Kunčice pod Ondřejníkem - Pustevny - Horní Bečva

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 1 Kunčice pod Ondřejníkem, nádraží Asfalt 0,0 km
  Z nabídky na rozcestníku si vybereme modrou značku směr Ostravice. Dovede nás k dřevěnému kostelíku.
číslo 2 Dřevěný kostel sv. Prokopa a Barbory (foto 2 a 3) Asfalt 0,7 km
  Od kostelíku mírně stoupáme po silnici s výhledy na Lysou horu a Stolovou (foto 4 a 5) k restauraci Koliba.
číslo 3 Koliba, rozcestí Pod Stolovou horou (foto 6) 2,4 km
  Přejdeme na žlutou značku. Ta nás lesem (foto 7) a po jeho okraji (foto 8 - 10) s výhledem na Ondřejník dovede pohodlně Na Pekliska.
číslo 4 Na Pekliskách (foto 11 - 16) Asfalt 4,8 km
  Zde, u Hospůdky Na Maraláku, se ocitneme na zvláštní rovině, odkud se dají obdivovat okolní kopce. Hlavně ty, do kterých polezeme...
číslo 5 Vyrubanina Šotolina 6,5 km
  Vpravo pod námi teče velice fotogenický Bystrý potok. Jen je třeba k němu slézt dolů (foto 17 - 27). Cesta stoupá čím dál víc nahoru.
číslo 6 Bystrý potok 7,9 km
  Lesní cestou šplháme dost prudce vzhůru.
číslo 7 Kaskády Bystrého potoka (foto 28 a 29) 8,8 km
  Kaskády jsou na jednom z přítoků Bystré. Od nich pokračujeme ve stoupání lesem.
číslo 8 Srub pod Tanečnicí (Dřevjanka - foto 30)) Šotolina 9,9 km
  Ještě kousek do kopce.
číslo 9 Sedlo Pod Tanečnicí Šotolina 10,0 km
  Teď už prakticky po rovině dojdeme až na Pustevny (foto 31 - 35).
číslo 10 Pustevny (foto 31 - 35) 11,4 km
  Když už jsme tady, určitě stojí za to vyjít ještě k vyhlídkovému altánu Cyrilka. Výhled odtud je nádherný.
číslo 11 Cyrilka (foto 36) 12,0 km
  Vrátíme se zpět k rozcestníku na Pustevnách a pokračujeme po červené značce kolem lanovek a nové Stezky v korunách stromů na Tanečnici.
číslo 12 Tanečnice (foto 37) 13,7 km
  Klesneme opět do sedla, z něho začneme zase stoupat vzhůru nejdříve na Skalku a pak na nejvyšší bod trasy Čertův Mlýn. Dost náročný krpál.
číslo 13 Čertův Mlýn (foto 38 a 39) 15,7 km
  Pro změnu přejdeme zase na zelenou značku. Hned po necelých 100 metrech je významová odbočka vpravo k Čertovu Stolu.
číslo 14 Čertův stůl 15,9 km
  Malý, ale krásný a nečekaný skalní útvar (foto 40 - 43). Od něho nás čeká trvalé klesání kolem studánky (foto 44), stále lesem.
číslo 15 Bařiny, přístřešek (foto 45) 20,4 km
  Možnost odpočinku před dalším sestupem po společné červené, zelené a žluté značce.
číslo 16 Martiňák, památník (foto 46 a 47) Asfalt 20,9 km
  Projdeme kolem hotelu Martiňák (foto 48 - 51) a i nadále půjdeme pěkně z kopečka s výhledy (foto 52 a 53).
číslo 17 Lopůnka 21,6 km
  Na rozcestí se odkloníme od žluté značky, sestupujeme do údolí.
číslo 18 Mečůvka Asfalt 22,4 km
  Teď už po silnici údolím (foto 54 a 55) kolem chaty Barborka (foto 56) až do Horní Bečvy, kde na autobusové zastávce u hotelu Valaška (foto 57) trasa končí.
číslo 19 Hotel Valaška Asfalt 25,3 km
  Konec trasy

