Kunětická hora ze Stéblové - nové značení

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Stéblová, nádraží Asfalt 0,0 km
  Trasu začneme na rozcestí (foto 1) u nádraží ve Stéblové. Přejdeme koleje a dojdeme k bývalé restauraci Tropical, dnes Faly.
číslo 2 Restaurace Faly (foto 2) Šotolina 0,2 km
  Odbočíme ze silnice vlevo do lesa.
číslo 3 Odbočka žluté 0,5 km
  Původní žlutá značka odbočovala vpravo a mířila ke Kunětické hoře nejkratším směrem. Nově odbočuje vlevo po kraji lesa.
číslo 4 Křižovatka cest Šotolina 1,1 km
  Odbočíme v pravém úhlu vpravo. Zakrátko se nám otevře pohled na Opatovickou elektrárnu (foto 3).
číslo 5 U Hrobického dvora Asfalt 2,1 km
  Další úsek po asfaltu.
číslo 6 Nadjezd Asfalt 2,3 km
  Nadjezd nad Hradubickou silnicí, opět s výhledem na Opatovickou elektrárnu (foto 4).
číslo 7 Hrobice Asfalt 2,6 km
  Podle rozcestníku (foto 5) odbočíme vpravo mezi nové domky.
číslo 8 Penzion Parkur Šotolina 3,0 km
  Asfalt končí, dále podél lesa s výhledem na Kunětickou horu (foto 6).
číslo 9 Rybník Baroch 3,5 km
  Dostáváme se na okraj přírodní rezervace Baroch, jejíž součástí jsou dva stejnojmenné rybníky (foto 7 a 8).
číslo 10 Rozcestí Baroch - západ 4,5 km
  U rozcestníku je i informační tabule o rezervaci.
číslo 11 Kunětický les 5,4 km
  Po přejití silnice vcházíme do Kunětického lesa (foto 9). Cesta pokračuje jako pěšina po okraji lesa, opět s výhledem na Kunětickou horu (foto 10).
číslo 12 Silnice Asfalt 7,0 km
  Cesta ústí na silnici, dá se jít ale i pěšinou podél silnice lesem.
číslo 13 Pod Kunětickou horou Asfalt 7,5 km
  U křižovatky je oblíbená restaurace (viz http://www.podkunkou.cz/) s koňskou oborou.
číslo 14 Parkoviště a rozcestí Asfalt 7,7 km
  U parkoviště si můžete prohlédnout další zvířátka (foto 11 a 12) a rozhodnout se, co dál. Na hrad (foto 13) vede neznačená asfaltka, do Pardubic červená a zelená značka. Od restaurace jezdí samozřejmě i autobusy.

Trasa ze Stéblové na Kunětickou horu je mezi hradeckými a pardubickými obyvateli notoricky známá a oblíbená. V roce 2010 však došlo ke změně jejího vedení a tím i k jejímu prodloužení o cca 3 km. Především je ale nyní i mnohem atraktivnější jednak výhledy na Opatovickou elektrárnu a Kunětickou horu a jednak vedením kolem Přírodní rezervace Baroch s informačními tabulemi.

Vlaky do Stéblové jezdí z obou krajských měst v hodinovém taktu. U restaurace Pod Kunětickou horou je pak zastávka autobusové linky č. 650560 rovněž spojující obě města. Pravda, o víkendu jedou jen 2 autobusy oběma směry, ale pro účely absolvování této trasy jsou dobře použitelné.

Poslední aktualizace: 7.3.2011
Kunětická hora ze Stéblové - nové značení na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Kunětická hora ze Stéblové - nové značení

Velká Čeperka - ostrov
Rybník Velká Čeperka obecně: Rybník Velká Čeperka byl dokončen v roce…
Stejně jako jiné obce v okolí na trase mezi Pardubicemi a Hradcem Králové…
Rybník Velká Čeperka obecně: Rybník Velká Čeperka byl dokončen v roce…
Turistický rozcestník (foto 1) leží u přejezdu u nádraží Stéblová. Začíná zde modrá značka přes obec Stéb…
Rybník Velká Čeperka obecně: Rybník Velká Čeperka byl dokončen v roce…
Ohledně původu názvu této vsi, která byla podle nálezů kamenných industrií a žárových hrobů osídlena již v neolitu, bude nejlépe ote…
Zatímco již od 16. století byla část stéblovského katastru zaplavována…
Rozcestník (foto 1) leží na západním okraji přírodní rezervace Baroch. Je součástí žlutě značené trasy https://www.turistika.cz/tra…
Rybník Velká Čeperka obecně: Rybník Velká Čeperka byl dokončen v roce…
Na počátku tohoto rybníka byla jiná vodní plocha, a to rybník Velká…
Přírodní rezervace Baroch je pozůstatkem zaniklého rybníka Velká Čeperka.…
Přírodní rezervace Baroch leží jižně od obce Hrobice. Důvodem vyhlášení je…
V obci Srch na Pardubicku u domu č. p. 11 se nachází podzemní vodárna z…
Pomník se nachází na Pohránovské ulici v centru obce, před školou. Na pomníku je reliéf T.G.Masaryka.   Pod ním je text: Osvobozené vlasti padlým bratrům a dobyvatel…
Podle tradice měl na konci 18. století vyučovat ve vsi jakýsi švec. Školní…
Rozcestník (foto 1 a 2) leží na západním okraji obce Hrobice. Je součástí žlutě značené trasy https://www.turistika.cz/tras…
Památných stromů na svých toulkách potkáváte jistě dost. Možná i hrušní, které se oproti ostatním ovocným stromům dožívají vyššího v…
Rozcestník (foto 1 a 2) leží na okraji lesa nedaleko obce Hrobice. Je součástí žlutě značené trasy https://www.turistika.cz/trasy/kuneticka-hora-ze…
Původně toto území náleželo k opatovickému benediktinskému klášteru a jeho pojmenování mělo vzniknout odvozeninou od bájného zaklada…
cílem Vašeho výletu může být úžasné místo zvané Perníková chaloupka,…