Meziměstí - Ruprechtický Špičák - Starostín - Meziměstí

číslo 1 Meziměstí Asfalt 0,0 km

Po silnici se slabým provozem. Rovina. Z této silnice je foto Javoří hory, nejvyšší kopec je Ruprechtický Špičák.

číslo 2 Ruprechtice Asfalt 2,2 km

Na kraji obce zajímavý kostel a hřbitov (foto), v obci hezké, udržované chalupy.

číslo 3 Za Ruprechticemi 5,4 km

Vozová cesta, stoupající na vrchol Ruprechtického Špičáku s několika výhledy na stolové hory v Polsku a na Ruprechtice.

číslo 4 Úbočí Ruprechtického Špičáku 6,3 km

Na těchto 1300 metrech je převýšení 275 m. Celkem z Meziměstí 8 km.

číslo 5 Ruprechtický Špičák 7,5 km

Tady naopak sejdete během půl kilometru 130 metrů. Napojení polských cyklotras.

číslo 6 Sedlo pod Ruprechtickým Špičákem 8,3 km

Cesta po česko-polské hranici.

číslo 7 Za Světlinou 9,4 km

Výhledy na Góry Walbrzyskie

číslo 8 Homole 10,9 km
  Krásný výhled
číslo 9 Pod Homolí 11,1 km
  Od roku 2011 odtud vede žlutá značka do Vižňova.
číslo 10 Hraniční zlom 11,7 km
číslo 11 Starostín - hraniční přechod Asfalt 15,7 km
číslo 12 Meziměstí - nádraží 17,9 km

Z Meziměstí půjdeme po červené značce po málo frekventované silnici s výhledem na Javoří hory (foto 1 - pro současné prohlížení fotografií doporučuji otevřít galerii v novém okně prohlížeče) asi 2 km do Ruprechtic (foto 2 a 3). Zde začíná žlutá značka, která nás provede celými Ruprechticemi a pak lesem s několika výhledy (foto 4 a 5) pod Ruprechtický Špičák. Cesta lesem je pro netrénované docela zabíračka, místy dost prudké stoupání (foto 6 a 7), které pokračuje až na vrchol (foto 8). Lesy Ruprechtického Špičáku jsou hodně poškozené posledními vichřicemi, čímž se odkrývají hezké pohledy do kraje, ale raději bych si na ten výhled počkal až na rozhlednu na vrcholu. Rozhledna je volně přístupná po celý rok a kruhový výhled z ní určitě stojí za tu námahu se sem vyšplhat (foto 10 - 12). Na vrcholu je i možnost posedět na lavičkách, odpočnout si a vyrazit dále. Popisovaná trasa pokračuje sestupem po společné české modré a polské zelené značce do sedla, kde byl hraniční přechod pro turisty a kde je možné se napojit na několik polských cyklotras (foto 13). Zde také modrá značka odbočuje vlevo z kopce přes Vižňov zpět do Meziměstí (foto Sedlo pod RŠ, rozcestí). My budeme pokračovat po polské zelené značce přímo po hranici přes další kopečky Za Světlinou (foto 14) a Homole (pod Homolí je nově vedená žlutá značka do Vižňova) s několika výhledy na Ruprechtický Špičák a Góry Walbrzyskie a Suche (foto 15 - 21). Je to cesta s krátkými výstupy a sestupy, rovinu si zde neužijete, ale stojí to za to. Za posledním výhledem nad polským Nowym Siodlom (foto 22) vyjdeme z lesa a již pohodlným klesáním s výhledem na všechny strany sestoupíme k hraničnímu přechodu ve Starostíně. Odtud už je to kousek do Meziměstí. Celá trasa měří necelých 19 km. Dá se zkrátit buď po modré ze sedla pod Ruprechtickým Špičákem nebo po kterékoliv cest, která z hranice a zelené značky sestupují vlevo (v popisovaném směru). Všechny končí ve Vižňově (foto 23 a 24) nebo později v Meziměstí (foto 25).

Občerstvení si vezměte s sebou, od Ruprechtic dále si již nekoupíte nic.

Mezi fotografie jsem zařadil i obrázky itineráře, výškového profilu trasy a její statistiku, vše generované ve vynikajícím programu Turistické trasy.

Poslední aktualizace: 10.2.2010
Meziměstí - Ruprechtický Špičák - Starostín - Meziměstí na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Meziměstí - Ruprechtický Špičák - Starostín - Meziměstí

Polské Góry Suche z Meziměstí
Kdykoliv jsem v posledních letech stanul na Ruprechtickém Špičáku…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby…
Patříte k milovníkům nevšedních zážitků, skvělého jíd…
Turistické rozcestí je umístěno na okraji parku před meziměstským nádražím. Procházejí tudy tyto značené trasy: červená S směrem - Ruprechtice, Je…
Centrum Walzel…
PĚŠÍ VÝLET Z MEZIMĚSTÍ PŘES POLSKÉ NOVÉ SIEDLO KOWALOVA DO SOKOLOWSKA A…
Stavbu kostela inicioval broumovský opat Otmar Zinke, který ji v roce 172…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník…
Projíždíme Broumovskem a navštěvujeme kostely, které patří do Broumovské…
Kostel sv. Anny ve Vižnově je další ze slavné „Broumovské skupiny…
Začátkem července 2010 vyznačili členové KČT v Broumově žlutou značkou novou zajímavou trasu. Vede z Vižňova na hřeben Javořích hor do sedla pod H…
Rozcestí najdeme v centru Vižňova pod kostelem. Prochází tudy modrá značka z Meziměstí na Ruprechtický Špičák a dále po hřebenu Javořích hor do Jan…
Tento památný strom roste ve Vernéřovicích těsně u plotu jednoho z domů. Za památný strom byla tato lípa velkolistá vyhlášena 26. 11. 1981 Okresním…
Turistický rozcestník, který se nachází u železniční zastávky v…
Kostel sv. Jakuba Většího v Ruprechticích je další ze slavné „Broumovské skupiny kostelů“, postavených na území broumovského…
Obec založená v 2 pol. 13. století Wernerem ,který přišel z Duryňska na p…
Turistický rozcestník, který se nachází u kostela sv. Jakuba Většího,…
  Kostel sv. Michaela Archanděla ve Vernéřovicích je další ze slavné „Broumovské skupiny kostelů“, postavených na území broumovského…
Ruprechtice - kostel sv. Jakuba Většího
Ruprechtice se nachází na úpatí Javořích hor. Díky své poloze je obec ideálním východiskem k výletu na nejvyšší bod Javořích hor Ruprechtický Špičák…
Když jsme se chystali na dovolenou na Broumovsko, věděli jsme, že chceme navštívit také obce, jejichž kostely patří do Broumovské sk…