Máchovým krajem do pivovaru Lobeč

Krásná a nenáročná 19kilometrová trasa Máchovým krajem do obce Lobeč, kde je možnost si prohlédnout zachráněný Parostrojní pivovar, do něhož se od roku 2007 navrací život, a ochutnat zde vynikající místní speciály (https://www.lobec.cz/). Pokud dáváte přednost vínu, vřele doporučuji zámecký kamenný sklípek z 15. století s příjemnou atmosférou, kde si po pěším výkonu můžete odpočinout při sklence vína a živém ohni (https://www.lobec.cz/). V obci je také muzeum Eduarda Štorcha, které můžete navštívit. Pokud se do obce vydáte, vězte, že o víkendu se odsud jinak než automobilem nedostanete. Autobusové spojení s blízkým Mšenem případně Mělníkem zde o víkendu neexistuje. Ale od začátku. Trasa začíná ve Lhotce u Mělníka, kam se dá dostat bez problémů busem z Mělníka. Právě ve Lhotce u Mělníka se u železniční zastávky napojíme na červenou turistickou značku směr Kokořínský Důl a budeme se jí tvrdohlavě držet. Trasa vede převážně lesem kolem pískovcových skal. Nejdříve po pravé straně kolejí, následně pak po levé. Kolem majestátních skalních útvarů se po krátké době dostaneme k bývalému mlýnu Štampach, kde jsou stále patrné do skály vytesané místnosti skalního obydlí. Pokračujeme dále po červené až dorazíme do Harasova. Místní dominantou je bývalý hotel Harasov, který ale není úplně v nejlepším stavu. Dnes si jen s notnou dávkou fantazie můžeme představovat, jak zde prvorepubliková smetánka odpočívala u baru v místním Máchově sále a znaveni opojnými nápoji, odebírali se její členové do moderně zařízených pokojů, aby pak druhého dne mohli pokračovat v bezstarostných vodních kratochvílích u blízkého rybníka. Hotel byl postaven za první republiky a slavnostně otevřen v roce 1912. Jeho architektu se povedlo celou budovu krásně usadit do terénu a siluetu přizpůsobit začátce, v níž hotel stojí. Dnes je hotel ve velmi špatném stavu, ale je oplocen a sanován, takže by neměl dále chátrat. Hotel, stejně jako pension naproti + přilehlé pozemky a rybník jsou v soukromých rukou. V pensionu naproti se můžete občerstvit. Až si místo prohlédnete, pokračujte dále po červené, po hrázi rybníka, kolem skalního obydlí a sochy Krista, hezky doprava a pěkně po schodech nahoru do stráně... Obejdete rybník a nahoře se vám otevře ještě jeden krásný pohled z výšky na celý areál. Červená dále pokračuje kolem skal, přetne silnici a za chviličku se ocitnete u Ladčiny studánky, která je krásně udržovaná a láká k osvěžení. Červená Máchova stezka dále pokračuje až do Kokořínského Dolu, k rozcestníku U Grobiána, kde je opět možnost občerstvení v hospůdce U Grobiána. U rozcestníku zvolte cestu po červené doprava, tj. kolem hospůdky a dále nahoru na Hradsko, Sedlec, Mšeno. Na červenou stezku se u rozcestníku Bílka napojí modrá turistcká značka, která vede přes Hloveckou studáku a monumentální železniční viadukt u Mšena. Toto technické dílo bylo postaveno v 90. letech 19. století z kamenného zdiva a pískovce a současnou podobu získalo v roce 1974, kdy bylo opatřeno betonovým nástřikem. Most je tvořen 6 oblouky o rozpětí 11,8 metrů a jeho délka činí 128 metrů. Modrá turistická značka vede přes obec Skramouš přímo do Lobče. A co dělat v Lobči? Přesně to, co je popsáno na začátku článku:-) Až se budete chtít vrátit zpět do civilizace, pamatujte, že o víkendu není z Lobče do Mšena žádné spojení, takže to budete muset vzít zpět do Mšena na bus pěšky. Buď po modré, což je kratší, anebo po silnici. Poslední bus ze Mšena do Mělníka jede o víkendu kolem 21. hodiny.
Poslední aktualizace: 10.5.2023
Máchovým krajem do pivovaru Lobeč na mapě
Autor: Akva1

Příspěvky z okolí Máchovým krajem do pivovaru Lobeč

Ze Lhotky u Mělníka do Mšena
Začátek trasy je ve Lhotce u Mělníka. Po červené značce…
Další tip na výlet je pro všechny určitě celodenní, nazveme ho KU…
Skalní Byt. Toto obydlí se nalézá nedaleko od Mělníka a je…
Rozcestí žluté turistické značky s kouzelným místem Skalní byt. Od…
Jedeme vlakem do Mělníka, koná se tam vinobraní. Jedeme za kultur…
 Vytesáný reliéf ukřižovaného Krista. Tento reliéf se nachází na skále bývalého hradu, který jej roku 1321 jej založil patrně Pešek Hrzán z…
Tuto trasu jsem absolvoval z Mělníka, jako turista jsem se na místo chtěl dopravit autobusem, neboť vlakové spojení ke Kokořínu…
Harasov Rozcestník turistických tras. Na tomto místě se setkávají dva turistické značky a to červená která zde vede…
Když budete projíždět kokořínským dolem, určitě vaší pozornosti neunikne …
Kokořínsko-malebný kraj severně od Prahy se stal tentokrát cílem našeho…