Labský kaňon a Slunečná brána

číslo 8 prameniště Ludvíkovického potoka Šotolina 7,8 km
  pozor bývá zde mokřina
číslo 9 Slunečná brána Šotolina 8,2 km
  průlez mezi sklálami a prudké stoupání/klesání
číslo 10 prudké stoupání závěrem dolu Šotolina 9,0 km

Naše trasa ke skalnímu útvaru Slunečná brána nedaleko Děčína začíná na odstavné ploše u vodojemu poblíž obce Bynovec.Po místní silničce dojdeme k zemědělské farmě a napojíme se na červenou TZ.Pokračujeme podél farmy a lesní cestou dojdeme až k rozcestníku Pod Kamenným vrchem.

Orientujeme se a borovým lesem pokračujeme po červené TZ společně se zelenou.Držíme se stále červené TZ a ta nás pohodovou cestou dovede až k odbočce na první vyhlídku do labského kaňonu - Růžová vyhlídka.Po místním značení dojdeme až na pískovcový ostroh vysoko nad řekou.Otevírá se nám vyhlídka jak na Děčín a do kaňonovitého údolí Labe,tak na plošinu Děčínského Sněžníku a na vzdálený Zschirnstein v Německu.V oparu se ztrácely vrcholky Krušných hor a Českého Středohoří.

Po překonání terénní vlny vystoupáme opět na okraj pískovcových stěn kaňonu,kde se nám otevírají Rozhledy na blízké okolí a docházíme k druhé vyhlídce na Labe - Spálenisko.Traverzujeme mírným sestupem svah pískovcové plošiny a docházíme k rozcestníku Nad Loubím.

Přejdeme na zelenou TZ a vystoupáme na okraj lesa.Po okraji lesa postupujeme dále a otevírají se nám rozhledy na obec Ludvíkovice,Kámen také na Sokolí a Popovičský vrch a nepřehlédnutelný kužel "Růžáku".Sestoupíme k prameništi Ludvíkovického potoka(v Jarním období nebo po dešti rozmoklé) a na křižovatce lesních cest se dáme doleva a dojdeme k odbočce na Slunečnou bránu.

Po místním značení se vyšplháme na plošinu Slunečné brány(průlez mezi sklalními bloky a prudké stoupání/klesání).Druhou cestou sestoupíme zpět na hlavní cestu a pokračujeme dolem podél pískovcových věží.Ke konci dolu začneme prudce stoupat na pískovcovou plošinu a napojíme se na naší známou červenou TZ.

Od rozcestníku Pod kamenným vrchem se stejnou cestou vrátíme okolo farmy na výchozí místo.

Celková délka okruhu je necelých 10 km a najdeme jej na mapě KČT č.12 NP České a Saské Švýcarsko.

Při použití VHD použijeme autobusovou linku č.432 společnosti BusLine z Děčína směr Bynovec- Labská Stráň.

Občerstvení na trase pouze z vlastních zásob.Na vyhlídkách jsou lavičky.V obci Bynovec je restaurace.Provozní dobu nevím.

K exportu dat do mapy byla použita aplikace Sports-Tracker.

Poslední aktualizace: 22.3.2016
Labský kaňon a Slunečná brána na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Labský kaňon a Slunečná brána

Zimní procházka u Bynovce k rezervaci Čabel
Našim prvním putováním roku 2014 byla procházka v okolí obce Bynovec…
Letní Zámeček si v 18. století nechali postavit Clary-A…
Řeka Labe za Děčínem vytvořila nejmohutnější pískovcový…
Výlet na novou rozhlednu v Janově a přes Sluneční bránu do Děčína. Jel jsem autobusem z Děčína do Janova. Na severním okraji obce,…
Gaudernackův smírčí kříž se nachází jihozápadně od Arnoltic, poblíž…
Za tímto nejvyhledávanějším místem v Saskem Švýcarsku dorazíte nejlepe z městečka Rathem ( pokud zvolite vlak mezi německou Schnou a Míšní zastávka se jmenuje Kurort Rathen) Př…
Kaňon Labe najdeme v oblasti mezi městem Děčín a městečkem Hřensko. Tok L…
Významnou stavbou obce Růžová je větrný mlýn z roku 1878 na vrchu Petřín …
Na Petřínském vrchu u obce Růžová v Chráněné krajinné o…
Stejně jako rozhledna Janov, nebyla ani tato rozhledna postavena, když…