Ludkovice -> Malenisko -> Zlín

Dnes se vydáme po kopcích jižně od Zlína. Trasu lze protáhnout až z Luhačovic.

Cesta začíná v malé vesničce Ludkovice, kam se lze dostat ze Zlína přímým autobusem. Vydáme se směrem na Řetěchov po asfaltové silničce. Na rozcestníku U Starého kříže odbočíme Doprava a pokračujeme stále po asfaltu až do Řetěchova již po žluté turistické značce. Po cestě se nám otvírá krajina a lze si užít první vyhlídky do krajiny.

Stále po žluté projdeme Řetěchov, kde začíná již polní cesta. Po ní pokračujeme až na Malenisko. Za snad jedinou prudkou začátkou doprava je potřeba si dát pozor na odbočení z cesty (po žluté), které lze snadno přehlédnout.

Na Malenisku si můžeme prohlédnout kostelík a pramen svěcené vody. Jakmile budeme připraveni, pokračujeme po zelené smerem na Starý Světlov. Zde najdeme zříceninu hradu, ze které zbylo už pouze několik základních zdí a všude přítomné kameny.

Dále se vydáme na Komonec - nejvyšší vrchol v okolí. Bohužel je ale celý porostlý stromy, takže z něj není pořádná vyhlídka. Cesta je značena modrou turistickou značkou, která pokračuje až na rozcestník Pod Slavickým kopcem. Zde se vyhneme na zelenou směrem na Lípu.

Do Lípy však nedojdeme, jelikož na první asfaltové křižovatce odbočíme doprava směrem na Vyhlídku. Zde se naskýtá překrásný výhled na krajinu a vesničky od Zlína až po Vizovice. Dohlédnout lze i na Hostýnské vrchy a při jasnějším počasí i na Svatý Hostýn. Můžete si také prohlédnout "Slušovickou magistrálu" a Slušovickou přehradu.

Jakmile se dokocháme výhledem, pokračujeme dále po silničce, která nás dovede až Želechovic. Po cestě si můžete užít několika farem s nejrůznějšími druhy dobytka. V Želechovicích se vydáme na Zlín po zadní cestě, která se táhne na kopci nad hlavní silniční spojkou.

Zlínem lze projít různě, ale nejlepší zřejmě je využít cyklostezky, která vede podél řeky Dřevnice.

Poslední aktualizace: 16.9.2012
Ludkovice -> Malenisko -> Zlín na mapě
Autor: zacharmarz

Příspěvky z okolí Ludkovice -> Malenisko -> Zlín

Bizarní ludkovické mosty
Vysokorychlostní komunikace spojující nejzápadnější část Československa…
Obec Ludkovice je – i se svými sedmi stovkami obyvatel – součástí regionu…
Ludkovice jsou větší podhosrkou obcí a najdeme ji severozápadním směrem od…
  Ludkovice jsou větší obcí s více jak 700 obyvateli, která již etnograficky spadá do tzv.Luhačovického Zálesí – oblasti ležící na…
  Poslední čtvrtek měsíce října jsem úderem poledne vyrazil na další „zdra…
Luhačovice nejsou jen městem, kde chorobami trápení pánové korzují…
Do města Luhačovice v malebné krajině Bílých Karpat - největších moravsk…
Vlakem jezdí spousta z nás, ať už za zážitky, do práce, či jinam.…
Největší a nejkrásnější moravské lázně možná nejsou zaměřeny na tu…
Ottovka je další z řady „klasických“ luhačovických minerálních pramenů,…
V sobotu nás ráno přivítá modrá obloha a mě množství úkolů. Zatímco se…
Přichází poslední sobota (29. března) a 21. den mého lázeňského pobytu.…
Vzhledem k tomu, že se lékařské konsorcium dohodlo na tom, že má chatrná…
Třetí díl tohoto cestopisu začíná mou první lázeňskou sobotou a také…
Největší moravské lázně Luhačovice jsou vzdáleny 20km od Zlína a 12km od Uherského Brodu. V Luhačovicích je u kolonády několik…
Pramen Dr. Šťastného – nebo občas také prodlouženým názvem Pramen MUDr.…
   Jsou Luhačovice opravdu nejkrásnějšími moravskými lázněmi ? Odpověď na…
    Město     Jen několik minut po poledni odjíždíme na prohlídku…
Celodenní výlet začíná na železničním nádraží (nebo na…
Luhačovice leží na Jižní Moravě, jižním směrem od města Zlín.…