Mladotice-zastávka - Plasy

číslo 1 Mladotice - železniční zastávka Asfalt 0,0 km
  Rozcestník je na silnici - jen kousek od zastávky.
číslo 2 Mladotice - žst. zast. (360 m) - rozcestník Asfalt 0,0 km
  Vyrážíme po zelené, kousek je to po místní komunikaci, ale skutečně jen chvilku. Takže opatrně.
číslo 3 U lesa Šotolina 0,3 km
  Silnice končí, pokračujeme po zelené při kraji lesa ke Střele.
číslo 4 Za mostem Šotolina 0,5 km
  Přecházíme přes most a za řekou pokračujeme ve směru toku Střely.
číslo 5 Ondřejovské vodopády Šotolina 1,4 km
  Zde na potoku by měly být vodopády. Buď je málo vody nebo jsou o kousek výš. My je nevidíme. Cestu však místy lemují krásně kvetoucí jarní kytičky. Cesta je však chvílemi poměrně náročná. Divím se cyklistům, že se sem s koly vypravili. Ale projet celou trasu nezvládnou.
číslo 6 U brodu Šotolina 2,2 km
  Tady se nechá přejet autem na druhou stranu, kde je několik chat.
číslo 7 Nad tunelem (388 m) Šotolina 2,7 km
  Je to spíše orientační rozcestník. Odbočit se nikam nedá. Odtud vede cesta prudce vzhůru.
číslo 8 Nejvyšší bod Šotolina 3,9 km
  Patrně někde zde překonáváme nejvyšší bod. Přecházíme přes Hradišťský potok, na kterém kdesi o kus níž má být další vodopád. Ale i tady je náznak malého vodopádu.
číslo 9 Opět u řeky Šotolina 4,9 km
  Jsme opět u řeky, pod námi jsou chaty, patřící do Horního Hradiště.
číslo 10 Opět nad tunelem Šotolina 5,7 km
  Střela tady vytváří velký meandr, vlak mizí v tunelu, ani naše cesta nekopíruje tok řeky.
číslo 11 Nad jezem Šotolina 6,1 km
číslo 12 Přes trať Šotolina 6,2 km
  Opouštíme les, přecházíme trať a dostáváme se tak na okraj Plas.
číslo 13 Řeka Střela - rozcestí (326 m) Asfalt 6,4 km
  Dostáváme se na rozcestí, kde máme možnost volby. Tudy vede i žlutá okružní naučná stezka Plasy. Celková její délka je 3250 metrů a je na ní 9 zastavení. Tady je zastavení č. 6, které se týká řeky Střela. Zmiňovaná je i povodeň roku 1872. Přes most po zelené a současné po žluté je to na autobus 2 km (naše nádraží je jen nepatrně dál), pokud se přes most nevydáte, můžete jít dál rovně po žluté, dostanete se na autobus po 2,3 km. Protože jsme se chtěli zastavit v Knížecím pivovaru, rozhodně jsme museli jít po zelené.
číslo 14 Plasy - zastavení č. 5 NS Asfalt 6,5 km
  Toto zastavení se týká rostlinstva. Za mostem po silnici doprava. Tady se už asi zabloudit nedá.
číslo 15 Plasy - bývalá železářská huť - zastavení č. 4 Asfalt 7,3 km
  Procházíme průchodem v bývalé železářské huti. Zastavení je jen kousek vpravo vedle silnice. Tam se dočtete o historii plaských železáren.
číslo 16 Ke klášteru Asfalt 7,9 km
  Odbočujeme po zelené ke klášteru. Tady už to známe. Celý klášterní areál se postupně opravuje. U každé přístupové cesty je panel Cesty klášterem - Stezky poznání. Když si vše projdete, dozvíte se řadu zajímavostí o zdejších objektech. My už směřujeme jen ke Knížecímu pivovaru. Prošli jsme současně obě trasy - vč. okruhu okolo mlýnů, ušli jsme zhruba 23 km a přiznám se, že už jsem ráda, že si někde sednu. Jakékoli panely mne přestávají zajímat.
číslo 17 Klášterní pivovar Asfalt 8,2 km
  V areálu bývalého pivovaru, který zde byl založen již r. 1550, byl v r. 2015 znovu otevřen Knížecí pivovar. Prostředí je zde velice hezké, je možno se tu nejen napít, ale i najíst. V nabídce jsou 4 základní druhy, ale k tomu vaří i nějaké speciály. Více se dozvíte na http://www.pivovarplasy.cz/. Když jsme se řádně osvěžili a odpočinuli, tak jsme vyrazili na vlak. Pokračujeme podle parkoviště po zelené až na hlavní.
číslo 18 Autobusové nádraží Asfalt 8,4 km
  Na nádraží to je ještě 0,5 km do kopečka - musíme jít po červené.
číslo 19 Odbočka k nádraží Asfalt 8,8 km
  Opouštíme hlavní a pokračujeme v přímém směru stále po zelené až na nádraží.
číslo 20 Plasy - nádraží (348 m) Asfalt 9,0 km
  Nádraží ČD je jen kousek dál.

Tato procházka měří necelých 10 km, dá se říct, že vede údolím Střely, ale až tolik to pravda není. Střelu převážně kopíruje, ale kdesi v lesích nad řekou. V některých místech je i hůře schůdná. Ale určitě stojí za výlet.

Trasa vede ze žel. zastávky v Mladoticích na nádraží v Plasích. Ideálním dopravním prostředkem je tedy vlak. Jezdí poměrně často a má to i tu výhodu, že se téměř v cíli můžete občerstvit - buď ve zdejší restauraci nebo v Klášterním pivovaře, který je otevřen v areálu plasského kláštera. Kdo by se nechtěl příliš zdržovat, může se napít i na nádraží, kde je otevřena malá hospůdka.

Komu se toto zdá málo, může si ji prodloužit o okružní trasu okolo mlýnů a až pak vyrazit do Plas.

Poslední aktualizace: 9.5.2016
Mladotice-zastávka - Plasy na mapě

Příspěvky z okolí Mladotice-zastávka - Plasy

Mladotice-zast. - Frantův mlýn - Čoubův mlýn - Strážiště - Mladotice-zast.
Zhruba 13 km dlouhý okruh, který začíná a tím pádem i končí na vlakové…
Malovaná skála u Mladotic
Malovaná skála u Mladotic Nabízí se odtud krásný výhled na jižní…
Zříceniny hradu Křečov stojí na dvou pahorcích na okraji Doupovských hor.…
Cisterciácký klášter v Plasích byl založen Vladislavem II. r. 1144. Zdejší mniši nebyli od samého počátku žádné "holé zadky". Hřáli se na výsluní př…
Štichovice leží 5 km jihovýchodně od Manětína nad pravým břehem řeky…
Na štichovické návsi s rybníčkem stojí menší zděná kaple se slunečními hodinami ve štítu nad vchodem a s velkým sanktusníkem, což je…
Žebnice, ves s kostelem, je poprvé písemně uvedena r. 1250 v popisu…
Klášterní dvůr se nachází v severozápadní části obce Plasy, poblíž levého…
Zámek, neboli Prelatura je původně reprezentační sídlo opata, později upr…
Barokní sýpka se nachází v blízkosti dalších unikátních budov a komplexů …