Malá Fatra - trasa přes Kraviarske

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Velice turisticky oblíbená Malá Fatra na Slovensku stále má čím překvapit. Zvolili jsme méně využívanou trasu ze Snilovského sedla přes Kraviarske do Starého dvora. My jsme zvolili za výchozí bod je lepší vyrazit ze Starého dvora směrem k ke spodní stanici lanové dráhy na Snilovské sedlo a rozhodli jsme se využít lanovky. Nicméně kdo má dostatek sil absolvovat výstup nahoru pěšky, raději bychom doporučili opačný směr trasy ze Starého dvora směrem na Baraniarky. Výstup pod lanovkou je totiž velice strmý a vyčerpávající. Pro rodiny s malými dětmi je výstup pod lanovkou naprosto nevhodný a po cestě vzhůru jsme neviděli prakticky nikoho, kdo by se o to byť jen sólově pokoušel. Po výjezdu na Snilovské sedlo se vydáme po modré TZ směrem k k rozcestí Chrapáky. Cestou procházíme borůvkovými poli velice úzkým chodníčkem, výhledy po trase na celou Vrátnou dolinu jsou nádherné. Jakmile dorazíme na Chrapáky, dáme se vpravo po modré TZ směrem do sedla Za Kraviarskym odkud můžeme jít po zelené TZ přímo zpět do Starého dvora, ale ochudíme se o pěknou hřebenovou trasu. Výstup na Kraviarske je sice trochu strmý, ale zvládnutelný, byť jdeme po Ostré hraně hřebene. Bezvadný kruhový výhled z vrcholu je vynikající. Pokračujeme směrem po modré TZ směrem na Žitné, je to jako na obří horské dráze, chvíli dolů a pak zase nahoru. Po obou stranách hřebene máme krásné výhledy na celé Západní Karpaty a spoustu významných vrcholů se nám nabízí jako na dlani, jen nezapomenout do batohu přibalit dalekohled! Jakmile se skulíme ze Žitného, máme před sebou výstup na Baraniarky, chvílemi mi to připomíná výlez na Rozsutec po úzounkých skalnatých římsách a pomocí lan se konečně vyhoupneme na vrchol Baraniarky - poslední te tří vrcholů na trase těsně za sebou. Pak už zbývá jen sestup dolů - nejprve do sedla Príslop, poté vpravo stále po modré TZ až dolů do Starého dvora. Tím je okruh uzavřen a jelikož máme možnost se zotavit v místním restaurantu, můžeme v klidu rozebrat nádheru slovenského "ráje pro turisty.

Poslední aktualizace: 26.8.2015
Malá Fatra - trasa přes Kraviarske na mapě

Příspěvky z okolí Malá Fatra - trasa přes Kraviarske

Starý dvor - Baraniarky - Žitné - Kraviarske - Stará dolina
První část trasy ze Starého Dvora (dostupný autobusem nebo pěšky z TERCHOVé směrem na Vrátnou Dolinu cca 40minut po silnici) do príslopského sedla po…
Malá Fatra je pro skialpinisty ráj. Stoh, Velký Kriváň i Chľeb – tři…
Janošikovy diery se skládají z Horných, Dolných a naposledy…
Sněhu je letošní zimu 2009/2010 opravdu požehnaně. Ale možná, že ještě…
MALÁ FATRA-TIESŇAVY jsou přírodní skalnatou bránou do překrásné Vrátné…
Sokolie – hrebeň  – rozcestí turistických tras v severozápadní části hřebene Sokolie, na území NPR Tiesňavy. Rozcestí se nachází ve …
Malé nocľahy – rozcestí turistických tras v severovýchodní části hřebene Sokolie, na území NPR Tiesňavy. Rozcestí se nachází ve velm…
Trasa, která překvapí perfektními výhledy do Vrátné doliny, překvapivě…
Jsme se ženou starší, poměrně zkušení turisté, letos jsme se rozhodli…
29.8.2012 Pro tuto trasu jsme zvolili cestu do Štefanové autem, parkování stojí 2 Eura na celý den. Den se tvářil slunečně, také podle …