Mezní Louka - Šaunštejn - Česká Silnice - Jetřichovice

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

SeDnešní trochu pozměněná trasa ale i tak to stálo za to. Vycházel jsem z Mezní Louky po zelené skrz kemp a pak už mě cesta vyváděla od civilizace.Trasu jsem si vybral kvůli tomu, že vede více do hloubky národního parku a trochu jsem předpokládal , že potkám minimum lidí, ne- li nikoho. Zelená značka mě vynesla úvozem vzhůru , kde se od ní po té odpojovala červená značka  vedoucí na Malou Pravčickou bránu. Já jsem stále po zelené začal klesat do údolí, které jsem v tu chvíli měl opravdu sám pro sebe a byl to skvělý pocit do doby, než jsem se napojil na cyklostezku 3030 a prosvištěla kolem mě skupina cyklistů.V domnění, že už jsem tam, kde jsem si myslel, že jsem ale nebyl (  jsem si pamatoval, že se na cyklostezku musím napojit ale zapomněl jsem kolikátý rozcestník to má být) a vydal jsem se směrem za cyklisty. Cca po kilometru jsem je dohnal když odpočívali a k mému údivu jsem zjistil, že se nacházím 0.5 km od Malé Pravčické brány. Vydal jsem se tedy tím směrem a protože k poledni bylo místo hojně obstoupeno po červené jsem rovnou začal klesat směrem k skalnímu hrádku Šaustejn ( momentálně uzavřen) Cesta k němu je perfektní a od něj už jen něco málo klesání dolů k rozcestníku. Odsud jsem pokračoval stále po červené k rozcestníku Česká silnice , kam jsem cca po 1.5 km dorazil a ze silnice mě značka zaváděla opět do terénu s lesní cestou , která mne pomalu dovedla až k rozcestníku s modrou značkou, na kterou jsem se napojil a přes nedalekou Skalní kapli mírným klesáním a následným stoupáním přes louky stanul nad Jetřichovicemi ( mimochodem je odsud krásný výhled na vyhlídky Falkenštejn, Mariinu skálu, bývalou ozdravovnu a také místní kostel)
Pak už jen projít mezi domky a po cca 200 metrech stanete na návsi u infocentra s rozcestníkem.

Poslední aktualizace: 26.8.2021
Mezní Louka - Šaunštejn - Česká Silnice - Jetřichovice na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Mezní Louka - Šaunštejn - Česká Silnice - Jetřichovice

Pravčická Brána z Mezní Louky
K nejznámější přírodní památce Česko-Saského Švýcarska jsme zvolili cestu…
9.8.2006 Bad Schandau–Hřensko–Děčín STP 1:26:10, MAX 31,0, TRP22,…
Příjemná zrekonstruovaná…
Krátkým výletem můžete navštívit dvě dominanty Českého Švýcarska v jednom…
Jedeme se podívat snad na nejznámější klenoty NP České Švýcarsko.…
Výlet do méně často navštěvované části Českosaského Švýcarska, do takzvané…
Naším cílem je skalní plošina s vyhlídkou nad údolím řeky Kamenice zvaná…
Českosaské Švýcarsko je oblast, kam se rádi vracíme. Byli jsme tu…
České Švýcarsko: Pravčická brána a Soutěska Kamenice
České Švýcarsko - klasický okruh Pravčická brána a soutěska řeky Kame…
Gabrielina stezka byla vybudována v roce 1892 knížetem Edmundem Clary…
Na Šauenštejn. To jest do oblasti Českého (Českosaského Švýcarska). Skalní oblast na severní hranici naší republiky patří zaslouženě k nejpřitažlivějším ob…
Loupežnický skalní hrad Šaunštejn se  rozprostírá na několika skalních masivech, spojených železnými můstky. Uprostřed vrcholové…
Zbytky skalního hradu Šaunštejn, nazývaného také Loupežnický hrad…
Při svém putování CHKO Labské pískovce  jsem využil trasu naučné stezky Růžová. Z Kamenické Stráně vede NS málo používanými lesními…
Nějak neveselo bylo, nic moc se nedařilo, i když léto bylo, Pavlína…
Oblast našeho zájmu se nachází v CH.K.O. LABSKÉ PÍSKOVCE na Děčínsku…
Jeli jsme s dědou z Teplic autem přes Děčín a Hřensko do Vysoké Lípy a od…
Vysoká Lípa  je vesnička ze které  se rozbíhají turistické stezky do…
Malá Pravčická brána je trochu opomíjený pískovcový skalní útvar.…
Ten druhý den jsme chtěli napravit zabloudění z loňska. Nějak jsme…