltové cyklostezce pokračuje poli a drobnými lužními lesíky a sleduje žlutou značku až ke skalickému přístavišti na Baťově kanále. Zde opustí žlutou značku, přejde na zelenou a po stavidle přejde kanál na moravskou stranu. Podél kanálu pokračuje dále až k dominantnímu Výklopníku a dále podél toku dojde až k hlavní silnici. Za ní asfaltkou a později po silnici dorazí stále po zelené značce zpět k sudoměřickému nádraží. Celá trasa vede víceméně absolutní rovinou bez žádného většího převýšení. Celková délka výletu je 11,66 km. Popisované území se nachází na turistické mapě KČT 1:50 000 č.91 Slovácko-Hodnonínsko.

Poslední aktualizace: 21.6.2020
Moravsko-slovenským pomezím do Skalice na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Moravsko-slovenským pomezím do Skalice

Baťův kanál - Výklopník u Sudoměřic a skalický přístav
Podíváme se do česko-slovenského pohraničí na zajímavá místa spjatá s…
Úterý 31. 5. 2022 Tak nám končí jeden moc pěkný pobyt v Bukovanském mlýně.…
Nachází se na Baťově kanále u vyhlídky Výklopník, kde je i menší přístaviště rekeračních lodí. Prochází tudy zeleně značená turistická trasa. Jedním…
Jestli na Moravském Slovácku všechny důležité historické postavy označují jako tatíček bych netvrdil, ale zřejmě to tu není není úplně neobvyklé. Alespoň…
Turistické rozcestí Skalica, prístav
Turistické rozcestí se nachází u přístavního objektu na Baťově kanálu u Skalice. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a za…
Pokud byste i vy chtěli okoštovat tu pověstnou "frankovku", která…
Jde o areál místních vinných sklepů, které se nacházejí za železniční…
Na uchvávání potravin během roku s v minulosti používaly přírodní…
Mezi vůbec nejkrásnější historické památky slovenského města Skalica patří…
Skalická rotunda sv. Juraja je nejen prokazatelně nejstarší památkou…
Záhorácké město Skalica je takovým malým – a svým způsobem také poměrně do…
      Areál rotundy sv. Juraja, Kalvárie a mestských cintorínov bol pôvodne súvislou vyvýšeninou. Doklady o jej najstaršom osídlení…
Při našem posledním pobytu na jižní Moravě jsme sice měli vybraná…
Když IDS JMK se "rozjela" i za hranice Jihomoravského kraje a dok…
Záhorácká Skalica, to není jen gotika, renesance i baroko převážně…
Jednou z mnoha sakrálních památek západoslovenské Skalice je – tradičně…
Jedna z nejzajímavějších památek slovenské Skalice bude zřejmě již navždy…
         Jezuitský kostol sv. Františka Xaverského je barokovou stavbou z…
Cílem našeho výletu bude krásné historické slovenské město, nacházející se…
Jedeme jak je uvedeno v titulku na moravsko-slovenské pomezí do o…