Mimoň-Ralsko-průrva Ploučnice

číslo 8 Pekelný jícen průrva Ploučnice Asfalt 6,9 km
číslo 9 Autobusová zastávka Noviny pod Ralskem Asfalt 8,5 km
číslo 10 Areál Božího hrobu v Mimoni 12,0 km

Naše putování začínáme v Mimoni, kam lze dojet autem, autobusem a nebo i vlakem. Nás vysadil autobus u místního kina a tak jsme se vydali vlevo kolem infocentra směrem k mimoňskému náměstí, kde jsme již narazili na červenou značku, které se budeme celou cestu držet. Přejdeme přes nově opravený most přes Ploučnici a kolem zámecké zahrady vyjdeme z města. Tam už začíná vranovská lipová alej, kterou se dostaneme až do obce Vranov. Nad obcí se nacházejí Vranovské skály. Moc pěkný je na ně pohled zespodu, ale po výšlapu k nim máme možnost navštívit Juliininu vyhlídku, z které je úžasný výhled směrem k Mimoni. Po nabrání sil na vyhlídce pokračujeme směrem vzhůru k Ralsku. Za namáhavý výstup je nám odměnou krásný výhled do kraje, i když záleží strašně na počasí. My když jsme stoupali vzhůru, tak byl výhled k Bezdědu jasný, ale po zdolání vrcholu se tato část KRAJINY schovala pod mlžný opar a tak jsme se mohli kochat jen pohledem na druhou stranu směrem k Lužickým horám. Pak si ještě prohlédneme zříceninu hradu, který je dominantou zdejší KRAJINY. Byl postaven již ve 12. století Markvartici. Od 16. století, kdy se panstvo přestěvovalo do nového sídla v Mimoni je uváděn jako pustý. Poté již sestupujeme z vrcholu směrem k Novinám pod Ralskem. Těsně před vsí ještě míjíme zajímavý skalní útvar a v obci samotné pokračujeme stále po červené na její druhý konec, kde se nachází technická památka Pekelný jícen Průrvy Ploučnice. Jedná se o uměle vytesaný kanál ve skále, kterým se dříve poháněl místní hamr. U průrvy se můžeme občerstvit ve stánku s občerstvením a je zde i na co koukat, hlavně když průrvou projíždějí vodáci. Stojí za to se i vypravit na druhý konec průrvy, kde se Ploučnice do skalního kanálu vlévá. Po prohlídce tohoto zajímavého místa se vypravíme nazpátek do Novin, na jejímž druhém konci je silnice spojující Noviny pod Ralskem s Mimoní , a kde je i autobusová zastávka. Předem se doporučuji podívat do jízdních řádů, protože autobusy hlavně o víkendech moc pravidelně nejezdí. Po příjezdu do Mimoně si ještě můžeme prohlédnout místní kapli Božího hrobu, která je věrnou kopií té, co je k vidění v Jeruzalémě. Prohlídky kaple jsou jen od června do září, v sobotu a neděli od 13 do 16 hodin. Celkem jsme ušli asi 14 kilometrů. Z Mimoně se pak jakýmkoliv dopravním prostředkem vydáme směrem k domovu.

Poslední aktualizace: 27.7.2010
Mimoň-Ralsko-průrva Ploučnice na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Mimoň-Ralsko-průrva Ploučnice

Výstup na horu Ralsko
Ralsko zalesněný vrch je dominantou kraje. Většina lidí má s tímto…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník…
Čtvrtek 19. 8 2021 - dopoledne Večer bylo teplo, v noci se zatáhlo a snad se ještě oteplilo. Naše místo v blízkosti letiště Hradčany…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Mimoň leží v Severních Čechách, jihozápadním směrem od města…
Půjčovna kol Českých drah - Mimoň
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Možná trochu nostalgická vzpomínka na jeden nedávný výlet, možná rada pro…
Přijďte si s kamarády či kolegy zpříjemnit den a pořádně zvednout hladinu adrenalinu! P…
Vyrážíme opět z České Lípy, okresního města v Libereckém kraji a cílem…
Přímo naproti bývalého městského parku a návrší Kalavárie v Mimoni,…
Městečko Mimoň se nachází na soutoku Panenského potoka a Ploučnice, na…
Osadu Boreček, ležící asi 2km od Mimoně při silnici na Doksy, dnes tvoří…
První pozimní průzkum a první delší výlet... Cyklostezky bez sněhu a skoro…
Z Mimoně se vydáme po červené, z města nás povede pěknou alejí na Juliinu…
V druhém díle mých cestopisů o mechanických závorách jsem vám slíbil, že…
Co bych byl za milovníka přírody, kdybych opovrhoval jejimi dary! A houby,…
Bývalé vojenské Letiště v zaniklém vojenském prostoru Ralsko leží…
Zřícenina hradu Ralsko stojí na dominantním zalesněném kuže…
Hrad Ralsko
Soutěž 2 body
Zřícenina hradu Ralsko se nachází 4 km SV od Mimoně.Bývalý hrad mo…
čtvrtek 19. 8 2021 - odpoledne Po prohlídce Mimoně plánujeme zhruba 8 km dlouhý výlet na zříceninu hradu Ralsko. Bude to docela náro…