Pustevny jsou jedním z nejprofláklejších míst Beskyd. Profláklá místa s miliony lidí nemám rád. Někdy je ale nutné je navštívit. Třeba proto, že drahá polovička touží utrácet ve stáncích na takovýchto místech hojně se vyskytujících nebo proto (a hlavně proto!), že na ně vedou i zajímavé a přitom liduprázdné cesty. Což je přesně případ popisované trasy.
Drobnou komplikací je fakt, že se nejedná o trasu okružní a je tedy třeba se přemístit veřejnou hromadnou dopravou. Ač startovní a cílové místo dělí vzdušnou čarou necelých 13 km, autobusy a případně vlakem najedete přes 30 km a zabere vám to s přestupy nejméně hodinu a půl. Alespoň tak dlouho jsme jeli z Horní Bečvy do Kunčic my. Pak už je to ale pravá turistická lahůdka. Začneme po modré TZ. Kunčice pod Ondřejníkem sice jen tak lehce lízneme po okraji, ale to nejhezčí - dřevěný kostel sv. Prokopa a Barbory - máme při cestě. Od něho už začíná stoupání, zatím jen lehoučké a hlavně s krásnými výhledy na Beskydy. Po chvíli přejdeme na značky žluté a z této převážně lesní cesty se nám zase otevírá pohled na hřbet Ondřejníku s nejvyšším vrcholem Skalka.
Zajímavé místo je Na Pekliskách. Kromě příjemné hospůdky Na Maraláku tu máme výhled na Beskydy od rozhledny Velký Javorník, přes Radhošť, Nořičí horu, Tanečnici, Velkou Stolovou až k Lysé hoře a Ondřejník za sebou k tomu. Odtud nás dlouho povede zelená značka. Dlouho hlavně proto, že se půjde nejspíš dost pomalu. Jednak cesta vede až na Sedlo Pod Tanečnicí pořád do kopce, který je čím dál tím strmější, a jednak proto, že se jde nad říčkou Bystrá (nebo taky Bystrý potok) a k němu je záhodno občas sestoupit, neboť je silně fotogenický. Hlavně skoro až nahoře je kaskáda vskutku šumná.
Vyšplháním se do sedla útrapy stoupání na chvíli končí, kolem Pusteven je to skoro rovina. Vyplatí se zajít na vyhlídkový altán Cyrilka a po nějakém tom občerstvení na Pustevnách se vydáme po červené značce na cestu do Horní Bečvy. Stoupání na Tanečnici je celkem v pohodě. Daleko náročnější je krpál na Čertův Mlýn. Tam si člověk zafuní a kalorie získané na Pustevnách zase hned vypotí. Na Čertově Mlýně si odskočíme k Čertovu stolu a nohy přepneme na brzdový režim, protože teď už budeme téměř pořád jen klesat po zelené značce. Potkáme občerstvovací studánku, odfrknout si můžeme na Bařinách nebo u hotelu Martiňák o pár metrů dále. Od něho sestoupíme přes Lopůnku do údolí Mečůvky a zbývají poslední 2,5 km údolím do Horní Bečvy.
Pokud absolvujete trasu popsaným způsobem, podle mapy budete mít v nohách asi 25 km. Jenže tu odběhnete k potoku, tu k něčemu jinému, zkrátka Garmin nám ukazoval přes 28 km a dost tomu věřím. Trasu hodnotím jako hodně náročnou, i díky jejímu převýšení, ale také velice krásnou. Beskydy jsou kouzelné, jezdíme tam rádi, i když je nemáme zrovna "za rohem".

Poslední aktualizace: 14.1.2019
Kunčice pod Ondřejníkem - Pustevny - Horní Bečva na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Kunčice pod Ondřejníkem - Pustevny - Horní Bečva

Kunčice pod Ondřejníkem
Kunčice pod Ondřejníkem je podhorská obec ležící na východ od Frenštátu p…
Kunčice pod Ondřejníkem - ČSD je rozcestí a výchozí bod turistických tras…
Rozcestí Kunčice pod Ondřejníkem je křižovatkou žluté a zelené turistické…
Podkarpatský dřevěný kostel zasvěcený sv. Prokopovi a Barboře stával…
Kunčice pod Ondřejníkem - kaple je rozcestí modré a žluté turistické tras…
Na začátku městečka Kunčice pod Ondřejníkem (ve směru od Frenštátu) jsme…
Pátek 2. 9. 2022 - odpoledne Dopoledne bylo poznávací, odpoledne …
Skalka je přírodní rezervace, kterou najdeme východním směrem od obce…
Vrchol Skalka ( 964 m.n.m.) je nejvyšší místo horského masívu Ondřejník …
Osamocený horský masív se majestátně zvedá severním směrem nad ob…