Lanškroun - Česká Třebová

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Lanškroun, náměstí Asfalt 0,0 km
  Na rozcestníku na náměstí (foto 1) si zvolíme zelenou značku, která nás vyvede z města (foto 3).
číslo 2 Za Lanškrounem 1,8 km
  Krásnou Kaštanovou alejí (foto 4) vyjdeme na Zámecký vrch (foto 5).
číslo 3 Zámecký vrch 2,5 km
  Ze Zámeckého vrchu (foto 6 a 7) sestoupíme lesem (foto 8) do Rudoltic (foto 9).
číslo 4 Rudoltice (foto 10) Asfalt 3,8 km
  Pohodlná cesta s výhledy do kraje (foto 11 - pohled směrem ke Hřívě).
číslo 5 Za podjezdem 6,0 km
  Tady trošku pozor na značení a odbočit docela nenápadnou cestou doleva. Značky tu nejsou kam umístit.
číslo 6 Damníkovská hájovna (foto 12) 8,2 km
  Značka brzy odbočí zkratkou vpravo do kopce (foto 13), ale dá se jít i po hlavní lesní cestě (foto 14). Projdeme kolem studánky (foto 15) a za chvilku jsme na hřebeni.
číslo 7 Rozcestí Nad Damníkovskou hájovnou (foto 16) 8,9 km
  Na rozcestí je pomník a odpočívadlo (foto 17). Červeně značené hřebenovky si nevšímáme a po zelené značce sestupujeme lesem (foto 18 a 19) dolů do údolí.
číslo 8 Rybník Asfalt 11,8 km
  Jsme v obci Rybník (foto 20 - 23). Projdeme ji celou.
číslo 9 Rybník, rozcestí Asfalt 13,6 km
  Zprava se k nám přidává žlutá značka z hřebene. Za chvilku jsme v České Třebové (foto 24).
číslo 10 Česká Třebová, centrum Asfalt 15,4 km
  Jsme v centru města (foto 25 a 26). Chcete-li na nádraží (foto 27), je to už jen kousek.
číslo 11 Česká Třebová, nádraží Asfalt 15,9 km
  Konec trasy

To jsme tak jednou na podzim hledali nějakou nenáročnou a nepříliš dlouhou trasu pro nevlídný, sychravý a studený podzimní den, kdy je lepší se spíš nechat vozit vlakem, než se někde cábrovat pěšky. Objevili jsme Lanškroun. Z místa našeho bydliště se tam jede dvě a půl hodiny a značených tras z něho vede několik. Zvolili jsme zelenou do České Třebové. Jednak kvůli vlaku zpět domů, za druhé jsme měli mít podle předpovědi vítr v zádech, za třetí víme, že v Třebové v nádražní restauraci určitě budou mít výbornou polévku a konečně délka trasy byla vzhledem k počasí zcela ideální.

Vyšlo to dokonale. Lanškroun je město sice nevelké, ale s krásným historickým centrem, stálo za to ho vidět. Vlastní trasa pohodlná, krajina hezká (pravda, z výhledů jsme toho moc díky počasí neměli, ale ono jich na trase mnoho není), zkrátka příjemných asi 16 km.

Přijedete-li do Lanškrouna vlakem, vystoupíte od centra docela daleko. Určitě se ale vyplatí do centra si zajít a pak se zase po zelené značce vrátit. Ta zelená značka nás pak povede celou dobu. Za městem opustí silnici, aby vyšplhala na Zámecký vrch, kde opravdu stojí Zámeček Zámeček. Ze Zámeckého vrchu klesá cesta do Rudoltic. Za nimi dvakrát podlezeme hlavní trať, po které si to sviští expresy. Úsek mezi oběma podjezdy je vyhlídkový, ale to musí být patřičné počasí. Dále vstoupí značka do lesa a vystoupá na nevysoký hřebínek Hřívy, kde se kříží s červeně značenou hřebenovkou. Stále lesem spadneme do Rybníka, naštěstí s velkým R, tak se totiž jmenuje dlouhá vesnice navazující na okraj České Třebové. No a jsme v cíli. Pak už jen ta nádražní polévka. (Nebo radši kafíčko a zákusek v cukrárně na náměstí?)

Poslední aktualizace: 21.1.2015
Lanškroun - Česká Třebová na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Lanškroun - Česká Třebová

Lanškroun – kostel sv. Máří Magdalény
Kostel sv. Máří Magdalény v Lanškrouně je poměrně vzácnou – stylo…
Dnešní 25 km trasa okolím Lanškrouna má za cíl zbytky gotického kláštera Koruny Panny Marie v jižní části obce Krasíkova. Z kláštera…
Nachází se na Nádražní ulici poblíž jihovýchodního okraje histori…
Lanškroun leží na rozhraní Východních Čech a Moravy, východním směrem od …
  Polohy sídla, založeného ve východních Čechách při rozsáhlé kolonizaci v polovině 13.století, si zřejmě panovník velmi cenil,…
Ta část východních Čech, která přímo sousedí se zemí moravskou, se stává cílem našich výletů poměrně často a takřka pravidelně. A není se co…
   Dnes je "zlatá neděle". V obchodech právě vrcholí předvánoční mumraj a…
Pokud zvolíme pro cestu do Lanškrouna vlak je nejlepší výchozí stanicí Česká Třebová odkud jezdí pravidelné spoje buď přímo do La…
Město Lanškroun je bezesporu půvabnou vstupní branou do Čech pro nás východněji bydlící Moravany, případně pro opačně jedoucí rozluč…
Infocentrum se nachází v historické části města na ulici Boženy N…
Město Lanškroun leží v malebné kotlině mezi několika krajinnými celky, nejvyšší…
Výstavba městských hradeb, které městu povolil zbudovat císař Kar…
Při velkém požáru v Lanškrouně v r. 1568 byla zničena velká část města a také Městská Radnice. V letech 1581-82 byla uprostřed ná…
Naším cílem je navštívit region Lanškrounsko, který leží ve východočeském  podhůří Orlických hor, na česko – moravské hranici. Kromě centra celé obl…
Kašna zde byla zřízena v 1. polovině 19. století, naposledy byla rekonstruovaná v roce 2011. Pískovcová nádrž čtvercového půdorysu je lemo…
Hostinec na dnešním Malém náměstí stál již v polovině 16. stolet…
Lanškroun, téměř desetitisícové východočeské město v podhůří Orlických hor…
  Další významné náměstí se nachází v centru města jen o padesát metrů výš ve svahu kopce nad tím hlavním a nese název po známém spi…
Zhruba od druhé poloviny 17. století začaly v katolicky orientovaných…
Lanškrounský Hříšník nebo Kajícník je moderní plastikou, která dokázala vyvolat poměrně bouřlivou diskuzi. Pochází z roku 2016 a …